آوین ویژه»

مرحوم ترکان، مدیری توسعه‌گرا با نگاهی آینده‌نگر بود بزرگترین هواپیمای دوزیست جهان در چین ساخته شد / عکس وزیر کشور: تعداد فوتی های حادثه بندرعباس به ۱۴ نفر رسید بسته خبری ۱۳ تیرماه ۱۴۰۴ استان سیستان و بلوچستان جزئیات طرح جبرانی وزارت صمت برای صنایع/ حامی صنعتگران هستیم تغییر لحن جولانی درباره ایران: کشور بزرگ! سه سانحه رانندگی در محور ارومیه–تبریز ۱۴ مصدوم برجای گذاشت اصرار ساپینتو به جذب ستاره پرسپولیس / یاغی برمی‌گردد؟ ادعای تازه شهرداری تهران؛مدیریت آسیب های اجتماعی را در دست گرفتیم ؛محله به محله رفتیم 15 معتاد پیدا کردیم تحرکات جدید رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه؛ رفح کاملا محاصره شد تجلیل از صداهایی که رویا را به واقعیت بدل می‌کنند؛ نیاز دوبله به حمایت قیمت سیمان امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۴ / بازار عقب‌نشینی کرد اسامی محرومان سوپرجام اعلام شد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به «حمص» سوریه تل رفعت سقوط کرد بازگشت به دوران انحصار در آزمون وکالت با تغییر قانون تسهیل نیکفر بار دیگر مدیرعامل سپاهان شد ورود سامانه جدید بارشی از پنج شنبه| تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

1

دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین اوایل سال آینده تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 43017
  • ۱۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین اوایل سال آینده تکمیل می‌شود

زنجان-مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به برطرف شدن مشکل معارضان در پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین گفت: این پروژه اوایل سال آینده تکمیل می‌شود.

منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین اظهار کرد: مشکل معارضان محدوده تاکستان حل شده و زیرسازی این ۱۱ کیلومتر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیمانکار فعالیت کاملی دارد، عنوان کرد: این پروژه در آینده نزدیک هم به مرحله روسازی و هم مرحله نصب می‌رسد و اوایل سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب ادامه داد: برای احداث این قطعه ۱۱ کیلومتری در تاکستان پیمانکار ۱۰۰ میلیارد تومان طلب داشت که این طلب پرداخت شده و پیمانکار دوباره پای کار آمده است.

وی در ارتباط با در حوزه حمل بار یادآور شد: اداره‌کل راه‌آهن شمال‌غرب محور باری نیست ولی در سنوات گذشته با فعالیت‌های انجام گرفته خوشبختانه بار خیلی خوبی جذب شده و حدود ۳۰ درصد واردات ریلی راه‌آهن به ایستگاه بناب وارد می‌شود.

صفری عمده فعالیت ایستگاه بناب را تأمین خوراک برای صنایع روی استان دانست و گفت: واردات عمده ما انتقال سنگ روی از کشور ترکیه به ایستگاه بناب است.

رشد ۹۰ درصدی صادرات بار از خطوط ریلی شمال‌غرب

وی با اشاره به اینکه در ایستگاه سلطانیه، کسناتره سنگ آهن وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: قطارهای برای در این ایستگاه سالانه به طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن به واحدهای صنعتی و کارخانه‌های فولاد حمل می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با بیان اینکه امسال در بخش صادرات رشد بسیار خوبی داشتیم، تصریح کرد: از ایستگاه قروه، خرمدره، بناب و زنجان صادرات به ترکیه داریم که عمدتاً شمش، پروفیل‌های ساختمانی و میلگرد است.

وی افزود: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در صادرات رشد ۹۰ درصدی داشتیم و در واردات ۴۱ درصد افزایش را ثبت کردیم.

صفری خاطرنشان کرد: در ارزیابی شاخص‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳، راه‌آهن شمال‌غرب برای عملیاتی کردن جابه‌جایی بار به نسبت سهم خود در رتبه نخست شبکه ریلی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=43017

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.