آوین ویژه»

«قابیل» به خانه هنرمندان می‌آید ۵ میلیون مترمکعب آب مخزن سد مهاباد برای کشت پاییزه رهاسازی شد بازگشایی جاده چالوس پس از ۴ روز قیمت دلار، طلا و سکه رکورد گرانی را جا به جا کردند | پیش بینی درباره وضعیت بازارها خرید تضمینی گندم از ۳ میلیون تُن گذشت آمادگی کامل پایگاه‌های ارائه خدمات بهداشتی درمانی به راهیان نور پرونده تصادفات جرحی در دادگاه رسیدگی نمی‌شود شاخص بورس در یک قدمی ۳ میلیون واحد/سقف قبلی زده شد ۱۵۰۰ نفر از جوانان هلال احمر کردستان در ایام نوروز فعالیت دارند پاسخ عجیب زلنسکی به یک «پیشنهاد خیالی»؛ همچنان در رویای ناتو! راهکارهایی برای کاهش اضطراب دانش آموزان در امتحانات نهایی و کنکور یلدا در تهران قدیم؛ نقش کلیدی کرسی در طولانی ترین شب سال «روبات وحشی» ۹ جایزه آنی را برد نخستین پرواز از فرودگاه کرمانشاه پس از رفع محدودیت‌ها انجام شد نزول جایگاه صنعت سیمان با ناترازی‌های انرژی شهرک‌نشینان معترض خیابان منتهی به وزارت جنگ صهیونیست‌ها را بستند استاندار تهران: ۲۰ درصد از تهرانی ها پمپ و منبع ذخیره آب ندارند مانوج کومار بازیگر و کارگردان سینمای هند از دنیا رفت

0

کاظمی: بیش از ۷۴۰۰ پروژه آموزشی در کشور در دست ساخت است

  • کد خبر : 145408
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۹
کاظمی: بیش از ۷۴۰۰ پروژه آموزشی در کشور در دست ساخت است

قزوین – وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۷۴۰۰ پروژه آموزشی در دست اجراست که ۲۴۰۰ مورد آن برای مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین فضای همدلانه و منسجم این استان قزوین را ستود و گفت: با وجود تفاوت‌های سیاسی، قزوین نمونه‌ای از هم‌افزایی و وحدت در مسیر توسعه است.

وی با اشاره به آموزه‌های قرآنی، موفقیت را در پیوند با ایمان دانست و افزود: کسی که با خداست بن‌بستی در زندگی‌اش معنا ندارد. این اصل باید در تربیت نسل آینده جدی گرفته شود.

کاظمی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست، به افتخارات علمی دانش‌آموزان ایرانی در سطح جهانی اشاره کرد: در شرایط دشوار جنگ دوازده‌روزه، تیم‌های المپیادی کشورمان در رشته نجوم پنج مدال طلا کسب کردند و به مقام نخست جهان رسیدند. در ریاضیات، زیست‌شناسی، فیزیک، هوش مصنوعی و اقتصاد نیز مجموعاً ۴۲ مدال رنگارنگ به دست آوردیم و از بسیاری از کشورهای اروپایی پیشی گرفتیم.

وی در ادامه به سه غفلت بنیادین در حوزه تربیت اشاره کرد: نخست، بی‌توجهی به نقش خانواده در تربیت فرزندان؛ دوم، غفلت از دوران طلایی پیش‌دبستانی؛ و سوم، نادیده گرفتن جایگاه آموزش و پرورش و معلمان در توسعه کشور. این سه عامل، زمینه‌ساز بحران‌های هویتی امروز هستند.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری نگاه راهبردی رئیس‌جمهور به این حوزه پس از چهار دهه، گفت: اگر می‌خواهیم کشور را اصلاح کنیم، باید از امروز برای دوازده سال آینده برنامه‌ریزی کنیم و بدانیم که دانش‌آموزان امروز، تصمیم‌سازان فردای کشورند.

او از مشارکت گسترده خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و افزود: بیش از ۷۴۰۰ پروژه آموزشی در دست اجرا است که ۲۴۰۰ مورد آن برای مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.

کاظمی مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش را انتقال دانش برای رقابت جهانی و تقویت هویت دینی با محوریت نماز و قرآن دانست و گفت: توسعه فرهنگ اقامه نماز از اولویت‌های ماست و تاکنون ۱۳۰۰ مدرسه قرآنی برای شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی طراحی شده‌اند.

وی همچنین از اجرای سند تحول بنیادین، گسترش عدالت آموزشی، تقویت مهارت‌های فنی و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی به‌عنوان برنامه‌های کلیدی وزارتخانه یاد کرد.

کاظمی در پایان با اشاره به اردوگاه یانس‌آباد، خواستار ارتقای آن به سطح ملی شد و تأکید کرد: سهمیه هر منطقه باید در همان منطقه استفاده شود و نباید اجازه داد سهمیه‌ها جابه‌جا شوند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=145408

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.