آوین ویژه»

حوزه باید پاسخگوی مسائل امروز و آینده جامعه اسلامی باشد کودک ۷ ساله در شوش غرق شد تأکید بر عدم انباشت پرونده‌ها در دیوان عالی کشور تهدید پزشکیان در صداوسیما؛ با حذف فیلترینگ، عمر دولتت کوتاه می‌شود! رشوه یک میلیون دلاری اوکراین به سربازان روس برای ترک پست ماجرای حادثه امنیتی برای یک کشتی در راس تنوره خلیج فارس چه بود؟ راه‌اندازی اولین هیئت صلح جامعه عشایری در اردبیل نخستین دسته از قوهای مهاجر وارد تالاب سولدوز شهرستان نقده شدند چالش های پژوهش در ایران؛ از اخلاق تا جدایی از جامعه و ضعف میان رشته ای مدارک مورد پذیرش، دروس و ضرایب آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۴ اعلام شد هواپیمای پرواز تهران-کیش دچار نقص فنی شد جنایت پاراچنار ریشه در تحت الشعاع قرار دادن حکم نتانیاهو دارد جشنواره «عمار» و جریان‌سازی در جبهه فرهنگی انقلاب آلودگی هوا دوبله فیلم‌های جدید را متوقف نکرد خسارت تندباد به ۱۴۰ اصله درخت و ۲۴ شبکه برق فصل جدید «ملاقات با حسین» از جمعه ۶ تیر  سخنگوی وزارت خارجه: موضوع توان دفاعی در مذاکرات مطرح نبوده و نیست مری ترامپ: ترامپ به مستبدین مانند پوتین جذب می‌شود

0

نیروی انسانی محور اصلی توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است

  • کد خبر : 74338
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۰:۲۴
نیروی انسانی محور اصلی توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است

بوشهر-معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی محور اصلی توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده دوشنبه شب در نشست مطبوعاتی خبری، با اشاره به تدوین سند راهبردی و برنامه‌های عملیاتی، اظهار کرد: سند راهبردی ما تدوین شده و برنامه‌های عملیاتی با برش استانی و کنش‌های منطقه‌ای نیز در کنار آن در قالب مسائل آموزشی و پرورشی دنبال می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش افزود: ان شاالله این برنامه‌ها کمک‌کار مدارس دولتی در راستای تحقق عدالت آموزشی و عدالت تربیتی خواهند بود.

وی با بیان اینکه در جلسات اخیر کشوری، دو موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: هزینه‌های مربوط به امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و مدیریت داخلی توسط اولیای دانش‌آموزان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز سیاست‌های ما به گونه‌ای تنظیم شده است که شهریه‌های ابلاغی با شهریه‌های دریافتی از خانواده‌ها تقریباً برابر باشد تا مغایرتی ایجاد نشود.

محمودزاده ادامه داد: با همفکری و هم‌افزایی در سراسر کشور، تلاش کرده‌ایم تا تاب‌آوری مردم را در نظر بگیریم و مدیریت شهریه‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم که کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی حفظ شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش بیان کرد: همچنین، برای مدارسی که با شهریه‌های پایین‌تر فعالیت می‌کنند، افزایش شهریه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته‌ایم تا توازن لازم بین کف شهریه و حق‌الشهریه برقرار شود.

محمودزاده در خصوص موضوع دوم، یعنی توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی، تأکید کرد: نیروی انسانی محور اصلی توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است.

وی گفت: ما معتقدیم که حضور معلمان با کیفیت در کلاس‌های درس، فارغ از دولتی یا غیردولتی بودن مدرسه، تأثیر بسزایی در کیفیت آموزش و پرورش دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین نیز بر مرجعیت، مقبولیت، دانش، معیشت و منزلت معلم تأکید ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا، برنامه‌هایی برای توانمندسازی معلمان و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آنان در حوزه‌هایی مانند آموزش زبان، آگاهی بین‌فرهنگی و استفاده از فناوری‌های نوین در دست اجرا داریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در پایان با بیان اینکه ما تابع سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و حکمرانی دولت هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم با انعطاف در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و درسی، آموزش با کیفیت و تربیت مؤثر را در خدمت دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی گفت: از رسانه‌ها تقاضا داریم در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و جامعه در این زمینه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=74338

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.