آوین ویژه»

حرم مطهر امام رضا(ع) در روز عاشورای حسینی برف و باران از امشب در آذربایجان‌ شرقی مراسم اعتکاف رجبیه در مسجد امام بازار مدارس ابتدایی خلخال یکشنبه غیرحضوری شد صاعقه در دهگلان جان ۲ نفر را گرفت شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی با ساخت ۹ فیلمنامه موافقت کرد گلباران حرم امام رضا(ع) توسط زائران و مجاوران در شب ولادت ابن الرضا(ع) استعلام کالابرگ برای دهک های ۴ تا ۷ | یارانه معیشتی واریز شد لازمه نظریه‌پردازی درباره جامعه و زندگی، داشتن یک جهان‌بینی عمیق و دقیق است نمایشگاه «جمال حبیب» آنلاین شد ششمین رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد برگزار شد مرگ ۳ نفر در بروجرد بر اثر گاز گرفتگی «مرد عینکی» از اول مرداد به سینماها می‌آید اجرای نمایش «در انتظار …» در پردیس تئاتر تهران جاذبه‌های گردشگری شیراز در فصل بهار آمریکا: هنوز به توافق آتش بس در لبنان دست نیافته‌ایم آیت الله نعیم‌آبادی خدمات فراوانی به نظام اسلامی داشتند مدیرکل واحدهای بین‌الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد

0

۴۰ روز انتظار برای پرداخت وجه بلیط کنسلی قطار؛ راه آهن پاسخگو باشد

  • کد خبر : 131914
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۷
۴۰ روز انتظار برای پرداخت وجه بلیط کنسلی قطار؛ راه آهن پاسخگو باشد

شاهرود- مسافران قطار برای دریافت وجه پرداخت شده بلیط کنسلی خود باید حدود ۴۰ روز منتظر بمانند تا آن را از شرکت مورد قرارداد دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر،  مسافران قطار برای دریافت وجه پرداخت شده بلیط کنسلی خود باید حدود ۴۰ روز منتظر بمانند تا آن را از شرکت مورد قرارداد دریافت کنند که این امر سبب اعتراض جمعی از مردم استان سمنان شده است.

این رویه به گفته متصدی بلیط فروشی راه آهن شاهرود امری طبیعی است و با نشان دادن صدها ورقه استرداد اذعان می‌دارد هنوز مبالغ قطارهای کنسلی جنگ ۱۲ روزه به زمین مانده و به مسافران آن برگشت داده نشده است.

این در حالی است که وقتی بلیط به صورت اینترنتی خریداری و وجه به‌طور کامل توسط مسافر پرداخت می‌شود و وقتی همان مسافر برای دریافت وجه بلیط که به دلیلی باید کنسل کند به صورت حضوری به گیشه بلیط راه آهن‌های سطح استان از جمله شاهرود مراجعه می‌کند مبلغ جریمه را کسر و مابقی مانده را در برگه‌ای درج کرده و برگشت آن به حساب مسافر را به ۴۰ روز بعد حواله می‌دهند.

در تماس تلفنی خبرنگار مهر، مدیر شرکت طرف قرارداد می‌گوید: ورودی‌های مالی شرکت با خروجی‌های آن تطابق نداشته و نقدینگی ما هم وضعیتی مناسب ندارد که بلافاصله به مسافر وجه بلیط استردادی را برگردانیم.

وی افزود: علیرغم پیگیری‌های انجام شده به نتیجه‌ای نرسیدیم و حتی حاضر هستیم برای تسریع در پرداخت وجه بلیط‌های استرداد شده وام دریافت کنیم که این امر هم برای شرکت محقق نشد از سوی دیگر بسیاری از مطالبات مالی این شرکت از نهادها و دستگاه‌ها بابت بلیط‌های صادره شده قطار و هواپیما محقق نشده و ما را دچار مشکل کرده است.

البته این موارد هیچ ربطی به مسافر ندارد و راه آهن شمالشرق (۱) به عنوان ناظر باید از این گونه پدیده‌های عجیب و غریب جلوگیری و حتی برخورد کند. اما سوال اینجاست که مسافران قطار چه تقصیری دارند که باید برای دریافت پول خود یک ماه و اندی به انتظار بنشینند و سپس آن را با کسر مبلغ جریمه استرداد، ۴۰ روز بعد دریافت کنند.

فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمالشرق (۱) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: به جد پیگیر موضوع بوده و به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.

وی افزود: تأخیر در پرداخت وجه استرداد مورد قبول ما هم نیست و باید در اسرع وقت انجام شود.

به هر تقدیر امیدواریم از این پس شاهد چنین مواردی در راه آهن و سایر دستگاه‌های خدمت رسان نباشیم چرا که گاهی همین مبالغ اندک در گذران روزمره زندگی آنان نقش مهمی بازی می‌کند و زندگی‌شان برای چنین اهمال کاری به مخاطره می‌افتد.

منتظر نتیجه نهایی از سوی اداره کل راه آهن شمالشرق (۱) هستیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=131914

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.