به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ده روز پیش و در جریان برگزاری راند نخست مسابقه سرعت در پیش اتومبیلرانی آزادی، برخورد دو خودرو با یکدیگر پس از خط استارت منجر به انحراف به چپ یکی از آنها شد.
در نتیجه برخورد شدید خودرو به گاردریل، حمیدرضا درجاتی عکاس با سابقه ورزشی دچار آسیبدیدگی شدید شد و ساعاتی بعد در بیمارستان درگذشت.
در حالیکه انتقادات زیادی به بیتوجهی به ایمنی پیست آزادی مطرح شده و حتی پای نهادهای نظارتی نیز به این موضوع باز شده است، سندی که به دست ایسنا رسیده نشان میدهد امیرمسعود تیموری راننده خودروی عامل حادثه در مسابقه تعیین خط که یک روز قبل از مسابقه اصلی برگزار شده است، با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۵ ثانیه نتوانسته حد نصاب مجاز برای حضور در مسابقه را کسب کند، اما بنا بر تصمیم مسئولان برگزاری در این رویداد حاضر شده است.
همچنین شروین یگانه یکی از قهرمانان مطرح اتومبیلرانی که خودروی او با خودروی تیموری برخورد داشته است، نیز در مسابقه تعیین خط حضور نداشته، اما با تصمیم مسئولان برگزاری در این رویداد حاضر شده و در انتهای ماشینهای دیگر در خط استارت قرار گرفته است.
در این سند که تصویر آن را مشاهده میکنید، نام این دو راننده جدا از ۹ راننده دیگر آمده و در آن عنوان شده این دو نفر نتوانستهاند حد نصاب را کسب کنند (not classified)، اما با این وجود مشخص نیست بر چه مبنایی در مسابقه حاضر شدهاند.
دور تعیین خط بر اساس “قانون ۱۰۷” (تنها نفراتی در مسابقات اصلی شرکت داده خواهند شد که در دور تعیین خط بتوانند زمانی زیر ۱۰۷ درصد نفر اول دور تعیین خط را کسب کنند) است و اگر کسی خارج از این تایم باشد طبق قوانین بینالمللی نمیتواند در مسابقه شرکت کند.
این در حالی است که طی سالهای گذشته بارها این اتفاق رخ داده و برخی ورزشکاران بدون حضور در مسابقه تایمگیری و یا بدست نیاوردن حد نصاب، در مسابقات حاضر شدهاند. در این میان مشخص نیست آیا تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات در اینباره مبنای قانونی داشته یا خیر؟