آوین ویژه»

هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در جنین مشکلات کشاورزان دشتستان پیگیری شد؛ از صادرات خرما تا جاده بین مزارع «محفل»؛ ستاره‌سازی با هزینه‌ای ناچیز در دنیای میلیون دلاری افزایش ۸۵ درصدی صادرات به آفریقا طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی در زندان مرکزی به بهره برداری رسید امام خمینی (ره) مسیر عزت و بیداری را به جهانیان عرضه کرد روی خوش بی برقی برای بورس بازان | آنها یک هفته پرپول داشتند استاد برجسته موسیقی سرنانوازی استان ایلام تجلیل شد اولویت‌بندی ساخت مسکن برای محرومین ۱۰۰۰ مدرسه مازندران ناایمن است گوشی خود را برای بروزرسانی بزرگ سامسونگ آماده کنید ثبت رکورد فروش ماهانه و چند تغییر سشرق «درباره‌ زندگی» به نیاوران رسید آئین اختتامیه هفتمین کنگره ملی شعر «مواهب» در توحش جدید رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه ۲۵ نفر شهید و مجروح شدند+ فیلم ۳۴ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه سرنگون شدند ایجاد کمربند آتش اطراف بیمارستان کمال عدوان در غزه بسته خبری ۱۷ تیرماه استان تهران

1

مشارکت و انگیزه معلمان کلید موفقیت آموزش و پرورش است

  • کد خبر : 117868
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۷
مشارکت و انگیزه معلمان کلید موفقیت آموزش و پرورش است

بندرعباس- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه قهرمان تحول در مدرسه معلم است، گفت: مشارکت و انگیزه معلمان کلید موفقیت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر رویکرد مدرسه‌محور در تحول آموزشی گفت: مدرسه نقطه آغاز هر حرکت تحولی در آموزش و پرورش است و قهرمان واقعی این تحول، معلم توانمند و متعهد است.

وی با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد در شناسایی دقیق فرصت‌ها و چالش‌ها افزود: ارزیابی اگر به‌درستی و با نگاهی هدفمند انجام شود، می‌تواند بسترساز بهبود فرآیندها و افزایش اعتماد عمومی به آموزش و پرورش باشد.

ضیایی تصریح کرد: تحول بدون انگیزه و مشارکت معلمان امکان‌پذیر نیست؛ ما باید تصمیم‌سازی در مدرسه را به معلمانی بسپاریم که الهام‌بخش دانش‌آموزان هستند و به تغییر باور دارند.

وی بیان کرد: مدرسه باید به کانون یادگیری، پویایی و امید تبدیل شود و این مهم تنها با ارتقای نقش معلمان، توانمندسازی مدیران و تقویت کار تیمی در درون مدارس محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به نقش کلیدی مدیران مدارس خاطرنشان کرد: مدرسه‌ای می‌تواند موفق باشد که مدیر آن تمام‌وقت، مسئولیت‌پذیر و دارای انگیزه بالا باشد و بتواند مدرسه را به جامعه و اولیا پیوند بزند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: اجرای این سند نیازمند تبیین درست و قابل فهم برای بدنه مدرسه است؛ محتوای سند باید به زبان معلم ترجمه شود تا در مدرسه جاری شود.

ضیایی افزود: مقطع متوسطه اول از نظر تربیتی و روانی بسیار حساس است و نیازمند توجه جدی‌تر به نقش مشاور، معلم و مدیر مدرسه در هدایت دانش‌آموزان است.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت کارشناسان ارزیابی عملکرد مناطق، بتوانیم مدارس را در مسیر عدالت آموزشی، کیفیت‌بخشی و تاب‌آوری تربیتی بیش از گذشته همراهی کنیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=117868

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.