آوین ویژه»

پخش مجله تصویری «قرارگاه» از شبکه قرآن نتانیاهو به التماس کردن افتاد نغمه‌های جدیدی که در بهار به دنیا آمدند؛ شنیدن چند عاشقانه نو ابوحمزه: جسد اسیر اسرائیلی فردا تحویل داده خواهد شد یک کشته و ۶ زخمی بر اثر انفجار در یک مرکز جذب نیرو در اوکراین سردار آزمون به رکورد علی دایی رسید دلایل افزایش قیمت طلا در ایران و جهان/ بهترین روش سرمایه‌گذاری در طلا چیست؟ افزایش چشمگیر مراجعات تنفسی به بیمارستان‌های اهواز در پی آلودگی هوا غزل خداحافظی همتی خوانده شد | قیمت دلار سقوط می کند؟ هشدار پلیس راه درباره وضعیت جوی محور چالوس مردم انقلابی ایران برای تحقق جامعه توحیدی در عالم قیام کردند فجر شهید سپاسی شیراز صدرنشینی را حفظ کرد کرملین: از مذاکرات آمریکا و ایران استقبال می‌کنیم تیم مذاکره کننده ایران و آمریکا در دور سوم چه کسانی هستند؟ کنسرت منظومه سیمرغ قاف خبر بد برای ایرانیان/ ترامپ تکلیف ایران را یکسره کرد دلیل عدم حضور ایران در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن چه بود؟ زندگی بر مدار آیه ها؛ عملیات بزرگ فرهنگی کلید خورد

0

تصویب الگوی ارزیابی و سطح‌بندی مراکز آموزش علمی‌ کاربردی

  • کد خبر : 116688
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱:۲۰
تصویب الگوی ارزیابی و سطح‌بندی مراکز آموزش علمی‌ کاربردی

الگوی ارزیابی و سطح‌بندی مراکز آموزش علمی‌کاربردی در صد و ششمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدرضا نیستانی سرپرست معاونت نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه با اعلام این خبر افزود: این الگو در راستای تحقق اهداف کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی، ارتقاء کیفیت آموزش‌های علمی‌کاربردی و ایجاد ساز و کار شفاف برای سنجش و بهبود عملکرد مراکز و ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی، حصول داده‌های تمیز و تصمیم‌ساز و بهبود فرایندهای نظارت و ارزیابی تصویب شد.

نیستانی تصریح کرد: این الگو با رویکردی جامع و هدفمند، در راستای اجرای دقیق‌تر آئین‌نامه نظارت و ارزیابی دانشگاه و تحقق سیاست‌های کلان ابلاغی رییس دانشگاه، طراحی شده است. وی افزود: ارزیابی اختصاصی رشته‌محور به منظور تصمیم‌سازی درباره پذیرش دانشجو، ارزیابی عمومی و تحلیل مؤلفه‌های واسط و پشتیبان برای هدایت و ارتقاء عملکرد مراکز، سطح‌بندی مراکز آموزشی جهت اعمال تدابیر تشویقی و ترغیبی و اعتباربخشی مراکز آموزش علمی‌کاربردی در چهار سطح از اهداف کلان این الگو می‌باشد.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: ایجاد فرصت خوداظهاری برای مراکز، استفاده از ظرفیت‌های ستادی و استانی در فرآیند ارزیابی، تحلیل نشانگرهای تخصصی و کیفیت‌بخش، ایجاد نظام تحلیلی چندبُعدی برای توصیف و مقایسه عملکرد مراکز آموزشی از سایر کارکردهای کلیدی این الگوست که مقاصدی چون تحرک‌بخشی، رقابت‌سازی و کیفیت‌سنجی در بستر ساز و کار مدون و منسجم را دنبال می‌نماید.

نیستانی افزود: شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی پس از تصویب این طرح، بر لزوم شفافیت و اطلاع‌رسانی کامل نسبت به مفاد، جزئیات و فرایندهای تحلیلی و محاسباتی الگوی ارزیابی و سطح‌بندی تاکید و مقرر نمود جزئیات در اختیار ذینفعان و بهره‌برداران به‌نحو مقتضی قرار گیرد. وی تصریح کرد: آگاهی مراکز آموزشی نسبت به مؤلفه‌های کیفیت، اشراف نسبت به نشانگرهای پایه و تامین موازین آموزش‌های علمی‌کاربردی، پیشرانی و تحرک مراکز در راستای تحقق نشانگرهای متعالی و کیفیت‌بخش از دلایل نشر مفاد و جزئیات این طرح بوده است که منطبق با ارزش‌های مندرج در منشور اخلاقی نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی-ناتک- نیز است.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: جزئیات این الگو شامل اهداف، روش اجرا، عوامل و نشانگرهای ارزیابی و سطح‌بندی و آرای نظارتی و مقاصد آن از طریق پرتال اطلاع رسانی دانشگاه قابل مشاهده است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=116688

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.