آوین ویژه»

ضرورت تکریم اذان در سطح شهرستان همدان همه هزینه‌های پرسپولیس با AFC است! آیت الله مکارم شیرازی:متأسفانه فرهنگ تفکر در جامعه کم رنگ شده است صدای موافقت با رفع فیلتر از مجلس شنیده می‌شود تصادف ۶ دستگاه خودرو سواری در محور ماکو به بازرگان ۵ مصدوم برجای گذاشت اسیر اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: خون من به گردن تو است+ فیلم اژه‌ای: قراردادهای حاکمیتی نباید با تغییر دولت‌ها مخدوش شوند شورای عالی معادن مصوبه حقوق دولتی سال ۱۴۰۴ را ابلاغ کرد تلاش نخست وزیر انگلیس برای میانجی‌گری میان ترامپ و زلنسکی شهادت یکی از فرماندهان حماس تایید شد هنرمندان باید حافظ ارزش‌های اسلامی و ایرانی باشند یمنی‌ها ویدئوی سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کردند / فیلم ۱۴۰ طرح عمرانی و اجتماعی در قالب قرارگاه کوثر در ارومیه اجرا شد دانشگاه تهران به دنبال ایجاد مسیر جدید برای تردد دانشجویان است مبلغ قرارداد سرمربی استقلال افشا شد مهریه صرفا هدیه نیست، بدهی مرد به زن است ساخت ۴۳۵ کیلومتر راه روستایی ثمره تلاش ۲.۵ ساله مسئولان کردستان است برف و باران به داد تهران رسید؛ نفس‌های تازه در پایتخت

1

طرح سوال از وزیر راه در مورد راه‌آهن بروجرد/ ‏‬چرا پروژه به قرارگاه واگذار نمی‌شود؟

  • کد خبر : 62854
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
طرح سوال از وزیر راه در مورد راه‌آهن بروجرد/ ‏‬چرا پروژه به قرارگاه واگذار نمی‌شود؟

خرم‌آباد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر راه در مورد پروژه راه‌آهن بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گودرزی امروز جمعه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به موضوع واردات خودرو، اظهار داشت: این امر مورد اجماع دولت و مجلس بوده است.

دولت موضوع واردات خودرو را مطلوب پیش ببرد

وی با بیان اینکه دولت شهید رئیسی این موضوع را پذیرفتند، ساز و کار آن را هم فراهم کردند و در مجلس هم این مسئله دیده شد تا توازن و تعادلی در بازار خودرو ایجاد و این انحصار شکسته شود، تا آنهایی که متولی امر هستند به خود بیایند و اهتمام بیشتری به خرج بدهند، عنوان کرد: متأسفانه شاهد هستیم میلیاردها دلار برای واردات قطعه امکان هست که اختصاص بدهند، اما برای واردات خودرو کوتاهی می‌کنند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مطالبه جدی مجلس است، ما به عنوان مجلس نمایندگان شما هستیم و مستحضر باشید که مجلس یعنی ۸۵ میلیون ایرانی، به اضافه ۲۹۰ نفر سخنگو، ما از شما جدا نیستیم، ما مقام اجرایی نیستیم، ما هم در قانون این مسئله را پیش بینی کرده‌ایم و هم در نظارت بر اجرای قانون نسبت به موضوع اهتمام داریم، اقداماتی، ولو بسیار اندک در این خصوص انجام شده، ما هم در بحث اختصاص بودجه لازم در قانون بودجه ۱۴۰۴، هم کاهش تعرفه و… تلاش کرده‌ایم که تا این اتفاق صورت گیرد، منتها به صورت تنظیم شده، نه رها. امیدواریم به صورت مطلوب دولت این مهم را پیش ببرد.

طرح سوال از وزیر راه در مورد راه آهن بروجرد

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه راه آهن بروجرد اشاره کرد و گفت: قبلاً برای این پروژه هیچ نقطه ظرفیتی در کشور وجود نداشت، نه مصوبه‌ای سازمان برنامه و بودجه داشت، نه ردیف بودجه. تنها در حد یک مطالبه بود.

