به گزارش اقتصادآنلاین، این رویداد بین المللی که طی روزهای هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد، با استقبال مقامات ارشد دولت، وزرا و همچنین مدیران و کارشناسان شرکتهای داخلی و خارجی همراه شد.
حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور و محمدرضا عارف معاون اول و نیز وزیر صنعت معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و اعضای هیات مدیره شرکتهای معدنی و صنایع معدنی داخلی و خارجی، نشان از جایگاه و نقش این نمایشگاه بین المللی میداد.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ که به همراه ۱۸ شرکت زیرمجموعه در سالن ۶ این رویداد حضور یافته بود، به محلی برای تبادل نظر مدیران و صاحبنظران داخلی و خارجی حوزه معدن و صنایع معدنی درآمد.
غرفه این سازمان همچنین ساعاتی میزبان الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی و علی احمدنیا رئیس بخش اطلاع رسانی شورای اطلاع رسانی دولت، با همراهی فاطمه زارعان رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی وزارت صنعت معدن و تجارت شد. طی این نشستها که با حضور سولماز ادریسی مدیر روابط عمومی ایمیدرو صورت گرفت، جلسه هم اندیشی با مدیران روابط عمومی شرکتهای بزرگ معدن و صنایع معدنی نیز با هدف بیان نقطه نظرات درباره جایگاه ساختاری روابط عمومی و نقش آنها در پیشبرد اهداف کلان دولت برگزار شد.
از دیگر سو، حضور پیوسته مهندس آقاجانلو رئیس هیات عامل به همراه معاونان و مدیران تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای بیان برنامهها و عملکرد سازمان و پاسخگویی به سوالات میهمانان، با هدف ایجاد شفافیت و طرح نکات مرتبط با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران، به افزایش تعاملات مجموعه ایمیدرو با مخاطبان انجامید.
در این میان برگزاری ۵ نشست خبری با حضور بیش از ۱۵۰ نماینده رسانههای جمعی و تخصصی، جلوهای دیگر از تعاملات دوسویه روابط عمومی و مدیران ارشد ایمیدرو با رسانهها را به نمایش گذاشت.
در همین حال حضور مدیران شرکتهای زیرمجموعه ایمیدرو در میان کارشناسان این بخش و اصحاب رسانه، فضای متفاوتی از گفتوگوهای دو طرف را نشان داد به طوری که بیان عملکرد و همچنین چالشهای معدن و صنایع معدنی در حوزههای تولید، توسعه، زیرساخت، تامین مالی و تجهیزات، صادرات، تکنولوژی و دانش بنیان؛ فضای جدیدی از گفتوگوهای دو طرف را منعکس ساخت.
همچنین روابط عمومی ایمیدرو طی برگزاری این نمایشگاه در تولید محتوا، اطلاع رسانی و برگزاری نشست خبری، حضوری متفاوت را تجربه کرد که حاصل آن انتشار بیش از ۴۰ محتوای خبری (متنی، گزارش تصویری، ویدئو کوتاه و …) بود. در همین حال انتشار بیش از ۱۰۰ خبر تولیدی توسط خبرنگاران رسانههای مختلف و حضور فعالانه خبرنگاران در نشر محتوا در رسانههای اجتماعی، از دیگر نتایج رویداد فوق به شمار میآید.