آوین ویژه»

روز نهم تجاوز صهیونیست‌ها به غزه؛ ۱۴۲ هزار فلسطینی آواره شدند نوبت صبح مدارس ابتدایی دهگلان ۲۴ دیماه با دو ساعت تاخیر آغاز می‌شود نظر «ترامپ» درباره مذاکرات بی‌سابقه آمریکا با جنبش حماس داوران برنامه محفل، چگونه اندونزیایی‌ها را به وجد آوردند استقرار ارتش سوریه نزدیک فرودگاه حلب؛ پیشروی تروریست‌ها و تداوم حملات هوایی روسیه واکنش مهاجرانی به مسئله حضور غیرقانونی ظریف در دولت + فیلم یک ستاره فرانسوی دیگر هم سامورایی شد «شکنجه‌گر زیبا» به چاپ رسید ماجرای خریدهای میلیاردی تجهیزات بی‌کیفیت سینما در دولت قبل چه بود؟ نحوه استفاده از کالابرگ رمضان | استعلام اعتبار و شناسایی فروشگاه‌های پذیرنده نمایش «رگ‌های آبی» در سانس ویژه روز اول «فیلم فجر» ۴۳ لزوم مطالبه گری مردم برای توقف گرانفروشی| ۷ هزار واحد صنفی در بم فعالیت می کند این همه خسارت مالی ناشی از فیلترینگ کافی نیست؟/از دست دادن اعتماد مردم، هزینه سنگینی دارد حسین نیکبخت از ذاکرین اهل بیت(ع) دار فانی را وداع گفت فرودگاه امام در مورد جمع‌آوری هواپیماهای اسقاطی به شرکت‌ها اخطار داد خرید مهاجم خارجی جدید برای پرسپولیس قطعی شد مردم استان سمنان به «زندگی با آیه‌ها» دعوت شدند یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد محقق می‌شود

1

شعرای فکور به دنبال معمای هستی و ذات قدسی الهی هستند

  • کد خبر : 31695
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۳ - ۸:۳۳
شعرای فکور به دنبال معمای هستی و ذات قدسی الهی هستند

قم- پدر شعر آیینی کشور با بیان اینکه شعرای فکور به دنبال معمای هستی و ذات قدسی الهی هستند، گفت: این «من و خود» شئونی دارد که باید به آن پی ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مجاهدی شامگاه سه شنبه در همایش شعر «کلمات زهرایی». رونمایی کتاب شعر «تنآه گاه» از مهدی رحیمی که در تالار فرهنگ و هنر شهر قم و به همت هیئت خادم الرضا علیه السلام برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه اصلی اثر «تنآه گاه» از مهدی رحیمی موضوع «من و نفس» است و این امر مسئله‌ای است که بزرگان و فلاسفه و حکماً همواره به دنبال آن بوده‌اند.

پدر شعر آئینی کشور بیان کرد: این «من» چند بعدی است و وقتی که به آثار بزرگان مراجعه کنیم، این دغدغه فکری در آثار آنها متجلی است.

وی ابراز کرد: اگر مقصود از این من «خود بیرونی» باشد که زوال پذیر است، ولی «خود واقعی» ما نامیرا است و همواره زنده خواهد بود، زیرا به منبع هستی اتصال دارد.

مجاهدی گفت: انواع آلودگی‌ها و گرفتاری‌ها برای «خود بیرونی» است، ولی وقتی با «من واقعی» خود خلوت کنیم، معنی زندگی را خواهیم فهمید.

پدر شعر آئینی عنوان کرد: مولوی در مثنوی معنوی و ۱۸ بیت آغازین آنکه به نی نامه معروف است به این مسئله اشاره دارد که باید با ذلت قدس الهی متصل شویم.

وی با بیان اینکه شعرای فکور به دنبال معمای هستی و ذات قدسی الهی هستند، اذعان کرد: این «من و خود» شئونی دارد که باید به آن پی ببریم که آشنا یا بیگانه، بیرونی یا درونی، اهریمنی و شیطانی است.

مجاهدی ادامه داد: گمشده همانی است که همواره با ما است و او با نفس قدسی خود به ما دمیده و می‌خواهد که جاودانه و نامیرا شویم.

وی یادآور شد: کسی که از دنیا می‌رود، از بین نمی‌رود و آن جسم است که از بین می‌رود، پس خوشا به حال کسانی که توانسته‌اند به «من درونی» خود متصل شوند و لحظاتی را با او صحبت کنند.

وی گفت: زبان شاعران با رگ‌های عرفانی و فلاسفه در اشعار خودنمایی می‌کند.

پدر شعر آئینی با تصریح بر اینکه ذائقه و ذوق چشیدنی است و با گفتن و شنیدن مسئله حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: رد پای مباحث فلسفی، اجتماعی و جامعه شناختی در مجموعه شهر مهدی رحیمی زمستان با عنوان «تنآه گاه» دیده می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=31695

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.