آوین ویژه»

سیگنال‌ اینترنت کوانتومی تقویت شد لیلی عاج: حال و هوای جشنواره تئاتر فجر امسال دیدنی است سوال روز بیست‌وسوم مسابقه زندگی با آیه‌ها در اردبیل؛ اسامی برندگان کاروان «خدمت بی منت» به دالاهو رسید بازدهی ۴۱.۵ درصدی بانک‌ها در ۳ ماه گذشته آغاز روند استیضاح وزیر راه؛ 41 نماینده این طرح را امضا کردند وقتی گنبد آهنین حریف پهپاد حزب‌الله نمی‌شود+ فیلم برگزاری مسابقات قرآن بسیج در چهارمحال و بختیاری با اجرای حکم شلاق برای مهدی یراحی، پرونده‌اش مختومه شد + عکس تمرین جدی ملی‌پوشان برای قطعی‌کردن صعود جشنواره موسیقی نواحی صدای ایران است ویترین تسنیم شماره ۸۵۰/ «ننگ ارتجاع بیروت» اجرای طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها در ۲۲هزار روستای کشور نتانیاهو با توافق آتش‌بس در لبنان موافقت کرده است تقویت همکاری‌ها بین خوزستان و کویت در دستور کار است انتشار تصاویری از یک سفر سیاسی در مستند «کاست‌ها» دستگاه‌های اجرایی نسبت به نصب پنل‌های خورشیدی اقدام کنند دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اشغال مناطق بیشتری از نوار غزه

0

بدون حکمرانی دینی دولت اسلامی محقق نمی‌شود

  • کد خبر : 67036
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۲۹
بدون حکمرانی دینی دولت اسلامی محقق نمی‌شود

مشهد – نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بدون حکمرانی دینی، دولت اسلامی محقق نمی‌شود، گفت: اگر نتوانیم حکمرانی دینی را در جامعه پیاده کنیم به دولت دینی نیز دست پیدا نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم اختتامیه مدرسه فجرانه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه طرح مدرسه فجرانه ابتکار بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: مسئله‌ای که امروز بعد از ۴۶ سالی که از پیروزی انقلاب گذشته حائز اهمیت است، جایگاهی است که روحانیت چه در این کشور و چه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و دینی پیدا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مراحل چهارگانه انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز ما در مرحله سوم این انقلاب یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم که برای رسیدن به آن نیازمند حکمرانی دینی هستیم؛ بنابراین باید میدانی برای فقه شکل بگیرد تا حکمرانی دینی در جامعه پیاده شود که متأسفانه تاکنون این امر پیاده نشده است.

وی با بیان اینکه فقه شیعه در مقابل فقه عامه پویاست، ابراز کرد: امام خمینی (ره) در فقه دو تعبیر پویا و جواهری را به کار می‌بردند که متأسفانه بر روی جمع بین این دو مطلب کار نشد و افرادی به عنوان نوگرایی روی پارادوکس این دو تعبیر کار کردند، درحالی‌که منظور امام (ره) از استفاده از فقه جواهری این بود که ما بر سر سفره بزرگان خود نشستیم و مبانی ما همان مبانی فقهی گذشته است که از مرحوم شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی و … گرفته شده است.

علم الهدی تأکید کرد: بنابراین منظور امام (ره) از پویایی این بود که در برخورد با تنوع مسائل، موضوعات باید شرایط روز در نظر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه موضوع موسیقی در طول زمان تغییر ماهیت داده است، عنوان کرد: به‌طور مثال اسباب و لوازم موسیقی در دیدگاه قدما مصداق لهو و لعب شناخته می‌شد و حرام بود درحالی‌که امروز بر ماهیت غنا بودن موسیقی تأکید می‌شود.

وی با تأکید بر موضوع شناسی در فقاهت ابراز کرد: اگر نتوانیم حکمرانی دینی را در جامعه پیاده کنیم به دولت دینی نیز دست پیدا نخواهیم کرد و از آنجا که تولید محتوا در خصوص حکمرانی دینی به حوزه برمی‌گردد، فعالیت فضلا و علمای حوزه مورد نیاز است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=67036

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.