آوین ویژه»

نقش مهم مراکز بحران بارداری آمریکا شهره پیرانی در «هفت»: بازیگران حاضر نیستند نقش قهرمانان ملی را بازی کنند هیئت‌های مذهبی سراسر کشور به کمک مردم لبنان و فلسطین می‌روند انتصاب دبیر بخش پژوهش و سمینار جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی قدرت آمریکا در برابر اراده و استقامت ملت ایران پوشالی است نشست خبری «سومین مهرواره با نور» افشاگری جدید خالق کاردانو / ترامپ چند میلیارد دلار ارز دیجیتال خرید! طی۴۴ روز اخیر غذا و آب به غزه نرسیده است نجات دانش آموزان گرفتار شده در یکی از وسایل شهربازی اهواز ماجرای مذاکره ظریف با آمریکا در داووس چیست؟ تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بوشهر اقتصاد لجستیکی در ایران مغفول مانده است پول حقیقی در صندوق‌های طلا؛ سهام خالی از نقدینگی اقدام کره جنوبی برای بهبود سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی هدف از جذب «سیدروف» در باشگاه استقلال مشخص شد! خبرگرد مهر؛ از جاسوسی پدر جکی چان تا احتکار بازیکن در فوتبال مدیران جدید آبفای حاجی آباد، منطقه سه بندرعباس و فین منصوب شدند قرعه شانس به نام پرسپولیس افتاد

1

مردم زنجان از تولیدات صنعتی زنجان اطلاع ندارند

  • کد خبر : 5993
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

زنجان- مدیرکل صمت زنجان گفت: این استان در حوزه تولید پارچه، صنایع استیل و بلور و برخی مواد غذایی سرآمد است اما مردم آگاهی از تولیدات استان ندارند و به دنبال کالای خارجی می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید گلشنی‌منفرد، ظهر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی پویش خرید کالای داخلی اظهار کرد: در ابتدا به دنبال بهترین شعار برای این پویش هستیم تا مفهوم خرید کالای داخلی به درستی در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه دنبال پویشی هستیم تا به شعارها، روش‌ها و مدل‌های خوب دست یابیم، تصریح کرد: این شعار و تولید محتوا برای اغنای عمومی در راستای خرید والای داخلی باید فراگیر، شیک و فاخر باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در استان تولیدات خوبی داریم اما نه برند سازی می‌کنین و نه برندها را می‌شناسیم، تاکید کرد: لازم است ارتباط رسانه با صنایع با برگزاری تورهای خبری تقویت شود.

وی شناخت تولیدات استان، نوع محصولات و شناساندن آن به مصرف‌کننده را مهم خواند و گفت: باید تلاش، کنین در وهله نخست مردم استان و در مرحله بعدی مردم کشور از محصولات تولید شده، مزایا و کیفیت آن مطلع شوند.

گلشنی با اشاره به اینکه ادغام صنعت و بازرگانی راهکاری برای تکمیل و تقویت زنجیره تولید و بازار مصرف بود، یادآور شد: نتیجه و هدف تلاش‌ها برای تقویت تولید و حضور محصولات در بازار است اما به وضعیت مطلوب دست پیدا نکردیم.

وی با بیان اینکه ابتدا باید توانمندی‌ها احصا و رسانه‌ها با این ظرفیت‌ها آشنا شوند، عنوان کرد: آشنایی اصناف و بازار و آشنایی مصرف کنندگان برای تقویت تولیدات داخلی در استان در گام بعدی این پویش جای می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان زنجان با تاکید بر آسیب‌شناسی در حوزه تولید، تبلیغ و مصرف خاطرنشان کرد: استان زنجان در تولید محصولات استیل و بلور، کاغذ و مقوا و محصولات روشنایی سرآمد است و زنجانی‌ها باید این موارد را بدانند و سعی داشته باشند از این محصولات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید پارچه و شلوار جین زنجان به برند تبدیل شده است، اظهار کرد: تولید کننده ترکیه، پارچه لباس‌هایش را از تولیدکننده زنجانی زنجان تأمین می‌کند ولی مصرف کننده‌ها در بازار دنبال برندهای ترک هستند.

گلشنی با بیان اینکه متنوع کردن سبد محصولات استان زمان زیادی را برد و کار پویش مصرف کالای داخلی را به تأخیر انداخت، عنوان کرد: ما به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار انتخابی و متنوع هستیم چون باید سبد محصولات‌مان متنوع باشد.

وی تکمیل حلقه‌های تولید و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار صنایع بزرگ را از دیگر اقدامات مهم خواند و گفت: تغییر نگاه‌ها برای خرید کالای داخلی زمان‌بر بوده و باید کاری را آغاز کنیم که با شکست مواجه نشود.

مدیرکل صمت استان زنجان تاکید کرد: به واحدهای تولیدی منابع و زیرساخت داده می‌شود و در قبال آن باید مسئولیت‌های اجتماعی برای رفع نیازهای استان از آن‌ها طلب کنیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=5993

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.