آوین ویژه»

نگاهی به نخستین جلسه کارگروه زیارت با حضور معاون اول رئیس جمهور رتبه برتر لرستان در پرورش ماهیان سردابی؛ تولید ۱۵۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی دستگیری پزشک قلابی جراحی زیبایی در گرگان کاهش ۶۰ درصدی دعاوی ملکی با اجرای قانون ثبت رسمی معاملات پیگیری جدی برای اجرای کوله بری در خراسان جنوبی در دستور کار باشد یک مقام ارشد اسرائیل برکنار شد مجلس برای واریز پاداش بازنشستگان دولت برنامه ویژه دارد شمار پروازهای فرودگاه شیراز به هزار پرواز رسید رهن کامل آپارتمان در ستارخان؛ از ۷۵۰ میلیون تا بالای 2 میلیارد تومان رشد روند ارزش بازار ۱۰ شرکت بزرگ بورس و فرابورس درخواست جنجالی وزیر ورزش اسرائیل از فیفا چه بود؟ پروژه جدید صهیونیست‌ها در سوریه چیست؟؛ تل آویو درصدد احداث یک گذرگاه اعلام نتایج اولیه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه تهران اسرای دفاع مقدس با تکیه بر نماز در برابر شکنجه بعثی ها ایستادند واکنش پسر پزشکیان به برکناری ظریف هشدار پلیس راه درباره وضعیت جوی محور چالوس رونمایی از کتاب «راندن لنج در کویر»؛ روایتی از بحران‌های صنعت نفت و فولاد اعتصاب عمومی کسبه و شرکت‌ها در شمال «ادلب»

1

مبنای رتبه‌بندی و سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد

  • کد خبر : 18962
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
مبنای رتبه‌بندی و سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی‌ها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابی‌ها از  دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آنها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نسیم نهاوندی در جمع دبیران هیئت نظارت استانی که امروز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ما این است که همه زیر نظام‌ها به قانون تمکین کنند و به نظارت و ارزیابی وزارت علوم تن دهند و تا رسیدن به این نقطه، می توانیم بر اساس داده‌ها و خروجی‌های علمی، نظارت و ارزیابی را انجام دهیم.

وی افزود: نظارت در آموزش عالی یک بحث فرهنگی است و اگر به امری درونی و فرهنگی تبدیل نشود، موقتی و بی‌نتیجه خواهد بود و اگر هنوز بحث نظارت نزد برخی مدیران به عنوان یک فرهنگ و ارزش نهادینه نشده است، باید فرآیندهای موجود را بازبینی و اصلاح کنیم.

نهاوندی تاکید کرد: هدف ما از بازدیدها و تهیه گزارش‌های نظارتی، ارتقای بهره وری و کیفیت آموزش عالی است و نه مچ‌گیری. تلاش این است که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فاصله خود را با اهداف از پیش تعیین شده کم و در راستای رسیدن به اهداف تلاش کنند و سپس اهداف جدیدتری را جایگزین اهداف قبلی کنند و از این طریق زنجیره ارتقا شکل بگیرد.

وی بررسی نسبت دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی را که خروجی دانشگاه و موسسات آموزش عالی هستند با امکانات و هزینه‌های مادی و غیرمادی صرف شده از سویی و میزان اثربخشی و کارآمدی فعالیت‌ها را دو اصل مهم ارزیابی و نظارت در آموزش عالی اعلام کرد.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در ارزیابی‌ها و نظارت کاملا جدی هستیم و نتایج ارزیابی‌ها از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مبنای رتبه‌بندی و سطح‌بندی آنها خواهد بود.

گفتنی است؛ در این نشست که به مدت دو روز برگزار شد، دبیران هیئت نظارت به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه نظارت و مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=18962

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.