آوین ویژه»

برای اولین بار فاش شد؛ ابعاد جدید و تکان دهنده شکست رژیم صهیونیستی در روز ۷ اکتبر امکان مجازی شدن تمام دروس گروه علوم پزشکی وجود ندارد آلبوم «نگاه» حمید خزاعی منتشر شد زمان قطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شد (۱۴ اسفند) کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی و دستگیری سارق در اردستان محورهای مواصلاتی شمال تا جنوب آذربایجان غربی درگیر برف و کولاک است زهرا بهروز آذر: از زنان زندانی پس از آزادی حمایت می شود فریاد «حیا کن رها کن» هواداران قزوینی در ورزشگاه سردار آزادگان تاریخ واریز اولین یارانه نقدی سال ۱۴۰۴ اعلام شد محل طب سنتی غیرمجاز در اردبیل پلمب شد سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان منصوب شد شنیدن «رهایم کن» عبدالوهاب شهیدی؛ آلبومی که نادر گلچین اشعارش را انتخاب کرد انتشار جدول اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر محسن رضایی: تمام حقایق را نمی‌توان در یک فیلم منعکس کرد نتانیاهو: تظاهرات‌کنندگان علیه من پول گرفته‌اند! عزم وزارت صمت برای رفع دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی تدوین «سند توسعه‌ای» گام کلیدی برای رشد متوازن صنعت و کشاورزی در سمنان زلزله ترامپ در آمریکا/ کاری می‌کنم مردم شوکه شوند

0

بیانیه نمایندگان مجلس درخصوص بازگشت سازمان سنجش به وزارت علوم

  • کد خبر : 77708
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بیانیه نمایندگان مجلس درخصوص بازگشت سازمان سنجش به وزارت علوم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از رئیس جمهور و وزیر علوم برای بازگشت سازمان سنجش به وزارت علوم قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از مساعی و پیگیری‌های حسین سیمایی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و حسن تدبیر و اتخاذ تصمیم مناسب دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور و رئیس شورای انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبه مورخ ۱۴۰۳/۰۹/۱۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بازگشت سازمان سنجش، پذیرش و ارزشیابی به ساختار وزارت علوم قدردانی کردند.

متن این بیانیه که به امضای ۸۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است به شرح ذیل است:

بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص بازگشت سازمان سنجش آموزش کشور به وزارت علوم تحقیقات و فناوری

مطابق سیاست‌های کلی علم و فناوری (در حوزه علوم تحقیقات و فناوری) ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابلاغی ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ “اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقمندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و افزایش ورود دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، «ساماندهی نظام ملی آمار و اطلاعات علمی پژوهشی و فناوری جامع و کارآمد شناسایی نخبگان، پرورش استعدادهای درخشان و حفظ و جذب سرمایه‌های انسانی از وظایف بنیادی و ماموریت‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در فرمایشات حکیمانه معظم له نیز کراراً بدان اشاره می‌شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز همواره خود را بر مطالبه و اجرای آن توسط آموزش عالی کشور موظف می‌دانند.

همچنین با عنایت به قانون اهداف و تشکیلات وزارت علوم تحقیقات و فناوری و قانون سنجش و پذیرش دانشجو، هرگونه برنامه‌ریزی، تصویب مقررات هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در همه مقاطع تحصیلی برای کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از وظائف شورای سنجش و پذیرش دانشجو به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است که تحقق آن منوط به دارا بودن سازوکار امکانات و اختیارات لازم توسط وزیر علوم به عنوان رئیس شورای مذکور است تا با داشتن اختیار لازم برای تعیین رئیس سازمان سنجش و اشراف بر فعالیت‌های آن بتواند مجری سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و پاسخگوی تصمیمات و عملکرد آن سازمان به مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع ذی صلاح باشد.

بر این اساس ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خود لازم می‌دانیم مراتب تشکر و قدردانی خود را از مساعی و پیگیری‌های مجدانه حسین سیمایی صراف وزیر علوم تحقیقات و فناوری و حسن تدبیر و اتخاذ تصمیم مناسب دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور و رئیس شورای انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبه مورخ ۱۳/‏۰۹/‏۱۴۰۳‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بازگشت سازمان سنجش، پذیرش و ارزشیابی به ساختار وزارت عتف اعلام نمائیم.

امید است با اتخاذ تصمیم شاهد تحقق بیش از پیش منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی) سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی رهنمودهای رئیس جمهور محترم و حل مشکلات سنجش و پذیرش دانشجو در کشور و رضایتمندی هر چه بیشتر داوطلبان دانشجویان و جامعه بزرگ دانشگاهیان باشیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=77708

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.