آوین ویژه»

قانون محدودکننده مهاجرت در پارلمان آلمان رای نیاورد ایران خودرو و سایپا محل چانه زنی مجلس و دولت است ارسال درخواست‌های جدید برای عرضه ETF سولانا خروش دانشگاه تبریز علیه جنایات رژیم صهیونیستی انسداد ۳ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی هواپیما قیمت سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ها | واریز سود به آذر ماه رسید؟ سیزدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر برگزار می‌شود انجماد آبشار گنجنامه در همدان وزارت کشور دومین دستگاه اجرایی در زمینه قانون جوانی جمعیت است رویداد ملی «بوشهر حسینیه مقاومت» برگزار می‌شود حمایت از تولید و مدیریت منابع اولویت برنامه‌ریزی سال جاری دماوند است زنجان در مه شهادت امیرالمؤمنین(ع) بزرگ‌ترین مصیبت پس از رحلت پیامبر(ص) بود معرفی داوران بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر فجر پاپ: می‌خواستند من را در عراق ترور کنند! هشدار جدی به خریداران طلا و سکه‌ اسیری با ۲۱ بار حبس ابد؛ مبارزی که کابوس بزرگ صهیونیست‌ها بود اتریوم به ۱۰ هزار دلار می‌رسد!

1

ساخت بزرگترین تونل «لگویی» زیرآبی جهان / پروژه عظیم ۷ میلیارد دلاری

  • کد خبر : 62110
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
ساخت بزرگترین تونل «لگویی» زیرآبی جهان / پروژه عظیم ۷ میلیارد دلاری

بزرگ‌ترین «تونل لگویی» زیرآبی جهان به‌زودی در اعماق اقیانوس قرار می‌گیرد تا پیونددهنده دانمارک و آلمان باشد.

به گزارش خبرآنلاین، این پروژه عظیم ۷ میلیارد دلاری، مسیری زیرآبی برای تردد خودروها و قطارها ایجاد خواهد کرد که جزیره فمارن در آلمان را به جزیره لولاند در دانمارک متصل می‌کند. این تونل شامل یک بزرگراه چهار بانده و یک خط آهن دوخطه خواهد بود و زیرساخت حمل‌ونقل بین دو کشور را متحول می‌کند.

به نقل از روزیاتو، وجه تمایز تونل فمارنبِلت، روش نوآورانه‌ای بوده که برای ساخت آن به کار گرفته شده است. به‌جای حفاری در بستر دریا، این تونل از ۸۹ قطعه پیش‌ساخته تشکیل شده که روی زمین ساخته و سپس در دریا مستقر می‌شوند. این قطعات پس از انتقال به عمق ۴۰ متری دریای بالتیک، به دقت در کنار هم قرار می‌گیرند تا تونلی به طول ۱۸ کیلومتر شکل بگیرد.

فرآیند نصب این قطعات نیازمند دقتی فوق‌العاده است تا همه بخش‌ها کاملاً هم‌راستا باشند و تونل بدون نقص تکمیل شود. هر بخش از این سازه وزنی معادل ۷۳,۵۰۰ تن دارد و طول آن ۲۱۷ متر است، یعنی بیشتر از دو زمین فوتبال استاندارد. ابعاد بزرگ این قطعات باعث شده که کارخانه‌ای ویژه برای تولید آن‌ها ساخته شود.

برای جلوگیری از ورود آب، این قطعات به درزگیرهای ضدآب مخصوصی به نام «دریچه‌های مسدودکننده» مجهز شده‌اند که پس از جای‌گذاری در بستر دریا، کاملاً آب‌بندی می‌شوند.

ساخت بزرگترین تونل «لگویی» زیرآبی جهان / پروژه عظیم ۷ میلیارد دلاری

برخلاف روش‌های سنتی که تونل‌های زیرآبی با دستگاه‌های حفاری غول‌پیکر در دل زمین ایجاد می‌شوند، در این پروژه از قطعات پیش‌ساخته استفاده شده تا آسیب به محیط زیست دریایی به حداقل برسد. همچنین، برای کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از آسیب به زیستگاه‌های حساس، تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

این تونل نقش مهمی در افزایش ارتباطات شمال اروپا خواهد داشت و امکان تردد آسان‌تر بین دو کشور را فراهم می‌کند. در حال حاضر، عبور از تنگه فمارنبِلت با کشتی بیش از ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. اما با راه‌اندازی تونل، این مسیر تنها در هفت دقیقه با قطار و ده دقیقه با خودرو طی خواهد شد.

علاوه بر این، زمان سفر ریلی بین کپنهاگ و هامبورگ از ۴.۵ ساعت به ۲.۵ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. اتصال این دو کشور فرصت‌های تجاری بیشتری را هم ایجاد خواهد کرد. این پروژه بزرگ قرار است در سال ۲۰۲۹ تکمیل و افتتاح شود. با بهره‌برداری از تونل فمارنبِلت، این سازه به طولانی‌ترین تونل زیرآبی جهان تبدیل خواهد شد و رکورد تونل اورسوند در سوئد را که ۷.۸ کیلومتر طول دارد، خواهد شکست. این تونل به‌عنوان نمادی از اتحاد اروپا و همکاری‌های بین‌المللی شناخته می‌شود.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=62110

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.