آوین ویژه»

توجه ویژه به محتوای غنی و کادرسازی در حلقه صالحین راه اندازی رفاه کارت دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی جاری توافق امارات با امریکا به ارزش ۱.۴ تریلیون دلار! ترامپ درصدد مذاکره محرمانه با تهران است یک طلا و یک برنز نتایج درخشان اسکیت‌بازان اصفهان در میلان ایتالیا آغاز اجرای طرح HOV در تهران از اردیبهشت توسعه زیرساخت ها در گلستان سبب ایجاد فرصت های شغلی جدید می شود راهیابی معلم گناوه‌ای به مرحله کشوری جشنواره اصلاح روش‌ آموزشی تدریس حمله هوایی ارتش عراق به مواضع داعش آغاز دور دوم اجرای نمایش تعاملی «شونزده‌» انسجام و همدلی ملت عامل پیروزی نظام اسلامی بر رژیم صهیونیستی صفر تا صد درباره واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۳ ارائه راهکارهای ماندگار برای رونق اقتصادی مناطق مرزنشین دنبال می‌شود اجتماع دختران هیئات دانشجویی سراسر کشور در حسینیه جماران تشریح اقدامات نظارتی سازمان بورس در سال ۱۴۰۳ پاتروشف: شاید در ۲۰۲۵ اوکراین وجود نداشته باشد/ ترامپ نگران چین است شاپور عظیمی منتقد سینما درگذشت پیگیری افزایش پروازهای فرودگاه آبادان توسط شرکت هواپیمایی «چابهار»

0

چرا بمب‌افکن «بی ۲» از باران فراری بود؟

  • کد خبر : 146994
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۰:۲۵
چرا بمب‌افکن «بی ۲» از باران فراری بود؟

بمب افکن B2 با فناوری پنهانکار پیشرفته خود در ابتدا با یک ضعف عجیب روبرو بود. دلیل اینکه این بمب افکن گران‌قیمت نمی‌توانست در باران پرواز کند چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، جهان برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ نگاهی به B-2 انداخت و این هواپیما در سال ۱۹۹۳ به نیروی هوایی تحویل داده شد. با این حال در اوایل سال ۱۹۹۵ گزارش‌های اداره محاسبات عمومی (GAO) نشان داد که سیستم رادار تعقیب و اجتناب از عوارض زمین (TFTA) در تشخیص یک ابر بارانی از دامنه کوه مشکل دارد.

علاوه بر این پوشش فلزی رادارگریز B-2 به راحتی در باران گرما و رطوبت تخریب می‌شد. رطوبت به قدری دردسرساز بود که هواپیما باید در آشیانه نگهداری می‌شد و فقط برای انجام ماموریت در محیط‌های مساعد با رطوبت نسبتا کم بدون بارش و دمای متعادل مناسب بود.

پایان یک شایعه؛ وقتی حقیقت آشکار شد

در واقع یک سوءتعبیر بزرگ از حقایق مربوط به گزارش اداره محاسبات عمومی (GAO) وجود داشت که تا به امروز ادامه یافته است. در سال ۱۹۹۷ ژنرال جان شاود از نیروی هوایی در مقاله‌ای برای واشنگتن پست نوشت که سه نسخه اولیه از B-2 وجود داشته است. اولین نسخه Block 10 بود و پس از آن Block 20 و در نهایت Block 30 با پیکربندی نهایی عرضه شدند.

چرا بمب‌افکن «بی ۲» از باران فراری بود؟

یک نقص شناخته‌شده در پوشش مقاوم در برابر باران در مدل‌های Block 10 وجود داشت. در طول ساخت لبه جلویی پوشش به اشتباه اعمال شده بود که منجر به فرسایش آن در باران می‌شد. به گفته شاود گزارش GAO فقط بر روی Block 10 و چند هواپیمای Block 20 متمرکز بود نه Block 30 ارتقایافته که نه تنها در برابر باران و رطوبت بالا بلکه در برابر دماهای منفی ۶۵ تا ۱۲۰ درجه فارنهایت نیز مقاومت می‌کند.

شاود ادعا کرد که هر دو مشکل تا سپتامبر ۱۹۹۷ برطرف شده‌اند و تمام بمب‌افکن‌های B-2 تا سال ۲۰۰۰ به پیکربندی Block 30 ارتقا خواهند یافت. امروزه نیروی هوایی کمتر از ۲۴ فروند بمب افکن B2 در ناوگان خود دارد که همگی قادر به پرواز در باران هستند.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=146994

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.