آوین ویژه»

وداع فرمانده کل سپاه با پیکر شهید پورهاشمی ۱۷۰۰ میلیارد از تسهیلات برگشتی سایر استان‌ها جذب هرمزگان شده است واکنش دبیرکل ناتو به تماس تلفنی پوتین و ترامپ مردم با صرفه‌جویی در مصرف انرژی دولت را یاری کنند پیام ترامپ به گروه حماس در آغاز سال نو میلادی + فیلم حمله رژیم صهیونیستی به زندان اوین/ وضعیت تحت کنترل است جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش عراقچی: آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران گام‌ اولیه آمریکا باشد پنج علامت هک شدن گوشی اندرویدی حال و هوای حرم امام حسین(ع) در شب تاسوعا مسدود شدن ٢ مسیر میدان انقلاب اسلامی مشهد به دلیل اجرای پروژه عمرانی افزایش دما تا ۴۰ درجه در جنوب استان اردبیل جنگ تعرفه ترامپ به ایران هم کشیده شد آغاز حصارکشی زمین‌های رها شده در یزد نخستین گفتگوی تلفنی صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور روسیه پس از دو سال دستگیری سارقان کابل برق بالابر در سمنان؛ متهمان تبعه خارجی بودند علی دایی شاکی شد: من گنده نیستم! ضربه سنگین باراک اوباما به ایلان ماسک

0

تدوین و اجرای سندتوسعه کردستان نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است

  • کد خبر : 137218
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ - ۰:۲۳
تدوین و اجرای سندتوسعه کردستان نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است

سنندج_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بر لزوم ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه کردستان در راستای تدوین و اجرای سند توسعه استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه علم و فناوری کردستان بر لزوم توسعه آموزش عالی و علم و فناوری در کردستان تاکید کرد.

وی بیان کرد: اهمیت پژوهش‌ها و مسئله محور بودن آنها ضروری است و سامانه یکپارچه پژوهشی برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی و جلوگیری از تکرار موضوعات ایجاد شده است.

وی بر لزوم ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه کردستان در راستای تدوین و اجرای سند توسعه استان تأکید کرد.

محمدی با اشاره به ۴ حوزه مرتبط با آموزش عالی، بیان کرد: در حوزه آموزش عالی، وظایف مربوط احصاء شده و به دانشگاه هم ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اظهار کرد: دبیری علمی این کمیته به دانشگاه کردستان واگذار و دبیری اجرایی آن همچنان در سازمان خواهد بود و در این صورت دبیرخانه مشترکی با حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه کردستان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: باید متصدیان بخش‌های دیگر آموزش، از جمله آموزش عمومی، آموزش فنی و حرفه‌ای و فناوری هم در این دبیرخانه حضور داشته باشند و حضور صدا و سیما هم برای اهمیت اطلاع رسانی، لازم است.

وی افزود: به لحاظ زمانی تا جلسه آتی کارگروه وظایف و برنامه عملیاتی هر کدام از چهار ضلع آموزش تدوین شود.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری افزود: در جلسه آتی برنامه کارگروه به تفکیک دستگاهی تصویب خواهد شد و علاوه بر اینکه دبیری علمی کارگروه بر عهده دانشگاه خواهد بود، برنامه دانشگاه در حوزه آموزش عالی و برنامه استان در حوزه آموزش فنی حرفه‌ای و نیز برنامه آموزش عمومی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کمیته‌های تخصصی‌تر تدوین شده و مورد بررسی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: این دستگاه‌ها باید در دبیرخانه مشترک هم حضور داشته باشند و همه برنامه‌هایی که از این تاریخ به بعد در شورای آموزش و پرورش مطرح خواهد شد، باید از قبل در این کارگروه مصوب شده باشد.

دبیر کارگروه افزود: برنامه‌های کارگروه نه برای یکسال باید با توجه به انسجام آن برای چند سال تدوین شود که بعد از تدوین در کمیته‌های تخصصی و دبیرخانه مشترک باید در کارگروه مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی بعنوان سند توسعه آن بخش در استان، چهارچوب و مبنای حرکت و اقدام ما باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان همچنین تصریح کرد: سامانه یکپارچه پژوهشی برای ارتقا کیفیت فعالیت‌های پژوهشی و جلوگیری از تکرار موضوعات ایجاد شده است.

محمدی با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی تجمیع شده، اظهار کرد: پژوهش‌ها باید مسئله محور باشد و بتواند مسئله یا مشکلی از استان را حل کند و فعالیت اصلی کارگروه باید در کمیته‌های تخصصی انجام شود.

محمدی افزود: باید کمیته‌های راهبردی برای بررسی موضوعات مختلف تشکیل شود و پژوهش‌ها باید قابلیت اجرایی داشته باشد و منتج به بهره‌وری شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=137218

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.