آوین ویژه»

پیامک‌های پذیرش خارج از کنکور دانشگاه علوم پزشکی ایران کلاهبرداری است شهید دانش‌آموز استان بوشهر شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی کشور معرفی شد استقبال فرانسه از تلاش‌ها برای دستیابی به توافق با ایران ایران و عمان؛ دوستان قدیمی با حجم تجارت ضعیف/ پیشنهاد جذاب مسقط برای فعالان اقتصادی ایرانی چیست؟ نمایندگان مجلس با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند خبر خوش برای دارندگان چک‌های برگشتی آخرین وضعیت ۴ سرپرست بلاتکلیف دانشگاه‌های تهران استقبال گرم نمایندگان مجلس از پزشکیان + عکس توسعه گردشگری دریایی و ساحلی، گامی مهم برای رونق اقتصادی هرمزگان برگزاری تظاهرات ضد جنگ مقابل کنسولگری آمریکا در میلان ایتالیا+ فیلم ۶۴۴ مقاله به دبیرخانه همایش ملی رهیافت های نوین درس ملی در زیست بوم ارومیه ارسال شد امید و انتظار؛ نیمه شعبان فرصتی برای ترویج فرهنگ مهدویت آخرین دفاعیات متهمان پرونده شرکت رضایت خودرو محسن کیایی و جناب‌خان به شبکه نسیم می‌آیند فوری | ارزش سهام عدالت در ۵ آبان اعلام شد حمله به سفارت ایران در دمشق کار چه کسانی بود؟ + فیلم نوید محمدزاده بازیگر «باد وحشی» شد دومین رویداد اعطای نشان مشهدالرضا (ع) برگزار شد

1

خطوط ریلی به صورت بهینه استفاده نمی‌شود

  • کد خبر : 54632
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱:۰۶
خطوط ریلی به صورت بهینه استفاده نمی‌شود

تبریز-استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به رغم فرسودگی خطوط ریلی در کشور و پایین بودن سرعت قطارها، اما از این خطوط نیز به صورت بهینه استفاده نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سرمست در مراسم رونمایی از قطار پنج ستاره خاوران (تبریز) -مشهد، با بیان این که امروز فضای همدلی، وفاق و همنوایی در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: اکنون که فرصت تاریخی برای آذربایجان پیش آمده است، برنامه داریم تا بخشی از عقب ماندگی‌های تاریخی خطه آذربایجان را جبران کنیم.

وی افزود: بر این اساس میثاق نامه حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و عمرانی را با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، رئیس دادگستری استان، اتاق بازرگانی و استانداری استان امضا کردیم.

وی افزود: امیدواریم با اولویت بندی بتوانیم بخشی از پروژه‌های ناتمام استان را به اتمام برسانیم که یکی از آن‌ها نیز پروژه اتصال خط آهن تبریز به چشمه ثریا است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده بهینه از ریل‌های موجود، گفت: به رغم فرسودگی خطوط ریلی در کشور و پایین بودن سرعت قطارها، اما از این خطوط نیز به صورت بهینه استفاده نمی‌کنیم.

سرمست تاکید کرد: طرح اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز جزو اولویت‌های ما و پروژه‌های زیرساختی استان است و امیدواریم که حداکثر در طول چهار سال آینده به ثمر بشیند وگرنه پروژه مهم کریدورها در استان ناقص می‌ماند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای موضوع گردشگری ریلی از تبریز تا جلفا و استفاده بهینه از شبکه ریلی جهت حمل گردشگر در استان خبر داد.

محمدحسین پورتقی، مدیرعامل هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان نیز گفت: یکی از اولویت‌های این هلدینگ، تکمیل زیرساخت‌های سیاحتی ازجمله ریل، واگن و لوکوموتیو در کشور بوده است.

وی افزود: سیاست‌های بنیاد بر عدم رقابت با بخش خصوصی است و در عرصه‌هایی وارد می‌شود که دولت باید پیشران باشد و بخش خصوصی امکان ورود ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری پایدار، گفت: کشورهای بسیاری بدون سرمایه گذاری و یا با سرمایه گذاری بسیار اندک در حوزه گردشگری، بازخورد بسیار خوبی داشته‌اند ولی در استان‌های ما به رغم وجود ظرفیت‌های بالا ولی گردشگران نمی‌توانند از آنها بهره ببرند.

وی، مهمترین مشکل گردشگری در کشور را حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی عنوان و بر ضرورت سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=54632

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.