آوین ویژه»

حادثه هواپیمای فوکر۱۰۰ کارون در فرودگاه مهرآباد پوتین و اردوغان بر ضرورت توقف اقدامات تروریستی در سوریه تاکید کردند فوری | میزان افزایش حقوق سال بعد مشخص شد مراقبت علمی از دندان‌های حساس، مواد مؤثر و توصیه‌های تخصصی خبرنگاران از «ترور حقیقت» گفتند طوفان در راه است! ۸ استان در معرض رگبار و رعد و برق قدرت پاسپورت ایران با یک پله سقوط در رتبه ۹۶ قرار گرفت | پاسپورت‌های آلمان و امارات، در رتبه‌های سوم و دهم نشست خبری «آبستن»؛ ۹۰ دقیقه پرالتهاب با کاراکترهایی که می‌خواهند از کشور خارج شوند ۳ کیلومتر از قطعه دوم محور ساری-تاکام زیر بار ترافیک رفت آب‌گرفتگی معابر در خرم‌آباد کامیون با ۳۱۰ میلیون خلافی در نور توقیف شد عذرخواهی علی نعمتی پس از زدن ۲ گل به‌خودی لزوم تدوین سند چشم‌انداز صنعت ساختمان| کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی آماده کردن صندلی نتانیاهو توسط ترامپ! + فیلم انقلاب اسلامی عقلانیت نوینی را نمایان کرد روستاهای اردستان آماده استقبال از گردشگران نوروزی است لغو پروازهای ایرلاین‌های اروپایی به فلسطین اشغالی تا سال ۲۰۲۵ جذب ۸۳ درصدی مشاغل خانگی در قوچان

0

نصب تجهیزاتی در فرودگاه اهواز برای بهبود دید خلبان

  • کد خبر : 24562
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
نصب تجهیزاتی در فرودگاه اهواز برای بهبود دید خلبان

اهواز – معاون عملیات هوانوردی فرودگاه خوزستان گفت: تجهیزاتی در فرودگاه اهواز نصب و راه اندازی شده که خلبان بتواند با دید نشست و برخاست خود را انجام دهد.

مهدی یارعلی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز جهانی هواپیمایی بیان کرد: معاونت هوانوردی چهار زیرمجموعه دارد و تمام مواردی که با پرواز هواپیما سر و کار دارد به حوزه معاونت عملیات هوانوردی مرتبط می‌شود که این کار به واسطه پنج اداره انجام می‌شود.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه خوزستان ادامه داد: اداره کنترل ترافیک هوایی متولی کنترل است و با خلبان به صورت مستقیم ارتباط دارد، آنها را هدایت می‌کنند تا به صورت ایمن بتوانند پرواز خود را در منطقه تحت اختیار ما انجام دهند. همچنین فضایی اطراف فرودگاه تعریف شده که هر نهاد و ارگانی بخواهد ارتفاعی در این محدوده داشته باشد باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند و مسئولیت این کار نیز با این اداره است.

وی آتش نشانی و نجات فرودگاهی را دیگر اداره تحت مجموعه خواند و گفت: در منطقه ایرساد که هواپیماها عملیات انجام می‌دهند مستقر هستند و هرگونه عملیات امداد و نجات اعم از آتش نشانی و.. را انجام می‌دهند.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه خوزستان اظهار کرد: برای اینکه هواپیما در موقعیت مناسب پارک شود فردی تحت عنوان مارشالر هدایت و مدیریت آن را برعهده دارد که این نیز زیر مجموعه آتش نشانی و نجات فرودگاهی است.

یارعلی با اعلام اینکه اداره ارتباطات و فناوری بخش دیگر کار را برعهده دارند، عنوان کرد: زمانی که هواپیما در حال پرواز است روی زمین تجهیزاتی به آنها خدمات ناوبری ارائه می‌کند که خلبان با دریافت سیگنال از آنها می‌تواند مسیر خود را به سلامت ادامه داده و پرواز را انجام دهد. این تجهیزات زمینی توسط اداره مذکور نگهداری، تعمیر، نصب و راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: مخابرات و فناوری اطلاعات به عنوان دیگر اداره این معاونت، کار انتقال پیام‌های هوانوردی را انجام می‌دهد زیرا حمل و نقل هوایی و هوانوردی به جز اینترنت، برای جلوگیری از مداخله هرگونه افراد غیر، شبکه داخلی دارد که تمامی پیام‌های مربوط به هوانوردی به صورت منسجم از طریق این شبکه توزیع می‌شود.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه خوزستان گفت: همچنین فناوری اطلاعات مباحثی حوزه آی تی را مدیریت می‌کند.

یارعلی با بیان اینکه فرودگاه اهواز ۲ شاخصه دارد، تصریح کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز چهار یا پنجمین فرودگاه کشور است و جز فرودگاه‌های پر ترافیک و با اهمیت کشور محسوب می‌شود، از سویی به لحاظ فضا و نیروی انسانی بسیار محدود است که تناقض بین عملیات و تقاضا با منابع موجود، سبب می‌شود همکاران ما حجم کاری بالایی داشته باشند.

به گفته وی، حدود ۵۰ درصد نیروهای فرودگاه را کارکنان بخش عملیات هوانوردی تشکیل می‌دهند و همه آنها در کنار دیگر پرسنل فرودگاه کمر همت بسته‌اند تا مسافران به صورت ایمن و با آرامش سفرهایشان را انجام دهند.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه خوزستان با بیان اینکه تجهیزاتی در فرودگاه اهواز نصب و راه اندازی شده که خلبان بتواند با دید نشست و برخواست خود را انجام دهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهر اهواز بنا به شرایط آب و هوایی گاهی دید بسیار کاهش پیدا می‌کند، تجهیزاتی نصب شده که اینها به بخشی از کار کمک می‌کند و لاجرم برخی روزها ممکن است فعالیت فرودگاه تحت تأثیر قرار گیرد که البته این در تمام دنیا امری طبیعی است.

یارعلی ادامه داد: در کنار تجهیزات، متخصصین نیز پای کار هستند و در شرایط دید کم فرآیندهای خاص را به رغم مضاعف شدن کارشان دنبال می‌کنند تا در چنین مواقعی ضریب ایمنی ایجاد کرده و به هواپیما خدمت رسانی شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=24562

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.