آوین ویژه»

بسیج دانشجویی و طلاب نقش مهمی در حفظ ارزش های انقلاب دارند عکس | ساخت یک استادیوم عجیب با الهام از طبیعت عربستان بهرامی: اگر میراث علوم اسلامی نباشد، نمی‌توانیم آثار پژوهشی فاخری را تولید کنیم سرپرست هیئت کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان منصوب شد واکنش جهاد اسلامی به ترور محمد شاهین پیام تبریک رئیس جمهور اندونزی به مقام معظم رهبری «نبض سلامتی» در شبکه تهران می‌تپد احداث سد «ورگر» آبدانان در دستور کار وزارت نیرو است نماینده حزب الله: اسرائیل راهبرد زمین سوخته را در مرزهای لبنان در پیش گرفته است نسخه ویژه نابینایان «زخم کاری ۴» در حال آماده‌سازی است معاون وزیر: بسته حمایتی ویژه‌ برای هنرمندان صنایع دستی تدوین می‌شود دلار را به بالای ۱۱۰ هزار تومان می‌رسد | نظام در تنگنای انتخاب بین بقای خود یا مافیا پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند افتتاح می‌شود مشکل خاصی در خصوص پروازهای نوروزی از فرودگاه زنجان وجود ندارد جزئیات پذیرش دانشجو در طرح دستیار فناوری دانشگاه علم و صنعت کاربران کوین‌بیس هدف حملات/ ۱۵۰ میلیون دلار به سرقت رفت! حمله موشکی یمن به اسرائیل ملاک های جدید حذف یارانه نقدی در ۱۴۰۴ | این حقوق بگیران با یارانه وداع کنند

0

روز صفر گوگل نزدیک است؟

  • کد خبر : 132340
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۸
روز صفر گوگل نزدیک است؟

رشد ۳۵۷ درصدی ترافیک هوش مصنوعی به وب‌سایت‌ها، نشان‌دهنده‌ی آغاز عصر جدیدی در نحوه دسترسی کاربران به اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش هوشیو، طبق داده‌های تازه شرکت Similarweb، ارجاع کاربران از پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Gemini، Perplexity و دیگر چت‌بات‌ها به وب‌سایت‌های برتر جهان، در ژوئن ۲۰۲۵ نسبت به سال گذشته با رشد خیره‌کننده ۳۵۷ درصدی به بیش از ۱.۱۳ میلیارد بازدید رسیده است.

با وجود این رشد انفجاری، همچنان جستجوی سنتی گوگل با ۱۹۱ میلیارد بازدید، بیشترین ترافیک را به وب‌سایت‌ها روانه می‌کند. اما بسیاری از ناشران آنلاین، به‌ویژه در حوزه خبر، نگران فرا رسیدن روزی هستند که گوگل دیگر هیچ کاربری به آن‌ها نفرستد؛ روزی که آن را «صفر گوگل» (Google Zero) می‌نامند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که نمایش خلاصه‌های هوش مصنوعی در نتایج جستجو باعث کاهش کلیک کاربران روی لینک‌ خبرها شده است. طبق پژوهشی از مرکز Pew، وقتی AI Overviews (خلاصه‌های خودکار) نمایش داده می‌شود، تنها ۸٪ کاربران روی لینک‌ها کلیک می‌کنند؛ در حالی که بدون آن، این عدد به ۱۵٪ می‌رسد.

با این حال، ارجاع چت‌بات‌ها به وب‌سایت‌های خبری نیز رشد چشمگیری داشته و نسبت به سال گذشته ۷۷۰٪ افزایش یافته است. در میان رسانه‌ها، یاهو با ۲.۳ میلیون ارجاع از پلتفرم‌های هوش مصنوعی در صدر قرار دارد و پس از آن، رویترز، گاردین، و بیزینس اینسایدر دیده می‌شوند.
ChatGPT با سهمی بیش از ۸۰ درصد از کل ارجاعات هوش مصنوعی، پیشتاز میدان است. این نشان می‌دهد که کاربران نه‌تنها برای گفت‌وگو، بلکه برای یافتن اطلاعات و حتی مراجعه به وب‌سایت‌ها، به چت‌بات‌ها اعتماد روزافزونی پیدا کرده‌اند.

در حوزه تجارت الکترونیک، آمازون با ۴.۵ میلیون بازدید از طریق AI در صدر قرار دارد و Etsy و eBay در رتبه‌های بعدی هستند. در بخش علمی، سایت ResearchGate و در بخش اطلاعات عمومی، ویکی‌پدیا بیشترین ترافیک را از هوش مصنوعی دریافت کرده‌اند.

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=132340

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.