آوین ویژه»

دومین رویداد «جایزه ملی فناوری نکست» در اصفهان آغاز شد مدافع سابق تیم ملی از اتهام تجاوز جنسی تبرئه شد مجوز استخدامی ۴۸۲ نفر در علوم پزشکی اردبیل صادر شد روسیه اتهام‌زنی مولداوی به مسکو را بی‌اساس خواند خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و صدای مردم در همه شرایط هستند مردم به شایعات توجه نکنند| هیچ اطلاعیه هوانوردی در خصوص بستن فضای کشور صادر نشده است دستور ویژه فرزانه صادق درباره قرار نگرفتن مراکز جمعیتی در کنار مراکز پرخطر تکمیل مجموعه ورزشی ولایت بروجرد با ترکیب منابع نقدی و مولدسازی همکاری با دانشگاه‌های خارجی در منطقه توسعه یابد پروژه های اقتصادی قلعه گنج باعث توسعه متوازن جنوب کرمان می شود سیاه پوش شدن حرم امیرالمومنین (ع) در آستانه سالروز شهادت امام کاظم(ع) رضا عطاران با «قیف» به اکران آنلاین آمد موافقت آمریکا با فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان فاضل میبدی: مجازات سخت در قانون عفاف و حجاب، نتیجه معکوس می‌دهد تحقیر انسان در مسابقه با ابرکامپیوتر ژاپنی جزئیات پذیرش دانشجو در طرح دستیار فناوری دانشگاه علم و صنعت باز کردن «صندوقچه مادربزرگ» در پردیس تئاتر تهران! کشورهایی از ایران در برگزاری مسابقات قرآنی الگو گیری می کنند

0

۱۰ برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی تدوین شد

  • کد خبر : 141753
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۵:۲۵
۱۰ برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی تدوین شد

با برگزاری شورای عالی برنامه ریزی، چندین مصوبه مهم و همچنین ۱۰ برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، صبری، مشاور معاون آموزشی و دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، با اشاره به برگزاری جلسه اخیر این شورا با حضور وزیر بهداشت، از تصویب چندین مصوبه مهم و همچنین تدوین ۱۰ برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی در جلسه قبلی این شورا خبر داد.

وی گفت: در این نشست، تغییرات در آئین‌نامه شورای معین، شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی، بازنگری آئین‌نامه کمیته تدوین و تفسیر مقررات آموزشی و همچنین بازنگری آئین‌نامه مقاطع کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) به تصویب رسید.

صبری با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان خارجی افزود: تفویض اختیار به کمیسیون ملی توسعه آموزش بین الملل برای تصویب مقررات و آئین نامه‌ها و نیز جذب دانشجویان و ارزیابی دانشگاه‌ها در این حوزه و رشد تبادلات بین المللی از سوی شورایعای برنامه ریزی داده شد.

به منظور تسهیل ورود دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، رشته‌های حد واسط تعریف شد تا افرادی که موفق به کسب حد نصاب علمی لازم برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نمی‌شوند، در این رشته‌ها ادامه تحصیل دهند و در صورت موفقیت در آزمون نهایی، امکان ورود به رشته‌های علوم پزشکی برای آنان فراهم شود.

وی همچنین درباره وضعیت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین اظهار داشت: «با توجه به شرایط جنگی این کشور، مقرر شد این دانشجویان بتوانند در آزمون‌های ورودی وبدا (مرداد و آبان) شرکت کنند و بر اساس نتایج آن تعیین تکلیف شوند. طبق آمار مرکز خدمات آموزشی، تعداد این دانشجویان حدود ۵۰ نفر است.»

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی ادامه داد: چند برنامه آموزشی نیز در این جلسه مطرح شد که برخی به تصویب رسید و برخی برای اصلاح بازگردانده شد.

وی افزود: یکی از تصمیمات مهم جلسه این بود که از این پس، مصوبات شورا با تأیید وزیر بهداشت قابلیت ابلاغ خواهد داشت و نیاز به پیگیری‌های طولانی برای اخذ امضا نخواهد بود.

۱۰ برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی

صبری در ادامه به برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی در دولت کنونی اشاره کرد و گفت: «برنامه تحول در علوم پزشکی سابقه‌ای چندین‌ساله دارد؛ این برنامه در دوره دکتر لاریجانی با عنوان “بسته‌های تحول” آغاز شد، در دوره دکتر حق‌دوست با الگوی ۶ وجهی ادامه یافت و در دوره بعد آقای دکتر باقری فرد با عنوان “برنامه‌های عدالت، تعالی و بهره‌وری” پیگیری شد.

وی افزود: در دولت کنونی، بر اساس نظرسنجی از حدود ۲ هزار نفر از اساتید و مسئولان دانشگاهی، تنها ۳۷ درصد ادامه همان مسیر قبلی را تأیید کردند. بنابراین تصمیم گرفتیم برنامه‌های جدیدی طراحی کنیم که هم قابلیت اجرا داشته باشند، هم شاخص‌محور باشند و هم بتوانند در بازه‌ای کوتاه (حداقل یک سال) به دستاورد مشخص برسند.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی با بیان اینکه در این چارچوب ۱۰ برنامه تحول جدید پیشنهاد و تدوین شده است، گفت: برخی از برنامه‌های قبلی ادغام شده و اکنون در قالب محورهایی چون تحول در آموزش علوم پایه و داروسازی، بازنگری رشته‌ها و تعریف رشته‌های جدید دنبال می‌شوند. همچنین مفاهیم کلیدی مانند پاسخگویی اجتماعی، همگرایی و کارآفرینی به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: هدف ما این است که این برنامه‌ها علاوه بر داشتن پشتوانه علمی، در عمل نیز به بهبود کیفیت آموزش علوم پزشکی منجر شود و مسیر تربیت نیروی انسانی متخصص را متناسب با نیازهای جامعه ارتقا دهد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=141753

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.