آوین ویژه»

چرا اسرائیل نمی‌تواند حزب الله یا حماس را نابود کند؟/ نسل جدید مقاومت در راه است استقلالی‌ها به ستاره خودشان پشت کردند گام تازه سازمان توسعه برای رونق صادرات محصولات نهایی مراسم رونمایی از کتاب پایان صهیونیسم در کوالالامپور برگزار شد تعرض حدود ۵۴ هزار صهیونیست به مسجدالاقصی در سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش ساعت معاملات بازارهای مشتقه و مالی بورس کالا از امروز محموله پوشاک قاچاق در اهواز توقیف شد لاغری و کنترل دیابت با دانه چیا کاخ سفید: «ترامپ» و دولتش برای آزادی اسیران در غزه تلاش کردند! کاپیتان پرسپولیس: بازی با چادرملو حساس تر از دربی بود ایران، کاندیدای اصلی برای تبدیل شدن به هاب فرآوری مواد معدنی در منطقه معرفی فرهیختگان ضعف هویت را پوشش می دهد سامانه‌های موشکی پیشرفته زمین به هوای آمریکا در راه اوکراین/ کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین رسید افزایش شکاف‌ها؛ تعدادی از کارمندان سابق «موساد» خواستار توقف جنگ شدند اسماعیل کارتال سرمربی پرسپولیس می‌شود؟ ۳۲ نفر در مسابقه پرسپولیس و تراکتور مصدوم شدند وداع فرمانده کل سپاه با پیکر شهید پورهاشمی فرانسه؛ دومین تامین‌کننده تسلیحاتی رژیم بعث عراق

2

برندسازی محصولات کشاورزی در مازندران دنبال می شود

  • کد خبر : 99104
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۰:۲۷
برندسازی محصولات کشاورزی در مازندران دنبال می شود

ساری – استاندار مازندران از تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: برندسازی و صادرات هدفمند در کشاورزی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یونسی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که در انتهای این هفته و حداکثر اوایل هفته بعد مشکل کود در کل استان مرتفع خواهد شد، افزود: بنده با کشاورزی سنتی مخالف هستم. ما باید کشاورزی را به سمت کشاورزی مدرن ببریم. وقتی کشاورزی مدرن شود، حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد بازدهی آن افزایش پیدا می‌کند که در کنارش البته باید صنایع تبدیلی و صنایع فرآوری شده را احیا کنیم.

یونسی افزود: کشاورزانی که از فناوری‌های نوین وعلم روز دنیا استفاده می‌کنند از یک هکتار ۱۵۵ تن مرکبات دریافت می‌کنند اما کشاورز سنتی ۳۰ تن دریافت می‌کند که تفاوت آن ۵ برابر است.

استاندار مازندران از تشکیل کارگروه‌های مختلف در موضوع کشاورزی گفت و بیان کرد: برای اجرای این موضوع، کارگروهی را تشکیل داده‌ایم برای از بالقوه به بالفعل رساندن کشاورزی مدرن تا صادرات هدفمند داشته باشیم و برند سازی کنیم. به عنوان مثال، مثلاً برنج طارم خودمان را می‌توانیم برند سازی کنیم.

وی تاکید کرد: در کنار کشاورزی ما قصد داریم «گردشگری کشاورزی» را راه‌اندازی کنیم. مثل آب بندان‌ها و بوم‌گردی‌هایی که برای تماشای شالیزار، گردشگر وارد استان می‌کند و در آنجا امرار معاش خواهند کرد. با فعال کردن بوم‌گردی‌ها، کشاورزی سنتی را باید به کشاورزی مدرن تبدیل کرد.

استاندار مازندران از راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی گفت و افزود: این شرکت‌های تعاونی برای کشاورزان است. در بازدیدی که در غرب استان داشتیم، دیدم که با کمبود انبار مواجه هستیم، دستور دادیم که ما تسهیلات در اختیار قرار می‌دهیم و شما آنها را ارتقا دهید. مثلاً در نور، ظرفیت سردخانه‌ای حدود ۲۵۰ تن بود که گفتیم این مقدار را به ۷۵۰ تن افزایش دهند.

وی ادامه داد: ما امسال قطعاً شرکت‌های تعاونی را فعال خواهیم کرد و خودمان محصولات را از کشاورزان خریداری خواهیم کرد و در اختیار دولت قرار خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=99104

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.