وی با بیان اینکه الان شرایط متفاوت و سخت‌تر از گذشته شده است، گفت: ما در شرایط سخت رفتیم برای این پروژه وقت گذاشتیم، پیگیری کردیم، در مجلس دهم ظرف چهار سال موفق شدیم هم مصوبه سازمان برنامه و بودجه را برای پروژه ریلی دورود- بروجرد- ملایر بگیریم، هم ردیف قانونی بودجه را در بودجه سال ۱۳۹۹.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سال پایانی مجلس دهم، سال ۹۸ بود، مجلس یازدهم از خرداد ۹۹ شروع به کار کرد، گفت: ما بودجه ۹۹ را ۹۸ بستیم، در این راستا ردیف پروژه راه آهن تحت عنوان پروژه دورود- خرم آباد- اندیمشک، دورود- بروجرد- ملایر نوشته شده است.

گودرزی، تصریح کرد: سال قبل از ۹۸، ما موفق شدیم که آنتنی دورود- بروجرد را بگیریم، همچنین ما پیگیری کردیم و در سال ۹۸ و سال پایانی مجلس دهم با همکاری دولت وقت، ما موفق شدیم آنتنی را تبدیل به دورود- بروجرد- ملایر کنیم.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم وقت گذاشته شد، برای اتمام مطالعه و گرفتن پیمانکار که این امر صورت گرفت، پیمانکار گرفته شد، تجهیز کارگاه کرد، عملیات اجرایی آغاز شد، بیش از ۱۲۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام شد، افزود: اما چون مطالبات زیاد بود، کار تعطیل شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پایان دولت شهید رئیسی وزیر وقت راه و شهرسازی موافقت کرد که این پروژه از پیمانکار گرفته شود و به قرارگاه خاتم واگذار شود، بیان داشت: به شهادت شهید رئیسی خوردیم، در دولت فعلی به وزیر مراجعه کردم و ایشان در ادامه نظر وزیر قبل خودش، این دستور را صادر کرد که پروژه به قرارگاه خاتم واگذار شود.

گودرزی، یادآور شد: بعد از آن با آقای «بازوند» مدیرعامل شرکت ساخت جلسه برگزار کردم، خوشبختانه ایشان بسیار به صورت ویژه با ما همکاری کرد و در کمترین زمان این را ابلاغ کرد که قرارداد از پیمانکار فعلی گرفته شود و به قرارگاه خاتم منتقل شود.

وی گفت: الان بنده سوال از وزارت راه پرسیده‌ام، آن را در سامانه نمایندگان ثبت کرده‌ام، سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی این است که چرا با وجود دستور صادر شده و مقدماتی که فراهم است، پروژه راه آهن بروجرد به قرارگاه خاتم هنوز واگذار نشده است و مثل پروژه دورود- خرم آباد- اندیمشک کار عمرانی آن شروع نشده است. امیدوارم وزیر محترم در این بحث تسریع کند.

صنعت بروجرد به نظارت و مراقبت بیشتری نیاز دارد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه صنعت بروجرد اشاره کرد و گفت: صنعت شهرستان نیاز به نظارت و مراقبت بیشتری دارد، مسئولان باید در خصوص صنعت احساس مسئولیت کنند و با پرهیز از هر گونه جزئی نگری، جناح بازی، جریان سازی و مسائل مختلف، منافع صنعت و کارگر را لحاظ کنند.

گودرزی با بیان اینکه بنده این مسئله را بارها در تریبون مجلس فریاد زده‌ام و معتقدم اگر پروژه تولیدی و صنعتی از مسیر خودش خارج شود، شرایطی را که امروز شاهدیم اتفاق خواهد افتاد، یعنی دچار رکورد، تعطیلی و ورشکستگی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معتقدیم مسئولان ذی ربط نسبت به همه صنایع از جمله نساجی بروجرد باید اهتمام لازم را به خرج دهند و اجازه ندهند در یک برهه‌ای از زمان یک مرتبه بیش از هزار نیرو گرفته شود، بعد یک دفعه همه این نیروهایی که به واسطه جذب، ازدواج کرده‌اند و وام گرفته‌اند، به «بیکار بدهکار» تبدیل شوند، تا دیروز بیکار بودند، امروز «بیکار بدهکار» شوند و بستری برای تولید نارضایتی در جامعه شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه من معتقدم کسانی که با بی تدبیری باعث تولید و افزایش نارضایتی در جامعه می‌شوند حتماً باید دستگاه‌های مسئول و امنیتی، نگاه امنیتی به این مسئله داشته باشند و با مقصرین برخورد کنند، گفت: همگان موظف هستند در جهت رونق تولید و اشتغال کمک کنند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=62854

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.