آوین ویژه»

علیرضا زاکانی: تهران درحال پوست اندازی است توضیحات فرماندار پاوه در خصوص بارش برف در محورهای مواصلاتی فرماندار جدید گلوگاه معرفی شد قدردانی از وزارت ارشاد برای برگزاری جشنواره‌های فجر شی جین پینگ: جنگ تعرفه‌ها برنده‌ای ندارد رئیس دیوان عالی:از اطاله دادرسی به‌علت تعطیلی‌ها جلوگیری شود اولین تذکر قالیباف به نمایندگان در روز استیضاح همتی + فیلم شهید ۱۳ ساله اسدآبادی که تصویرش بر دیوار اتاق مقام معظم رهبری است زوج سارق حرفه ای سیم وکابل در علی آبادکتول دستگیر شدند آخوند رهبر:کشورهای عرب می توانند مقابل منافع رژیم اسرائیل بایستند قیمت گوشی آیفون امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ تشییع و تدفین پیکر «حسین توشه» در رشت تشدید نظارت بر بازار بستان آباد در آستانه نوروز تداوم راه شهدا وظیفه ای همگانی است کارگران و بازنشستگان در تله فقر | افزایش دستمزد در گروی ۲ تبصره است ریپل چهارمین ارز دیجیتال شد واکنش شدیداللحن ریاض به تعدی بن گویر به مسجدالاقصی رحمتی: به عملکرد خودم در هوادار ۱۰۰ می دهم؛ استقلال همیشه بزرگ است

2

ایران اکسپو فرصت معرفی گسترده توانمندی‌های صادراتی است

  • کد خبر : 84800
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
ایران اکسپو فرصت معرفی گسترده توانمندی‌های صادراتی است

نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است آنچه موجب جایگاه خاص نمایشگاه‌ها در فرآیند تجارت و سرمایه‌گذاری می‌شود، بهره‌مندی از روش‌های جدید، فناوری‌های نو و خلاقیت برای معرفی گسترده و واقعی از توانمندی‌های کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران بیان کرد: همواره یکی از روش‌های مهم و مؤثر در فرآیند تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف، استفاده از فرصت نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده که به صورت منظم و مستمر در مناطق گوناگون دنیا برگزار می‌شود. بنابراین در اهمیت برگزاری نمایشگاهی مانند ایران اکسپو و مشارکت جدی اتاق ایران در آن، تردیدی نیست.

او ادامه داد: آنچه برای هیات‌رئیسه اتاق ایران اهمیت بالایی دارد، مشارکت منسجم، هماهنگ و هدفمند بخش خصوصی در ایران اکسپو است. باید تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را انجام دهیم تا این مشارکت به نتیجه اصلی برسد و بتوانیم با معرفی ظرفیت‌های صادراتی ایران، بازارهای هدف خود را توسعه دهیم. در حال حاضر بازارهای صادراتی ایران بسیار محدود شده و این نمایشگاه می‌تواند در پیدا کردن بازارهای جدید به فعالان اقتصادی ایران، کمک کند.

نایب‌رئیس اتاق ایران علاوه بر مشارکت هدفمند و برنامه‌ریزی شده، بررسی نتایج و دستاوردها در انتهای هر دوره برگزاری نمایشگاه را از فرایند برگزاری آن مهم‌تر و ضروری‌تر خواند و افزود: برگزار کردن یک نمایشگاه با تمام هماهنگی‌ها و مشکلاتی که دارد یک طرف داستان تجارت و سرمایه‌گذاری است و طرف دیگر آن، ارزیابی نقاط و قوت و ضعف آن نمایشگاه است. یک نمایشگاه بین‌المللی زمانی اثربخشی لازم را دارد که مستمر برگزار شود و این استمرار بستگی به ارزیابی عملکرد، آسیب‌شناسی، رفع آسیب‌ها و تقویت نقاط قوت دارد.

باقری در عین حال به مشارکت‌کنندگان نمایشگاه ایران اکسپو توصیه کرد: برای اینکه هر مشارکت‌کننده در نمایشگاه بتواند به اهداف تعیین شده خود برسد باید با برنامه وارد شویم، کشورهای هدف خود را شناسایی، ظرفیت‌ها را به بهترین شکل و نوآورانه معرفی و الگوی کسب‌وکار را منطبق با استانداردهای بین‌المللی طراحی و ارائه کنیم.

او خاطرنشان کرد: یافتن شرکای تجاری جدید و جذب سرمایه‌گذار به تبادل اطلاعات و تشریح استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار منوط می‌شود و این اتفاق زمانی روی می‌دهد که رفت‌وآمد فعالان اقتصادی در قالب هیات‌های مختلف تجاری انجام شود و یکی از راه‌های دعوت از هیات‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی جذاب، تخصصی و باکیفیت است.

هفتمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) 2025 قرار است 8 الی 12 اردیبهشت‌ماه 1404 در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با هدف تسهیل تبادل اطلاعات تجاری، گسترش مبادلات اقتصادی و معرفی آخرین دستاوردهای تولیدی شرکت‌های ایرانی برگزار شود.

محورهای این نمایشگاه در قالب 7 گروه صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی و خدمات طبقه‌بندی می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=84800

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.