آوین ویژه»

بیل گیتس ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری‌اش را می‌بخشد؛ کدام کشورها در اولویتند؟ بدهی تاریخی دولت به تامین اجتماعی | قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در خطر است افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، تهدیدی جدی برای دسترسی به مواد معدنی حیاتی و تولید باتری زنگ مقاومت توسط خادمیاران کانون قرآن خدمت رضوی نواخته شد گروسی: وضعیت برنامه هسته‌ای ایران نسبتاً کنترل‌شده است کرمانشاه ۳۷ شهید امدادگر دفاع مقدس دارد یادداشتی به بهانه مرگ مادر و نوزاد پلدختری رویداد ملی «صاد» مقدمه‌ای بر شبکه‌سازی کنشگران تدبر در قرآن است یحیی سریع: با موشک‌های «فلسطین ۲» به اهداف حساس نظامی در تل‌آویو حمله کردیم ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی لنگرود رفع تصرف شد پروازهای قطری به ایران از ۱۳ آبان‌ماه برقرار می‌شود دور بعدی مذاکرات در اروپا برگزار می‌شود ۷۰ سانتی متر برف در سیاهکل به زمین نشسته است افتتاح موزه آثار شهدای شاهرود جوانی جمعیت با تخصیص زمین و تأمین مسکن محقق می‌شود لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پس گرفته شد ! خبر مهم مقام امنیتی لبنان درباره رفعت اسد/ عموی بشار اسد کجاست؟ آیت‌الله خاتمی: خون شهدای حرم لاله‌های مقاومت را در سوریه می‌رویاند

0

مهم‌ترین چالش «ایران ترانسفو» تامین نقدینگی است؛ سهام باقی‌مانده واگذار می‌شود؟

  • کد خبر : 84790
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
مهم‌ترین چالش «ایران ترانسفو» تامین نقدینگی است؛ سهام باقی‌مانده واگذار می‌شود؟

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو بیان کرد: مهم‌ترین چالش پیش‌روی گروه صنعتی ایران ترانسفو در سال ۱۴۰۳، تأمین نقدینگی است و با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه صادرات انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی صادقی نیارکی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو در نشست خبری که روز سه شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از این مجموعه صنعتی در زنجان، برگزار شد، بیان کرد: مهم‌ترین چالش پیش‌روی گروه صنعتی ایران ترانسفو در سال ۱۴۰۳، تأمین نقدینگی است. این در حالی است که با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه صادرات انجام شده است. در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز، علاوه بر تأمین نیاز داخلی، امکان افزایش ارزآوری برای کشور و تأمین نیاز‌های ارزی نیز فراهم می‌شود.

صادقی نیارکی افزود: در دوره‌هایی علی‌رغم وجود ظرفیت‌های تولید داخل، برخی شرکت‌ها تمایل به واردات داشته‌اند. برای مثال اولین ترانس کوره تولید داخل در سال ۱۳۹۰ توسط شرکت فولاد آلیاژی اسفراین خریداری شد، اما از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ این محصول عمدتاً از خارج وارد می‌شد که با افزایش نرخ ارز و تغییر رویکرد بازار، از سال ۱۴۰۰ مجدداً توجه صنایع فولادی به تولیدات داخلی جلب شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه صنعتی ایران ترانسفو دارای ۱۹ قرارداد با صنایع فولادی است و ۴۰۰ مگاولت آمپر قرارداد جدید نیز برای تولید و نصب ترانس‌های کوره در دست اجرا دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی، واردات محصولات مشابه تولید داخل از نظر اقتصادی و صنعتی، غیرمنطقی به نظر می‌رسد. به همین دلیل تأکید مجموعه بر آن است که منابع ارزی کشور به جای واردات محصولات نهایی، صرف تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع شود.

صادقی نیارکی گفت: در راستای تعمیق ساخت داخل و کاهش وابستگی به واردات، ایران ترانسفو برنامه‌هایی برای تولید مفتول مسی دارد. در حال حاضر، سیم مسی موردنیاز این مجموعه از طریق بورس کالا تأمین می‌شود، اما در سال آینده، شرکت به تولیدکننده مفتول تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، در حوزه ورق الکتریکی، همکاری مشترکی با فولاد مبارکه آغاز کرده‌ایم.

سهام باقی مانده ایران ترانسفو واگذار می‌شود؟

صادقی نیارکی درخصوص واگذاری سهام باقی مانده این مجموعه نیز گفت: دو دور خصوصی‌سازی تا به حال انجام شده و سهام دولتی به ۱۵ درصد رسیده است. با توجه به این که همچنان با چالش‌های ناشی از تعهدات متقابل مواجه هستیم، انتظار ما از سیاست‌گذاران دقت بیشتر در فرآیند واگذاری‌ها و جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته است.

به گفته وی، باید معیار‌های لازم برای واگذاری سهام از جمله شفافیت، اهلیت خریدار و ارتباط با زنجیره ارزش صنعت برق به دقت مورد توجه قرار گیرد تا از وقوع آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

صادقی نیارکی اضافه کرد: طبق شنیده‌ها قرار است بخشی از سهام گروه صنعتی ایران ترانسفو در قالب رد دیون توسط دولت واگذار شود. ضمن این که همچنان آثار بدهی‌های کلان باقی‌مانده از گروه‌های پیشین در صورت‌های مالی مشاهده می‌شود که نیازمند مدیریت و اصلاح است.

به گفته وی، یکی از برنامه‌های کلیدی ایران ترانسفو، گسترش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اکوسیستم نوآوری در این صنعت است. این راهبرد در قالب سه بخش اصلی تعریف شده است که شامل مؤسسه تحقیقات صنعتی، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کارخانه نوآوری است.

تولید خودروی برقی ون به کجا رسید؟

صادقی نیارکی اظهار کرد: ایران ترانسفو مجوز تأسیس خط تولید خودروی برقی ون ۷ نفره را دریافت کرده است، اما مشکل اصلی در این پروژه، نبود سفارشات قطعی از سوی نهاد‌های دولتی و شهرداری‌ها است. هزینه تولید هر ون برقی بیش از دو میلیارد تومان است و اجرای این طرح بدون حمایت مالی از سوی دولت فاقد توجیه اقتصادی است.

هدف‌گذاری گروه صنعتی ایران ترانسفو، توسعه پایدار است

وی همچنین در مورد وضعیت کاری پرسنل این شرکت نیز گفت: رابطه مثبت و سازنده میان مدیران ارشد گروه صنعتی ایران ترانسفو و کارکنان این مجموعه برقرار است که بستری مناسب برای توسعه و پیشرفت شرکت است. این هم‌افزایی، نه تنها محیط کاری امیدبخشی را شکل داده، بلکه زمینه‌ساز اجرای پروژه‌های جدیدی است که منافع آن در نهایت به کارکنان برمی گردد.

صادقی نیارکی گفت: مدیریت در ایران ترانسفو همواره به‌عنوان یک مسئولیت گذرا تلقی می‌شود، اما سیاست‌های توسعه‌ای که در این مجموعه اجرا می‌شوند، تأثیرات بلندمدتی دارند. هدف‌گذاری این گروه صنعتی، توسعه پایدار است، به‌گونه‌ای که رشد مجموعه منجر به بهبود شرایط کاری و معیشتی کارکنان شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=84790

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.