آوین ویژه»

برگشت چندباره ساکت الهامی به نساجی ضرورت احداث ایستگاه پایش هوا و برف در قله دماوند محدوده ۱۱ هکتار شهرک پردیس به فضای شهری شاهرود الحاق شد بارش برف در کویر مرنجاب اصفهان پس از ۷ سال ضرب و شتم بازیکنان تیم والیبال ارومیه توسط عوامل و هواداران منتسب به تیم پاس گرگان واردات سالانه ۶۵ میلیارد دلار کالا به کشور قلع و قمع ۱۵ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه دومین مسابقات حفظ قرآن در نپال برگزار شد سیگنال های خطرناک در یک قدمی دلار | بازار ارز لرزید تشکیل جبهه رسانه‌ای بین‌المللی مقابل رژیم صهیونی؛ اهمیت روایت یک جنایت هشدار سناتور آمریکایی نسبت به عواقب لغو محدودیت‌های موشکی اوکراین «عرفان» اجراهای فجر چهلم را تمام می‌کند ۳۳ پایگاه مقاومت بسیج در نمایشگاه اسوه گیلان حضور دارند پرده‌ها از نمای پاساژ علاءالدین کنار رفت؛ خبری از ایمن‌ سازی نشد + عکس استقبال کم نظیر مردم استان سمنان از طرح «زندگی با آیه‌ها» همه چیز درباره غول پرچمدار سامسونگ آغاز پویش مردمی «نذر شفای بیماران» برای بهسازی بیمارستان امام رضا(ع) مستند احمد عزیزی در کرمانشاه رونمایی می‌شود

0

گام تازه سازمان توسعه برای رونق صادرات محصولات نهایی

  • کد خبر : 135111
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۷
گام تازه سازمان توسعه برای رونق صادرات محصولات نهایی

در شرایطی که تمرکز بر خام‌فروشی همواره مورد نقد بوده، سازمان توسعه تجارت با تدوین برنامه‌ای جدید به‌دنبال حمایت از صادرات محصول نهایی و تولیدات با ارزش افزوده بالا رفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اتاق ایران، امیر روشن، معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌المللی مرکز توسعه تجارت، گفت: با حکمرانی بد بخش دولتی در حوزه صادرات و تجارت در شرایط نابرابر با سایر رقبا قرار گرفته‌ایم. ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش بهای تمام‌شده ما در تجارت نسبت به رقبا، نتیجه این حکمرانی است.

روشن، در همایش صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات که به همت فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و همراهی اتاق ایران، برگزار شد، ادامه داد: صادرات ما در حوزه خدمات با محدودیت‌های معمول صادرات کالا از جمله رفع تعهد ارزی و … مواجه نیست. اما تعدد مراجع تصمیم‌گیری در حوزه تجارت، تصمیم‌گیری از سوی افرادی که صاحب تجربه نیستند این حوزه را تحت تأثیر قرار داده است.

او افزود: متأسفانه در موضوع صادرات فناوری اطلاعات در داخل، با فقدان مطالعه بازار مواجهیم. در حالی که مسیر نجات تجارت تدوین نقشه راهی برای مطالعه بازار‌هایی است که اجناس ما دارای مزیت رقابتی هستند.

روشن با اشاره به ایرادات حکمرانی در حوزه تجارت، اظهار کرد: ۶۰ درصد صادرات چین را شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌دهند. ۹۰ درصد اشتغال‌زایی چین و ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در دست شرکت‌های کوچک و متوسط است.

او گفت: این در حالی است که در ایران در سال گذشته از مجموع ۵۷.۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی، صادرات واقعی شرکت‌های کوچک و متوسط حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است که به معنای دیگر صادراتی نداشته‌ایم.

روشن تأکید کرد: ما برنامه‌ای برای حمایت از صادرات در زنجیره انتهایی تولید و در واقع صادرات محصول نهایی تعریف کرده‌ایم. شرکت‌های کوچک و متوسط باید تولید صادرات محور داشته باشند در این صورت حتماً کیفیت ارتقا خواهد یافت. به همین دلیل در حال توسعه شبکه مدیریت صادرات (EMC) در سطح این شرکت‌ها هستیم.

او خطاب به فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: این قول را می‌دهیم که از طریق شبکه رایزن‌ها و مراکز تجاری بتوانیم بازاریابی برای شما ایجاد کنیم مشروط بر اینکه شما هم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را به ما اعلام کنید.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=135111

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.