آوین ویژه»

۴۰۰۰ مترمربع اراضی ساحلی در فریدونکنار آزادسازی شد تهران در وضعیت قرمز؛ هشدار برای ۱۶ منطقه پایتخت صادر شد/ آخرین خبرها از ماجرای مازوت‌سوزی اهتمام امام جمعه کازرون در فرهنگ‌سازی زکات و کمک به ایتام انقلاب برقی شدن پایتخت با 10 اتوبوس/ وعده تازه معاون زاکانی بهرام عظیمی: در مسابقه کارتون «همواره تهران» منتظر آثار نقادانه هستیم قیمت طلا سقف تاریخی را شکست + جدول (۹ فروردین) ترامپ پایان «جنگ بایدن علیه ارز دیجیتال» را اعلام کرد/ از بازار ارزهای دیجیتالی چه خبر؟ روز هشتم تجاوز صهیونیست‌ها به غزه؛ شهادت ۲۳ فلسطینی نحوه واریز سود سهام عدالت اعلام شد (۲۸ آبان) محموله بزرگ سوخت قاچاق در آب‌های استان بوشهر کشف شد تشدید بازرسی از صنوف در بهارستان؛ نظارت ها تا ۱۶ فروردین ادامه دارد قمار صنعت خودرو روی همکاری با چینی ها چطوری با هزینه کمتر سفر زمینی به کربلا رو تجربه کنیم ملاقات با مار ۱۰ متری زیر آوار ساختمان جایروپلن چیست؟ فرمانده نیروی دریایی: کارنامه نیروی دریایی درخشان است کاهش جزئی نرخ سود بین بانکی+جدول جشن بزرگ بازاریان شهرستان گچساران به مناسبت دهه فجر برگزار شد

1

هدف قیام فاطمی تبیین تداوم جریان وحی در مدیریت جامعه بود

  • کد خبر : 22873
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲:۳۱
هدف قیام فاطمی تبیین تداوم جریان وحی در مدیریت جامعه بود

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هدف قیام فاطمی تبیین تداوم جریان وحی در مدیریت و اداره جامعه به وسیله جریان امامت بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی چهارشنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز دانشجو که در مسجد حضرت زهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به جریان مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت ایشان اظهار کرد: در طول تاریخ یک سلسله اتفاقاتی رخ داد که حادثه نبودند بلکه جریانی مرتبط با وضعیت امروز زندگی ما بوده است که ما نمی‌توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بر اساس اتفاقاتی که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) رخ داد، دو گفتمان و دو جریان متفاوت شکل گرفت؛ جریاناتی که علاوه بر تعیین راهبردی برای عرصه زندگی انسان، مسیر حرکت‌های اجتماعی و سیاسی او را نیز نشان می‌دهند که یا باید از آن پیروی کند و یا در مقابل آن مقاومت داشته باشد.

وی ادامه داد: گفتمان نخست تداوم وحی در مدیریت و اداره جامعه به وسیله جریان امامت و رهبری بود که متولی آن وجود مقدس پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) بودند؛ گفتمان دوم نیز مبتنی بر قطع شدن جریان وحی در مدیریت اجتماعی بود که مربوط به ثقیفه بنی ساعده می‌شود.

علم الهدی با بیان اینکه تقابل این دو گفتمان منجر به شهادت حضرت زهرا (س) و هتک حرمت به خاندان پیامبر اکرم (ص) شد، ابراز کرد: آنچه امروز برای ما و شما نخبگان دانشگاهی در مقام تحلیل و تبیین قابل توجه است، پیروی از این دو گفتمان است که کدام را انتخاب کنیم؛ اگر بنا شد جریانی به ناحق در جامعه قدرت را به دست گرفت آیا باید در مقابل آن سکوت کرد و یا خیر بلکه باید ایستاد و مقاومت داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی جنبش ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ را وابسته به یک آموزه اسلامی و دینی معرفی کرد و گفت: در مدت ۷۱ سالی که از این جنبش دانشجویی می‌گذرد، اندیشه‌های مختلف سعی کردند که آن را یک حرکت کاملاً سیاسی و مارکسیستی معرفی کنند که در مقابل جریان سرمایه داری آمریکایی صورت گرفته است؛ در حالی که اگر ما دقت کنیم متوجه خواهیم شد که این حرکت دقیقاً مبتنی بر آموزه دینی و اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از افرادی که در جنبش ۱۶ آذر حضور داشتند افراد متدین، مؤمن و اهل عبادت بودند که حرکت خود را از آموزه‌های دینی الهام گرفتند، تاکید کرد: شگرد و راهبر استکبار گرفتن روحیه امید و مقاومت از جامعه است، زمانیکه شاه با کمک آمریکا بر جامعه مسلط شد، فضای اختناق و استبداد تمام جامعه را در برگرفت و این اختناق به دانشگاه‌ها که آخرین سنگر و امید مبارزه بود نیز رسید؛ در چنین شرایطی و همانند اتفاقی که در جریان ثقیفه بنی ساعده برای حضرت زهرا (س) رخ داد، جنبش ۱۶ آذر برای نشان دادن امید و زنده بودن مقاومت علیه استکبار و ظلم شکل گرفت.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=22873

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.