آوین ویژه»

پخش زنده دیدار ایران و ازبکستان/ ایران ۲- ازبکستان ۲ آتش‌بس بلندمدت در آستانه توافق/ نتانیاهو منتظر پاسخ حماس لزوم افزایش دوربین‌های استاندارد در سطح جاده‌های لرستان امیدآفرینی در جوانان با الگوپذیری از حضرت زهرا (س) اسکان بیش از ۴۵ هزار گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد وضعیت سوریه بحرانی شد/ آخرین وضعیت شهر حلب هک فروشگاه بازی‌های آنلاین توسط پسر بچه ۹ ساله در ممسنی فارس بازداشت ۲ ایرانی در آمریکا/ محمد عابدینی و مهدی صادقی کیستند؟ فعالیت مدارس کمیجان و خنداب فردا سه‌شنبه غیر حضوری است آتش‌سوزی گسترده در کارخانه‌ای در ترکیه/ اطفای حریق کماکان ادامه دارد راهکارهای مقابله با بیماری میگو یونیسف: کودکان غزه برای بقا می‌جنگند انتشار فراخوان ارائه تسهیلات برای شبکه نمایش خانگی پیش بینی بارش های رگباری و ماندگاری هوای گرم در خراسان رضوی وزیرکار کارگران را رسما سرکار گذاشت دعوت وزیر علوم از جامعه دانشگاهی کشور جهت حضور در راهپیمایی روز قدس راه اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی خوراک‌ شناسی در رشت فیض: ترویج اندیشه‌های قرآنی با محوریت تدبر صورت می گیرد

2

واقعیت گرایی مشخصه تولیدات محتوایی رسانه‌ اخلاق گرا است

  • کد خبر : 37169
  • ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
واقعیت گرایی مشخصه تولیدات محتوایی رسانه‌ اخلاق گرا است

زنجان- مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: رسانه‌ اخلاق گرا، رسانه ای است که تولیدات محتوایی آن به واقعیت نزدیکتر باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجلیل آل امین در آئین پایانی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: جهان مدرن جهان واحدی نیست، بلکه متشکل از دو جهانِ متفاوت واقعی و رسانه‌ای است. جهان واقعی، جهان زیستی متشکل از مؤلفه‌های فرهنگی و جغرافیایی ملت‌ها و دولت دولت‌های مختلف در جوامع بشری است که ضمن برخورداری از ابعاد رشد یافتگی یا عقب ماندگیِ تاریخی و تمدنی مختص به خود، تقرر وجودی دارد اما جهان رسانه‌ای، جهانی است که هویت آن به اراده‌های صاحبان بنگاه‌های رسانه‌ای وابسته است نه به آنچه که واقعاً هست.

وی با تبیین دوجهان پیش روی انسان مدرن امروز، گفت: جهان رسانه‌ای، جهانی است که رسانه‌ها درصدد تعریف و ترسیم آن هستند از این رو لزوماً جهان واقعی و جهان رسانه‌ای با هم تطابق ندارند. رسانه‌ها آنچه را اراده می‌کنند به تصویر می‌کشند نه لزوماً آنچه وجود دارد. دنیای وجودی جهان رسانه‌های می‌تواند خیالی و تصوری باشد نه واقعی و آنچه هست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: تشخیص این دو جهان یکی از شاخصه‌های سواد رسانه‌ای است. سوادی که از تلفیق پژوهش‌ها و مطالعاتِ معرفتی، فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و رسانه‌ای حاصل می‌شود.

آل امین گفت: سیاستمداران و رسانه‌های وابسته به آنها در بسیاری از کشورها، کشورشان را طوری بازنمایی می‌کنند که انگار بهشت و آرمان انسان‌ها در کشور آنهاست در حالی که با مراجعه به وضعیت حقوق بشر در آن کشورها، حقایق دیگری عیان می‌شود که کاملاً در تقابل با آنچه به تصویر کشیده شده است، قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: یکی از شاخصه‌های رسانه‌های اخلاق گرا و اخلاق گریز، فاصله جهان واقعی و جهان رسانه‌ای است که در تولید محتوای آنها مشاهده می‌شود. اگر محتوایِ تولیدات رسانه‌ای به واقعیت نزدیک تر باشد، اخلاق‌گراتر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=37169

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.