آوین ویژه»

رفع ممنوع الکاری هنرمندان به کجا رسید؟ مقایسه تئاتر با ساختمان‌سازی؛ برخی برای عکس‌گرفتن به جشنواره‌ها می‌آیند! بازیگران و سریال‌های نامزد دریافت تندیس حافظ را بشناسید افزایش شدید مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی ۱۲۴واحد صنعتی دانش بنیان در قزوین فعالیت می‌کنند انتشار تصاویر تازه از ارزان‌ترین آیفون ۲۰۲۵ /عکس پرونده حکومت نظامی ناموفق؛ رئیس جمهور کره جنوبی برای بازجویی حاضر نشد ۲ واریزی بزرگ آموزش و پرورش برای معلمان و فرهنگیان انگلیس از ارتباط با هیئت تحریرالشام خبر داد رئیس صداوسیما از روند تولید سریال «حضرت معصومه (س)» خبر داد بهبود شرایط تحصیل و کاهش تراکم دانش‌آموزی سمنان؛ افتتاح ۵ فضای آموزشی غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان شرقی افزایش می‌یابد اژه‌ای: به‌صرفِ “سخنان کلیشه‌ای” شعار سال تحقق نمی‌یابد یکی از نشانه‌های جامعه مهدوی پاسداری از ارزش‌های دینی است تلویزیون لیزری ۱۵۰ اینچی تصادف مرگبار در بولیوی دست کم ۳۷ قربانی گرفت بسته حمایتی از مستأجران تصویب می‌شود حکم علامه بحرالعلوم درباره کسی که بداند همسایه‌اش محتاج است و کمک نکند

0

کره جنوبی جایگاه چین در واردات فولاد هند را تصاحب کرد

  • کد خبر : 77806
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کره جنوبی جایگاه چین در واردات فولاد هند را تصاحب کرد

بر اساس آخرین داده‌های موقت کمیته مشترک کارخانه‌ها، کره‌جنوبی در بازه آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵ با افزایش ۱۱.۷ درصدی واردات فولاد به هند، جایگاه چین را به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده فولاد نهایی این کشور تصاحب کرد؛ این تغییر در حالی رخ داد که سیاست‌های حمایت‌گرایانه تجاری هند و انقضای گواهینامه استانداردهای این کشور بر بازار تأثیر گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ طبق آخرین داده‌های موقت کمیته مشترک کارخانه‌ها، کره‌جنوبی در فاصله آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵ چین را پشت سر گذاشت و به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده فولاد نهایی هند تبدیل شد که این تغییر در میان سیاست‌های حمایت‌گرایانه تجاری رخ داد.

در این دوره ۱۰ ماهه، واردات از کره جنوبی ۱۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۲.۴۴ میلیون تن رسید، در حالی که واردات از چین ۳.۴ درصد رشد کرد و به ۲.۳۱ میلیون تن رسید.

یکی از عوامل اصلی این تغییر، انقضای گواهینامه استانداردهای هند (BIS) در نوامبر بود که باعث شد برخی از کارخانه‌های چینی دسترسی خود را برای صادرات ورق نورد گرم (HRC) به هند از دست بدهند.

بین آوریل ۲۰۲۴ تا دسامبر ۲۰۲۴، چین با ۲.۱۴ میلیون تن تأمین‌کننده برتر بود و کره‌جنوبی با ۲.۱ میلیون تن در جایگاه دوم قرار داشت؛ از آوریل ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴ نیز چین با ۲.۲۴ میلیون تن در صدر بود و کره جنوبی با ۲.۱۸ میلیون تن پس از آن قرار داشت.

ژاپن با ۱.۷۹ میلیون تن جایگاه سوم را حفظ کرد که نسبت به سال گذشته ۸۸.۶ درصد افزایش داشت همچنین ویتنام با ۶۷۸ هزار و ۴۰۰ تن در رتبه چهارم قرار گرفت که ۴.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تحقیقات حفاظتی هند و تأثیر آن بر بازار فولاد

افزایش واردات در بحبوحه تقاضای داخلی پایین فولاد باعث شد که هند در دسامبر ۲۰۲۴ تحقیقات حفاظتی درباره محصولات فولاد تخت را آغاز کند؛ فعالان بازار در انتظار تصمیم نهایی هستند و انتظار می‌رود اعمال تعرفه حفاظتی واردات را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و قیمت فولاد را افزایش دهد.

واردات فولاد تخت هند؛ رشد ۲۲.۱ درصدی

واردات محصولات فولاد تخت هند در بازه آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵ به ۷.۹۵ میلیون تن رسید که ۲۲.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

در این مدت، واردات ورق نورد گرم (HRC)/نوارها از چین به ۳۶۳ هزار و ۸۰۰ تن کاهش یافت، در حالی که سال قبل ۴۳۸ هزار و ۱۰۰ تن بود.

کاهش سالانه واردات HRC چین با افزایش ۲۳.۷ درصد واردات ورق فولادی (به ۳۰۱ هزار و ۸۰۰ تن) و رشد ۱۴.۱ درصد در واردات فولاد گالوانیزه/پوشش‌دار (به ۳۲۹ هزار و ۴۰۰ تن) جبران شد.

در ژانویه ۲۰۲۵، واردات کلی HRC/nوار هند ۳۲.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۳۵ هزار و ۷۰۰ تن رسید که سومین کاهش ماهانه متوالی محسوب می‌شود.

موانع تجاری و چالش‌های پیش‌روی صادرات چین

افزایش موانع تجاری احتمالاً صادرات فولاد چین را در اواخر ۲۰۲۵ کاهش خواهد داد، در حالی که هوآ فات ویتنام قصد دارد ۵.۶ میلیون تن ظرفیت جدید HRC را راه‌اندازی کند.

هند بین آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵ واردکننده خالص فولاد نهایی بود و میزان واردات از صادرات ۴.۳۸ میلیون تن بیشتر بود.

واردات از ویتنام نیز تحت فشار قرار گرفت، زیرا هند در آگوست ۲۰۲۴ تحقیقات ضد دامپینگ روی واردات فولاد تخت نورد گرم این کشور را آغاز کرد. بین آوریل ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵، واردات HRC/nوار از ویتنام به ۴۴۷ هزار و ۴۰۰ تن کاهش یافت، در حالی که سال قبل ۵۷۲ هزار و ۹۰۰ تن بود.

ویتنام در ۲۱ فوریه اعلام کرد که از ۷ مارس به مدت ۱۲۰ روز، مالیات ضد دامپینگ موقت روی برخی از واردات HRC از چین اعمال خواهد کرد، اما واردات از هند را معاف می‌کند.

در ویتنام، تقاضا به سمت کویل‌های عریض‌تر از چین که مشمول تعرفه ضد دامپینگ نیستند، تغییر کرده است و در ۲۶ فوریه، قیمت پیشنهادی آن‌ها حدود ۴۷۶ دلار در هر تن CFR بود.

در هفته منتهی به ۲۷ فوریه، قیمت پیشنهادی HRC هند در ویتنام بین ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار در هر تن CFR بود که حداقل ۱۵ دلار در هر تن بالاتر از قیمت کارخانه‌های داخلی و کمتر رقابتی نسبت به کویل‌های مالزی و اندونزی است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=77806

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.