آوین ویژه»

نشست بین‌المللی سوریه در چارچوب روند صلح آستانه برگزار می‌شود دیدار نخست وزیر عراق با تولیت آستان قدس رضوی خروش عظیم مردم قزوین در راهپیمایی ۲۲ بهمن طنین دعای جوشن کبیر در دامغان حمله با چاقو به رئیس هیئت کشتی مازندران! واتساپ بروزرسانی شد /قابلیت جذاب واتساپ رایگان شد تاکید امام جمعه البرز بر اجرای قانون حجاب «ناترازی انرژی» تولید در کشور را دچار چالش کرده است سناریوی جنجالی رژیم صهیونیستی درباره حمله به مصر! حاکمیت مجدد الگوی سرمایی پس از یک دوره افزایش دما! فوری | تاریخ دقیق واریز حقوق آذرماه بازنشستگان مشخص شد تحصن خانواده‌های اسرای صهیونیست در برابر دفتر «نتانیاهو» درد دل‌های کارگردان یک نمایش بی‌تهیه‌کننده! روایت ساخت فیلم «عزیز» در گیلان؛ ماجرای عاشقانه مادری که آلزایمر دارد محمدرضا هاشمی استاندار خراسان جنوبی شد + بیوگرافی و سوابق سرپرست جدید گمرک سومار معرفی شد جنبش جهاد اسلامی: اقدام رژیم صهیونیستی در غزه، لکه ننگی بر دامان سازمان های بین المللی است فکر می‌کنید وزن واقعی اینترنت چقدر است؟

1

ارائه مدل جدیدی از دانشگاه‌های نوآور توسط محققان دانشگاه امیرکبیر

  • کد خبر : 104118
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۸
ارائه مدل جدیدی از دانشگاه‌های نوآور توسط محققان دانشگاه امیرکبیر

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از ۵ سال کار تحقیقاتی و گردآوری نظرات از صنایع مختلف مدل جدیدی از مدیریت راهبردی دانشگاه های نوآور و کارآفرین ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی مجیدپور، سرپرست تیم تحقیقاتی، گفت: دانشگاه‌های نسل آینده موظف به انجام ماموریت‌های چند بعدی و حتی متضاد هستند و باید مهارت‌های مؤثری برای تعامل سازنده با مخاطبان مختلف از جمله شرکت‌های دولتی و خصوصی، دولت‌ها و همچنین دانشجویان داشته باشند تا بتوانند بیشترین بهره وری را در عملکرد خود نشان دهند.

وی افزود: که امروزه مدل‌های قدیمی مانند مارپیچ سه گانه (Triple-Helix) اثربخشی لازم را در فضای حکمرانی نداشته و در این تحقیق مدل جدیدی برای مدیریت دانشگاه‌های نسل آینده پیشنهاد شده است. این تحقیق مبتنی بر گردآوری داده‌های میدانی از بیش از ۲۰ صنعت مختلف شامل، صنایع انرژی-محور، صنایع معدنی، هوافضا، مخابرات، صنایع غذایی، دفاعی، بانکداری و غیره انجام شده است که در نوع خود- از لحاظ جامعیت داده‌ها – کم نظیر است.

دکتر مجیدپور اضافه کرد: در این تحقیق همچنین مطالعه تطبیقی از ۵۵ دانشگاه دنیا (از رتبه ۱ تا هزار با تنوع جغرافیایی) انجام گرفته و تحلیلی از سیاست‌های آنها ارائه شده است.

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری خاطر نشان کرد: این تحقیق علاوه بر بررسی نقش نهادهای تامین مالی (مانند صندوق‌ها و بانک‌ها) نشان داده است که سندیکاها، تشکل‌ها و سازمان‌های واسط به طور قابل‌توجهی اثربخشی بازیگران نظام علم و فناوری و به ویژه دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهند. زیرا این مؤسسات می‌توانند نقش شبکه‌سازی و ارتباط بین دانشگاه‌ها و ارکان متنوع جامعه را در اقتصاد دانش‌بنیان تا حد زیادی ارتقاء دهند.

ارائه مدل جدیدی از دانشگاه های نوآور و کارآفرین نسل آینده

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: این تحقیق، راهبردها و بینش‌های ارزشمندی را برای دانشگاه‌ها از منظر تنظیم راهبرد و سازمان‌دهی بازاریابی توانمندی‌های علمی-فناوری دانشگاهی، به‌ویژه برای دانشگاه‌هایی که در حال تبدیل شدن به دانشگاهی نوآور و کارآفرین در آینده هستند، ارائه می‌دهد. در این تحقیق علاوه بر ارائه بنیان‌های نظری، راهکارهای عملیاتی مانند چگونگی تقویت سکوهای اجتماعی در بستر دیجیتال برای ارتباط موثر دانشگاه‌ها با صنعت، سازوکارهای بازاریابی توانمندی‌های دانشگاه‌ها و دیجیتال مارکتینگ، تاسیس شرکت‌های فناورانه و پژوهشگاه‌های مشترک نیز ارائه شده است.

وی گفت: این تحقیق با حمایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طی سال‌های گذشته انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور، دسترسی به این حجم و تنوع از داده‌های صنایع را در این پژوهش امکان‌پذیر کرده است.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان گفت: نتایج این تحقیق اخیراً در مجله Journal of the Knowledge Economy با عنوان Next Generation Universities in the Context of the Knowledge Economy: Conceptual and Practical Implications به چاپ رسیده است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=104118

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.