آوین ویژه»

اظهارات تاج درباره ورزشگاه علی دایی خروج کالاهای ضروری از بنادر بدون تخصیص ارز مجاز شد سخنگوی سازمان اوقاف: سالیانه شاهد ثبت حدود هزار وقف جدید در کشور هستیم لغو تحریم‌های روسیه توسط اتحادیه اروپا رد شد اتریوم با سقوطی تاریخی رو به رو شد تحقق توسعه صادرات غیرنفتی در سمنان؛ آمارها نشان از رشد می‌دهند نجات جان ۶ بیمار با اهدای عضو جانبار دفاع مقدس دستور ساپینتو برای جذب جانشین عیسی آل‌کثیر استارلینک ایلان ماسک: تماس تلفنی از هر نقطه جهان با گوشی معمولی دیار میرزا میزبان شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی در آستانه اشرفیه بررسی عملکرد شتران و چشم‌انداز نموداری / موج صعودی بعدی در راه است؟ آیین‌نامه بیمه مهندسان به دولت رفت مشکل ۶ واحد تولیدی در گلستان رفع شد عمیق‌ترین چاه جهان / «ورودی جهنم» کجای زمین است؟ مخالف آزادشدن واردات برنج همزمان با برداشت محصول هستیم امیر فولادی: جبهه مقاومت برگرفته از تفکر بسیجی است برخی دستگاه‌ها در زمینه امر به معروف ترک فعل می‌کنند ایران و آمریکا قرارداد ۵ ساله امضا کردند / واردات کالاهای آمریکایی، ساخت بندرگاه، کارخانه، مسکن، بیمارستان و….

0

مدرسه باید به فضایی برای تربیت دانش‌آموزان خلاق و مسئله‌محور تبدیل شود

  • کد خبر : 145943
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۷
مدرسه باید به فضایی برای تربیت دانش‌آموزان خلاق و مسئله‌محور تبدیل شود

زنجان- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه باید به فضایی برای تربیت دانش‌آموزان خلاق، مسئله‌محور و توانمند در کار تیمی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم‌زاده، ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح توانمندسازی نیروی انسانی (توانا)» در زنجان، با اشاره به ضرورت تحول در نظام آموزشی کشور گفت: اگر این تحول رخ ندهد، مدرسه به تشریفات آکادمیک تبدیل خواهد شد و مرجعیت تربیتی خود را از دست می‌دهد.

وی با تبیین چشم‌انداز جدید دولت در حوزه آموزش و پرورش افزود: برای نخستین‌بار در تاریخ معاصر ایران، رئیس‌جمهوری مسیری برای توسعه همه‌جانبه کشور انتخاب کرده که از مدرسه آغاز می‌شود و این انتخاب، مطابق با تجربه‌های جهانی، درست‌ترین رویکرد است.

حکیم‌زاده با توصیف رویکرد دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، به عنوان رویکردی ریسک‌پذیر و جسورانه گفت: رئیس‌جمهور در هیچ زمینه‌ای وعده‌ای ندادند، اما بر یک موضوع ایستادگی کردند و آن ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی است؛ ایشان متعهد شدند که با اتکا به معلمان، روش‌های آموزش و محیط‌های یادگیری متحول شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: دکتر پزشکیان به درستی دریافته‌اند که مسیر تحول بنیادین و پیشرفت همه‌جانبه کشور، از راه سرمایه‌گذاری در مدرسه می‌گذرد و این امید با همکاری معلمان و دست‌اندرکاران می‌تواند در کشور شکوفا شود.

وی با نقد رویکردهای گذشته که عموماً بر ساخت‌وسازهای فیزیکی متمرکز بود، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی فاقد پشتوانه علمی بودند و تنها تغییرات سطحی و زودبازده ایجاد کردند که سرانجامی نداشتند.

حکیم‌زاده به چالش‌ها و فرصت‌های عصر هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان امروز دیگر شنوندگان مطیع دیروز نیستند. با وجود فناوری‌های نوین، همچنان نقش معلم در عرصه تربیت بی‌بدیل است.

وی افزود: مدرسه نمی‌تواند تنها محلی برای انتقال محفوظات باشد بلکه باید به محیطی برای پرورش دانش‌آموزان خلاق، مسأله‌محور و توانمند در کار تیمی تبدیل شود؛ کلیدواژه‌هایی که به گفته وی، اساس برنامه تحول در آموزش و پرورش و تأکید رئیس‌جمهور هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به سه پرسش بنیادین چیستی، چرایی و چگونگی تغییر در نظام آموزشی، از اقدامات عملی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه اجتماعات یادگیری با حضور بیش از ۳۰۰ هزار معلم و مدیر مدرسه، بستری برای به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌های معلمان فراهم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=145943

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.