آوین ویژه»

تاجیکستان پل تاریخی ارتباط ایران با قفقاز و اوراسیا صدای فریاد بازنشستگان در خیابان بهارستان | رتبه بندی معلمان خواب مجلسی ها را پراند مناجات خوان معروف تهران که با یک انقلاب درونی دگرگون شد ترامپ تهدید به خروج از یک «توافق» دیگر کرد! وعده شیرین پزشکیان به مرد عشایری خوزستانی تشریح آخرین خبرهای نهضت ملی مسکن لرستان از زبان معاون وزیر کشف ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیربهداشتی از باغی در «قشلاق» ملارد سرمایه‌گذاران محتاط‌تر می‌شوند / آیا سقف قیمت بیت کوین نزدیک است؟ آیا فشار حداکثری ترامپ به توافق جدید با ایران منجر خواهد شد؟ استان تهران در بخش کشاورزی قاچاق سوخت ندارد تصویب احداث باغ کتاب در کاشان آمادگی روسیه برای کمک به تحقیقات سقوط هواپیمای جمهوری آذربایجان نمایش «رومئو ژولیت و دو شاخه گل رز» هشدار درباره کیفیت آموزش دندان‌پزشکی؛ کمبود بیش از ۲ هزار هیئت‌ علمی دستگیری سارق مأمورنما در قلعه میر؛اخاذی ۲۰۰ میلیونی از شهروندان تحلیلگر عراقی: شاخصه‌های قدرت ایران، آمریکا را مجبور به مذاکره کرد استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا(س) شناسایی می‌شوند تأمین ۲۴۰ سمعک برای دانش‌آموزان نیازمند استثنایی خراسان رضوی

1

بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

  • کد خبر : 100875
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۱
بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مجری پروژه راه‌آهن اصفهان – شهرکرد گفت: ۴۰ هزار میلیاردر یال اعتبار برای به سرانجام رساندن پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه نیاز است.

به گزارش بازار، علیرضا صلواتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز افزود: این پروژه ریلی در فهرست پروژه‌های تهاتر نفت و در تعهد سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و نگرانی در خصوص تامین اعتبار وجود ندارد چنانچه سال گذشته نیز اعتبار خوبی معادل هشت هزار میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: با توجه به تخصیص مناسب اعتبار طی چهارسال اخیر پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه از ۱۵ به ۸۰ درصد رسیده است.

صلواتی با بیان اینکه بخش اصلی و زمان بر کار در پروژه‌های ریلی زیرسازی به جهت احداث تونل‌ها و پل‌های بزرگ است اظهار داشت: در پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه ۵۶ درصد کار در کوهستان و تپه ماهوری (۲۰ درصد کوهستان و ۳۶ درصد تپه ماهوری) انجام شده است.

مجری پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد گفت: به طور یقین کار در بحث روسازی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

صلواتی ادامه داد: در این ارتباط قرارداد ریل پروژه راه آهن شهرکرد- سفید دشت – مبارکه به میزان حدود ۱۰ هزار تن با ذوب آهن اصفهان منعقد شده است.

وی ادامه داد: با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه ریلی چهارمحال وبختیاری به عنوان بیست و پنجمین استان کشور به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

صلواتی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲ پیمانکار بزرگ در حوزه زیرسازی پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه، یک پیمانکار کار تجهیز کارگاه برای روسازی و سه پیمانکارنیز در حال احداث ایستگاه‌ها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پروژه خط ریلی شهرکرد – سفیددشت – مبارکه به طول ۹۰ کیلومتردر سه قطعه در حال ساخت است.

خدایار باقری افزود: در زمان حاضر قطعه سفید دشت در کیلومتر ۲۰ تا ۶۰ از پیشرفت قابل توجه ۹۷ درصدی برخوردار است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال نخست بهره‌برداری قرار است ۷۰۰ هزارنفرمسافر و۳.۳ میلیون تن بار جابه جا و این میزان مسافر و بار نیز در سال‌های آتی به ۲ میلیون نفر و ۳.۵ میلیون تن بار افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=100875

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.