آوین ویژه»

آخرین خبر از وضعیت کارکنان سفارت سوریه در ایران ویژه‌برنامه‌های میلاد حضرت زهرا (س) در حرم امام رضا(ع) اعلام شد بیش از ۶ هزار زندانی در گلستان ساماندهی شده‌اند گمانه‌زنی گاردین درباره نتایج مذاکرات ایران و آمریکا درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده راز افزایش سطح عملیات‌های موشکی و پهپادی منحصربه‌فرد حزب‌الله فیدان: ترکیه از سقوط نظام سوریه به‌دست «الجولانی» اطلاع قبلی نداشت مدارس نوبت صبح شهرستان سپیدان مجازی شد «برگزیده» روایت انتخاب‌هایی که ناآگاهانه به ما تحمیل می‌شود واکنش حیرت‌انگیز ظریف به حملات تندروها پرواز تهران – یاسوج به مهرآباد بازگشت هوش مصنوعی هم ابزار تقویت صلح و هم تهدیدی برای ثبات جهان می تواند باشد اتهامات سنگین علیه دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: اسراییل ممنوعیت آنروا را لغو کند آمریکا بار دیگر به استان «صعده» یمن حمله کرد سرعین میزبان جشنواره‌های زمستانی می‌شود نماینده جنبش نجباء شایعه انحلال حشد الشعبی در عراق را تکذیب کرد پرواز تهران ــ ماخاچ‌قلعه روسیه برقرار شد مسیحیان سوریه: جنایات وحشتناک و کشتار غیرنظامیان متوقف شود

0

دیزی، مادربزرگی که کابوس کلاهبرداران تلفنی شده

  • کد خبر : 18279
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
دیزی، مادربزرگی که کابوس کلاهبرداران تلفنی شده

یک شرکت مخابراتی بریتانیایی ربات چت‌بات «مادر بزرگ» را تحت هوش مصنوعی با نام دیزی راه‌اندازی کرده که با حرافی زیاد، وقت کلاهبرداران تلفنی را هدر می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، یک شرکت مخابراتی بریتانیایی ربات چت‌بات «مادر بزرگ» را تحت هوش مصنوعی با نام دیزی راه‌اندازی کرده که با حرافی زیاد، وقت کلاهبرداران تلفنی را هدر می‌دهد.

این یک ربات هوش مصنوعی برای چت صوتی با کلاهبرداران تلفنی طراحی شده تا مشتریان شرکت‌های مخابراتی مجبور نباشند با آنها صحبت کنند.

به نقل از یورونیوز، به گفته مسئولان «ویرجین مدیا O2»، شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار هوش مصنوعی را طراحی کرده، ربات چت‌بات دیزی با استفاده از محتوای واقعی به کار رفته در طعمه‌گذاری کلاهبرداران آموزش دیده، تا هنگام ارتباط با کلاه‌برداران «متمایز از یک انسان واقعی نباشد و بتواند کلاهبرداران را به گونه‌ای فریب دهد که آنها فکر کنند به اهداف کامل خود دست پیدا کرده‌اند.»

دِیزی ترکیبی از مدل‌های مختلف هوش مصنوعی است که با هم کار می‌کنند تا به تماس‌های کلاهبرداری گوش دهند و پاسخ دهند.

تشخیص آن از “قابل تشخیص از یک انسان واقعی نیست” و می‌تواند “کلاهبرداران را فریب دهد تا فکر کنند هدف کاملی پیدا کرده‌اند”.

دِیزی ترکیبی از مدل‌های مختلف هوش مصنوعی است که در تعامل با هم کار می‌کنند تا بتوانند به تماس‌های کلاهبرداری گوش داده و پاسخ آنها را بدهند.

این ربات هوش مصنوعی حین صحبت با کلاهبرداران، داستان‌های پیچیده و بی‌ربط خانوادگی برای مخاطبش تعریف می‌کند و اطلاعات نادرستی درباره مشخصات بانکی خود ارائه می‌دهد.

بنا به ادعای شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار را طراحی کرده، دیزی تاکنون موفق شده کلاهبرداران را تا ۴۰ دقیقه روی خط نگه دارد.

موری مک‌کِنزی، مدیر بخش مبارزه با کلاهبرداری در ویرجین مدیا O2، می‌گوید: «جدیدترین عضو تیم پیشگیری از کلاهبرداری ما، دِیزی، ورق را به نفع ما برگردانده است. او با ساده‌ترین روش، یعنی نگه داشتن کلاهبرداران روی خط، آن‌ها را در بازی بی‌رحمانه خودشان فریب داده و مغلوب می‌کند.»

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=18279

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.