آوین ویژه»

نهادهای امنیتی به هویت فیلترشکن‌فروش‌ها دسترسی دارند یک فوتی و چهار مصدوم در سانحه ترافیکی جاده قم به آشتیان روایت وزیر علوم از عیادت خود از دانشجویان آسیب‌دیده دانشگاه شهید بهشتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منصوب شد بورس لباس سبزش را پوشید نخست وزیر ژاپن: تعرفه های گمرکی آمریکا تاسف بار است جشن دانش‌آموختگی دانشگاه تربیت مدرس سال آینده برگزار می‌شود صدور حکم در “قانون هفتم” بر اساس گزارش‌های سازمان بازرسی ایلان ماسک با توهینی جنجالی به فضانورد منتقد حمله کرد! ادامه انسداد جاده کرج- چالوس تا ۱۰ آذرماه تکنیک‌های مبتدی و پیشرفته برای مدیریت سئو سایت انفجارهای شدید «حیفا» و «عکا» را به لرزه درآورد تشییع باشکوه پیکر محمد شاهین+ فیلم بیانیه گام دوم جامعه‌الزهرا(س) بزودی منتشر می‌شود کایه دو سینما ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۴ را انتخاب کرد راه‌اندازی کارخانه تولیدی در حوزه عناصر نادر خاکی/ تامین مالی، مهترین چالش پروژه‌های معدنی است  فوری/ مجلس بیانیه داد قیمت طلا امروز در بازار ۶ اسفند سقوط کرد + جدول

0

چرا رنگ قرمز مشهور یوتیوب مثل قبل نیست؟

  • کد خبر : 68481
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
چرا رنگ قرمز مشهور یوتیوب مثل قبل نیست؟

اگر از کاربران پروپاقرص یوتیوب هستید، شاید اخیراً متوجه تغییرات جزئی در ظاهر این پلتفرم شده‌اید. این تغییرات شاید در نگاه اول به چشم نیایند؛ اما با کمی دقت می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

به گزارش خبرآنلاین، تیم طراحی یوتیوب به‌تازگی فاش کرده است که چرا رنگ قرمز نمادین این پلتفرم که از سال‌ها پیش با آن شناخته می‌شود، دستخوش تحول شده است. درحالی‌که به نظر می‌رسد رنگ همچنان قرمز است، در واقعیت در ماه‌های اخیر، سایه‌ای خنک‌تر از قرمز و گرادیان قرمز و ارغوانی به آن اضافه شده است.

به نقل از زومیت، تغییر رنگ قرمز نمادین یوتیوب که ممکن است در نگاه اول جزئی به‌نظر برسد، نتیجه فرایند تصمیم‌گیری دقیق و حساب‌شده بوده است. تیم طراحی یوتیوب در بررسی عمیق، دلایل این تغییر را تشریح کرده است. به گفته آن‌ها، این اقدام ناشی از تحقیقات گسترده و ملاحظات تجربه‌ی کاربری و عوامل فنی متعدد بوده است.

رنگ قرمز یوتیوب که در طول سال‌ها چندین بار تکامل یافته است، در سال ۲۰۱۷ به نسخه شناخته‌شده‌ی قبلی خود رسیده بود. بااین‌حال، این نسخه با وجود جذابیت ظاهری، مشکلاتی نیز به‌همراه داشت. رنگ قرمز سال ۲۰۱۷، گاهی اوقات در بخش‌های مهم رابط کاربری بیش‌ از حد تند به نظر می‌رسید. حتی در برخی از صفحه‌نمایش‌ها به نارنجی متمایل می‌شد و مهم‌تر از همه، نگرانی‌هایی را درباره احتمال سوختگی پیکسل‌های صفحه‌نمایش، به‌ویژه در نمایشگرهای OLED ایجاد کرده بود.

به‌منظور رفع مشکلات فنی مطرح شده و در عین حفظ هویت بصری یوتیوب، تیم طراحی تصمیم گرفت تا به‌جای انقلاب اساسی، به تکاملی ظریف روی بیاورد. به‌ گفته یکی از سرپرستان طراحی بصری یوتیوب، هدف آن‌ها ایجاد ظاهری متعادل‌تر و دردسترس‌تر بود. با تغییر به رنگی خنک‌تر از قرمز معروف، یوتیوب امیدوار است تا ضمن حل مشکلات فنی ذکرشده، جذابیت بصری برند خود را نیز حفظ کند.

علاوه‌بر تغییر سایه‌ قرمز، یوتیوب گرادیان قرمز به ارغوانی را نیز به پلتفرم خود اضافه کرده است. این گرادیان که اکنون در بخش‌های مختلفی از جمله نوار پیشرفت ویدئو و برخی عناصر رابط کاربری مشهود است، به‌منظور افزودن عمق و پویایی بیشتر به رابط کاربری طراحی شده است.

به گفته‌ی یکی از سرپرستان طراحی بصری یوتیوب، رنگ ارغوانی به‌عنوان نمادی از «تخیل و تکامل» به‌جای رنگ‌های نارنجی یا زرد انتخاب شده است تا ظاهری تازه و در عین حال منسجم به برند یوتیوب ببخشد. طراحان حرکت یوتیوب نیز معتقدند که این گرادیان راهی برای افزودن حرکت و پویایی بیشتر به رابط کاربری است.

در نهایت، تغییر رنگ قرمز معروف یوتیوب نمونه‌ای بارز از توجه دقیق و وسواس‌گونه تیم طراحی این شرکت به جزئیات است. این تغییر ظریف نشان می‌دهد که حتی کوچک‌ترین عناصر بصری برند، می‌توانند پس‌از بررسی‌های گسترده و با هدف بهبود تجربه کاربری، دستخوش تغییر شوند. اگرچه ممکن است بسیاری از کاربران متوجه این تغییر نشوند، این ظرافت پنهان گامی روبه‌جلو در جهت تکامل هویت بصری یوتیوب به‌عنوان پلتفرمی پیشرفته و کاربرپسند به شمار می‌رود.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=68481

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.