آوین ویژه»

هشدار به مسافران؛ این جاده‌ها برفی هستند ویترین تسنیم شماره ۸۵۱ اعتکاف علمی طلاب جوان در حرم رضوی برگزار می‌شود نتایج استعدادهای درخشان ارشد ۱۴۰۴ تربیت مدرس اعلام شد قیمت دلار در بازار آزاد به پرواز درآمد (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس در شیراز ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ها اعلام شد (۲۷ آبان) ‌یک‌هزار و ۱۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز در کاشان کشف شد جزئیات ریزش ساختمان چهارطبقه در خیابان ایرانشهر / عملیات آواربرداری ادامه دارد پزشکیان؛ صداقت با مردم کلید حل اساسی مشکلات کشور است وقوع حریق در «دیزنی لند» آمریکا و تخلیه بازدیدکنندگان+ فیلم مجید قناد: یک دست صدا ندارد کمک کنید بر اعتیاد غلبه کنیم صدای پرسپولیسی‌ها درآمد + عکس پیگیری دریافت سیستمی دستور نقشه از شهرداری‌های لرستان «انتزاع ایرانی» هنرمندان در کارشیو شکل می‌گیرد امام جمعه شهرکرد: ۹ دی نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است هوش مصنوعی فرصتی برای ارتقای عدالت در سیستم قضایی است؟ روسیه: حمله اوکراین با تسلیحات آمریکا به کورسک بی پاسخ نمی‌ماند

0

رونمایی از نشان و پوستر دومین دوره رویداد رسانه‌ای نحن ابناء الحسین(ع

  • کد خبر : 131666
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۶:۱۶
رونمایی از نشان و پوستر دومین دوره رویداد رسانه‌ای نحن ابناء الحسین(ع

قم – دومین دوره رویداد رسانه‌ای «نحن ابناء الحسین(ع)» با رونمایی رسمی از نشان ویژه و پوستر این دوره با حضور استاد مسعود نجابتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از نشان و پوستر دومین دوره رویداد رسانه‌ای «نحن ابناء الحسین (ع)»، عصر روز یکشنبه با حضور استاد برجسته گرافیک کشور، مسعود نجابتی و جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه و فعالان فرهنگی، در محل خبرگزاری ابنا در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این مراسم، از طراحی اختصاصی نشان این رویداد با هنرمندی استاد نجابتی و نیز پوستر رسمی دومین دوره رونمایی شد. طراحی این آثار با محوریت پیام اربعین و هویت رسانه‌ای این رویداد صورت گرفته است.

استاد مسعود نجابتی در این آئین با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری چنین رویدادی در فضای رسانه‌ای کشور گفت: سال‌ها جای یک رویداد رسانه‌ای تخصصی با موضوع اربعین در میان جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی کشور خالی بود؛ خوشبختانه این خلأ اکنون با ابتکار رسانه‌ای چون خبرگزاری اهل‌بیت (ع) در حال برطرف شدن است.

وی با اشاره به چالش همیشگی عدم انتشار آثار هنری تولیدشده در حوزه‌های مختلف به‌ویژه هنرهای تجسمی افزود: یکی از نگرانی‌های جدی ما در سایر رویدادها، سرنوشت آثار پس از تولید بود. اما این رویداد با پشتوانه رسانه‌ای خود می‌تواند این چرخه را کامل کرده و آثار را به مخاطبان عرضه کند.

نجابتی همچنین با مرور تجربه شخصی خود از نخستین حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: آشنایی من با زیارت اربعین، از طریق رسانه‌ها و تلاش‌های خبرنگاران و تصویربرداران بود و نخستین بار با همراهی کاروان اصحاب هنر و رسانه و با حضور حجت‌الاسلام پناهیان به زیارت اربعین رفتم.

وی افزود: تأثیر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اربعین غیرقابل انکار است و بسیاری از هنرمندان به واسطه همین تولیدات رسانه‌ای، جذب این فضا شده‌اند.

استاد نجابتی با اشاره به آغاز فعالیت‌های هنری خود در بستر اربعین ادامه داد: در همان نخستین سفر، با استفاده از یک پارچه ساده، عبارتی با مضمون «یا حسین (ع)» نوشتم که بعدها تبدیل به نشان کاروان اصحاب هنر و رسانه شد و همین تجربه، نقطه آغاز فعالیت‌های هنری من در مسیر اربعین شد و امروز شاهد شکل‌گیری موکب‌های هنری در این مسیر هستیم.

وی در پایان، بر اهمیت استمرار چنین رویدادهایی برای پیوند میان هنر، رسانه و آئین‌های دینی تأکید کرد و گفت: این جریان، بستری برای مشارکت هنرمندان متعهد در نشر پیام اربعین فراهم کرده که باید تقویت و حمایت شود.

گفتنی است دومین دوره رویداد رسانه‌ای «نحن ابناء الحسین (ع)» در سال جاری با محورهای متنوع و داورانی از چند کشور اسلامی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=131666

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.