آوین ویژه»

کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در اشنویه پرسپولیس یک بر صفر مس سونگون را در نیمه اول شکست داد پزشکیان: پذیرفتنی نیست که با صحبت فردی در آن سوی دنیا اقتصاد ما متلاطم شود! ارز نیمایی به تاریخ پیوست! + جزئیات حضور هیئتهای مختلف درلبنان برای شرکت درمراسم تشییع سیدحسن نصرالله+فیلم خبر مهم مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی | قالیباف ریشه مشکلات را هدف گرفت کارگران خشمگین خواستار استعفای «ترامپِ آرژانتین» شدند ماوس معطر از راه رسید دستور مهم رئیس جمهور به استانداران کشور کشف محموله ۹۰ میلیاردی سکه طلا از یک خودرو در هرمزگان شرایط فرهنگی شهر و مردم همدان در طراحی‌های شهری مد نظر قرار گیرد روزانه ۵ میلیون لیتر بنزین هواپیما توزیع می شود سرنگونی ۹ پهپاد و یک شهپاد اوکراینی توسط روسیه صفحه اول روزنامه های اصفهان یکشنبه ۲۳ دی ماه چشمی: با این شرایط دیگر نمی‌توانم به استقلال کمک کنم و در خانه‌ام می‌نشینم برقراری پروازهای مشهد به نوشهر تشکیل شورای راهبری کنوانسیون تنوع‌ زیستی ایران دانشگاه پیام نور امریه سربازی می پذیرد

0

سمنان سومین استان برتر کنکور ۱۴۰۳ شد

  • کد خبر : 99064
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۰:۱۵
سمنان سومین استان برتر کنکور ۱۴۰۳ شد

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این استان توانست رتبه سوم در بین استان های کشور در شاخص کنکور ۱۴۰۳ را کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شریفی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه کیفیت بخشی آموزشی در آموزش و پرورش سمنان گفت: این استان توانست رتبه سوم در بین استان‌های کشور در شاخص کنکور ۱۴۰۳ را کسب کند.

وی با بیان اینکه استان سمنان در رشته علوم ریاضی رتبه دوم و در رشته علوم تجربی رتبه سوم کشور را کسب کرده است؛ افزود: در رشته علوم انسانی نیز رتبه استان پنجم و در هنر رتبه اول و در زبان انگلیسی رتبه سوم را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: افت استان در کنکور ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل ۰.۶ درصد بود که این میزان افت، کمتر از استان‌های پیش‌رو مانند یزد با ۲.۶ درصد و تهران با ۰.۸ درصد است.

شریفی با اشاره به اهمیت مدیریت زمان طلایی باقی‌مانده تا کنکور و امتحانات نهایی، بر برگزاری جلسات کارگروه به‌صورت هفتگی و تفکیک مباحث امتحانات نهایی و کنکور به‌طور کامل تأکید کرد.

مهدی حزب‌الهی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان نیز در این نشست «گفتمان آموزش‌شناسی» را نیاز امروز آموزش و پرورش، عنوان و خاطرنشان کرد: ضعف مدارس ناشی از کمبود آگاهی کارگزاران آموزشی از ماهیت یادگیری است.

وی افزود: این گفتمان باید در سطوح مدارس، شهرستان‌ها و اداره کل توسعه یابد و موضوعاتی مانند روش‌های تدریس، عدالت آموزشی، نقش معلم و فناوری در آموزش از محورهای این گفتمان به‌شمار می‌روند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=99064

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.