آوین ویژه»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم قوچان کدام کشورها فردا را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند؟ امام موسی صدر در مقابل طعنه‌ها و فشارها مقاومت کرد تا «گفتگو» بماند ستاره پرسپولیس در راه سپاهان! «اولیانوف»: با «گروسی» درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کردم پادشاه اردن در نشست قاهره چه گفت؟ شاخص‌های رفتاری سردار سلیمانی الگوی بصیرتی مدیران باشد معوقات سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمی شود! با ۵۰۰ میلیون در تهران چه خانه‌ای می‌توان رهن کرد؟ متراژ بیشتر یا امکانات بهتر؟ تیزر «یخ‌بستگی» آمد چالش بازار لوازم یدکی و مالکان با تامین قطعات خودروهای چینی| وارداتی ها فاقد قطعات هستند ستاره پرسپولیس خداحافظی کرد ترکیب پرسپولیس برای دربی مشخص شد/ تصمیم کارتال برای تغییرات تمهیدات ویژه برای کاهش دشواری ملاقات خانواده زندانیان ۳۳۴ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای آذربایجان غربی جابجا شده اند مجتمع پرورش ماهی در پاوه افتتاح شد امام جمعه اردبیل: اهالی تولید و مصرف نباید در نظر مسئولان یکسان باشند رمز ارزها ابزار خلق ثروت هستند، اما دولت همچنان محتاط است

1

دارپا تصاویر جت عمودپرواز خود را منتشر کرد

  • کد خبر : 26389
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۵۰
دارپا تصاویر جت عمودپرواز خود را منتشر کرد

این هواپیمای عمودپرواز می‌تواند با سرعت مافوق صوت ۸۳۳ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، هلیکوپترها با قابلیت نشست و برخاست عمودی دارای مزایایی هستند، اما مانند جت‌ها سرعت‌ بالایی ندارند. دارپا نیز در برنامه SPRINT خود قصد دارد این ۲ مزیت را با هم ادغام کند: هواپیمایی عمودپرواز تولید کند که بتواند مانند جت سریع پرواز کند. اکنون شرکت هواپیمایی بل (Bell) اطلاعات جدیدی از هواپیمای جدیدش برای این برنامه دارپا را منتشر کرده است.

براساس گزارش وب‌سایت بل، هواپیمای X-plane این شرکت که تقریباً شبیه هواپیمای بل بوئینگ آسپری است، پس از برخاستن، محفظه‌های موتور خود را برای پرواز افقی به جلو کج می‌کند و وقتی موتورهای جت در موقعیت مناسب قرار گرفتند، آنها را قفل می‌کند.

به گفته بل، هنگامی که این هواپیما کامل شود، انتظار می‌رود با سرعت مافوق صوت (۸۳۳ کیلومتردرساعت) با برد ۳۷۰ کیلومتری تا ارتفاع ۹ هزار ۱۰۰ متری پرواز کند. به‌علاوه، این هواپیما می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۲ هزار ۳۰۰ کیلوگرم را حمل کند؛ در واقع در محفظه‌ آن می‌توان یک خودرو نسبتاً کوچک قرار داد.

جت عمودپرواز جدید برنامه دارپا

جت عمودپرواز دارپا

آزمایش تونل باد هواپیمای جدید بل

روتورکرافت‌ها مانند هلیکوپترها از مزیت برخاستن و فرود عمودی در مناطق ناهموار برخوردارند اما سرعت زیادی ندارند. از سویی، هواپیماهای جت سرعت زیادی دارند اما فقط در باند فرودگاه‌ها می‌توانند فرود بیایند، حتی مدل‌های «نشست عمودی و برخاست کوتاه» (STOVL) نیز برای فرود به سطح مناسب و صافی نیاز دارند. مدت‌ها گمان می‌شد این ۲ کلاس هواپیما را نمی‌توان ادغام کرد اما برنامه SPRINT دارپا به این هدف نزدیک شده است.

سال گذشته میلادی سیستم روتور Stop/Fold هواپیمای جدید بل تست سرعت بالای مسیر هولومن (HHSTT) را در نیومکزیکو با موفقیت انجام داد. اکنون نیز این سیستم آزمایش تونل باد را در مؤسسه ملی تحقیقات هوانوردی (NIAR) در دانشگاه ایالتی ویچیتا تکمیل کرده است.

پیش‌ازاین ما فقط رندرهایی از X-plane دیده بودیم اما اکنون در مدل آزمایشی بدنه‌ای ساده با بال‌های نازک و یک دم V شکل را به‌صورت واقعی می‌بینیم که در تونل باد قرار گرفته تا عملکرد سیستم عمودپرواز و چرخش روترها در پرواز افقی آزمایش شود.

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=26389

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.