آوین ویژه»

شاهنامه طی هزار سال هویت ملی ایرانیان را تقویت کرد اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های مازندران گله مردم از زمان کوتاه برنامه سلامت‌محور؛ «ضربان» ۱۳ ساله شد فرآیند مصاحبه علمی دکتری ۱۴۰۴ دانشگاه پیام نور آغاز شد کیانوش رستمی حذف شد بازنگری در قانون مهریه؛ از فلسفه فقهی تا چالش‌های حقوقی برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر «خوشه پروین» معرفی شدند؛ تجلیل از منیژه محامدی سه روز در آغوش خدا جنجال در مجلس ترکیه / کتک‌کاری نمایندگان حامی اردوغان و امام‌اوغلو! دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است غم غزه فرو نمی‌نشیند؛ اشک‌های آزاده فلسطینی پس از اطلاع از شهادت همسر و دخترش برپایی موکب کفشداران حرم رضوی در باب‌الهادی (ع) و پذیرایی از زائران صفر تا صد قوانین بازنشستگی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز ساخت مستند ۲ شهید امنیت استان یزد دبیر جشنواره فیلم مقاومت: تاریخ به نهایت سرنوشت‌ساز خود نزدیک شده است تردد ۷۳۵ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی یزد طی ۸ روز گذشته مبلغ حقوق معلمان و فرهنگیان در ۱۴۰۴ رسما اعلام شد اولین واکنش رهبر انقلاب به حادثه تروریستی دیوان عالی کشور

2

۲ چالش اساسی دانشگاه‌ها؛ آموزش غیر رسمی و جایگزینی استاد با هوش مصنوعی

  • کد خبر : 111915
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
۲ چالش اساسی دانشگاه‌ها؛ آموزش غیر رسمی و جایگزینی استاد با هوش مصنوعی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دو چالش اساسی پیش‌روی دانشگاه‌ها رشد فزاینده آموزش‌های غیررسمی و نیز جایگزینی تدریجی مرجعیت استاد با هوش مصنوعی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و معین ریاست این دانشگاه در استان‌های شمال‌غرب کشور، در آئین بزرگداشت روز معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ضمن تبریک قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و نکوهش تلاش‌ها برای قومیت‌زدگی این افتخار ملی، تأکید کرد: تراکتور نماد همبستگی قومی و ملی است. دروازه‌بان لر و بازیکنان با قومیت های متنوع نشان می‌دهد این تیم نماد ایرانِ متکثر است و جامعه قومیت زده نمی تواند چنین تکثری را پذیرا باشد.

جهان‌بین با اشاره به تغییرات بنیادین در نظام آموزش عالی جهان، گفت: دو چالش اساسی پیش‌روی دانشگاه‌ها رشد فزاینده آموزش‌های غیررسمی و نیز جایگزینی تدریجی مرجعیت استاد با هوش مصنوعی هستند.

وی اظهار کرد: اگر نقش استاد در دانشگاه بازتعریف نشود، مرجعیت او در مواجهه با ابزارهای نوین دچار فرسایش خواهد شد. دانشگاه نباید صرفاً به آموزش و پژوهش بسنده کند بلکه ما باید دانشجویانی تربیت کنیم که دانای توانمند هویت‌مند، ماهر و آماده ورود به اجتماع باشند.

جهان‌بین از تجربیات موفق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در راه‌اندازی پلتفرم‌ «ست»، برگزاری کلاس‌های کاربردی در صنعت و فعالیت های برجسته دانش بنیان یاد کرد و آن را نمونه درخشانی از دانشگاه آزاد اسلامی جدید دانست.

جهان بین در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اهمیت تربیت هویتی و اخلاقی دانشجو گفت: دانشجوی امروز می‌خواهد انسانی شریف، متعهد و باهویت باشد و با اشاره به برخی تربیت یافتگان دانشگاه که ایران را بر آورده هایی که می توانستند با رفتن به خارج به دست بیاورند ترجیح دادند؛ افزود: اساتید ما باید همچون باغبان، نه نجار، بستر رشد دانشجو را فراهم آورند. هر دانشجو جهانی است پر از ظرفیت که باید دیده شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان سخنان خود با تأکید بر ضرورت تحول ساختاری در نظام کلاس، محتوای درسی و روش‌های آموزشی، از طرح نهضت بازگشت به استاد به عنوان راهبردی جدی برای ارتقای کیفی دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد و گفت: بدون همراهی و معیت استاد، دانشگاه تنها ساختمانی خواهد بود با اسمی بزرگ، اما اثری اندک.

وی با احترام به مقام معلم، اظهار داشت: به نیابت از دانشجویان، دست اساتید را می‌بوسم و از همه آنان که در این مسیر دشوار چراغ راه جوانان این سرزمین‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=111915

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.