آوین ویژه»

انتشار نسخه ویژه نابینایان «خواهران غریب» با صدای لاله اسکندری عملیات برف روبی راهداران در محورهای شهرستان سنقر و کلیایی مقام ارشد صهیونیست: از انتقال به مرحله دوم آتش‌بس خبری نیست؛ جنگ از سرگرفته می‌شود سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس منصوب شد کارگردان هندی با نشان افتخاری فرانسه تجلیل شد حماس: اشغالگران مانع دست یابی به آتش بس در غزه هستند شروع پر قدرت بورس با سیگنال مذاکرات بایدن در آخرین سخنرانی خود درباره ایران چه گفت؟ تاثیر انتخابات آمریکا بر بورس ایران / حال بازار در این هفته چگونه خواهد بود؟ ترامپ خواستار ملاقات فوری با پوتین شد مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات اصفهان دوشنبه تعطیل شد پول بنز برای خودروی چینی پیام استاندار تهران به مناسبت ۹ دی فوری | یارانه کالا برگ زیر ذره بین مجلس | قالیباف شخصا وارد عمل شد شرط اخباری برای نظری جویباری لو رفت! پیشنهاد ایران برای ایجاد شبکه‌ دیجیتال تبادل‌ دانش میان جوانان بریکس تراز آب دشت کوهدشت برای دومین سال مثبت شد آثار محدودیت‌های اخیر بر روند تولید صنایع بورسی

1

فعالیت ٢۴ ایرلاین داخلی در ایران با ١۴٠ هواپیمای فعال

  • کد خبر : 107824
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۲
فعالیت ٢۴ ایرلاین داخلی در ایران با ١۴٠ هواپیمای فعال

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر در صنعت هوایی کشورمان ٢۴ شرکت هواپیمایی فعال است.

به گزارش بازار، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره انتقادات از تعدد شرکت‌های هواپیمایی در صنعت هوانوردی کشورمان اظهار داشت: این نقد به جایی نیست،‌ در حال حاضر در صنعت هوایی کشورمان ٢۴ شرکت هواپیمایی فعال است که عدد بالایی محسوب نمی‌شود کمااینکه در برخی از کشور های همسایه بیش از ٣٠ شرکت هواپیمایی فعالیت می‌کنند. در برخی از کشورها تنها با یک هواپیمای اجاره‌ای می‌توان‌ شرکت هواپیمایی راه‌اندازی کرد، در حالیکه در ایران تاسیس شرکت هواپیمایی شرایط سختگیرانه‌تری دارد.

وی ادامه داد: در حالی که در ایران متقاضی برای تاسیس شرکت هواپیمایی باید حداقل ۳ فروند هواپیمای ملکی در اختیار داشته باشد که البته این تعداد هواپیما برای فعالیت در فول AOCبه حداقل ۵ فروند هواپیما شامل ٣ فروند هواپیمای ملکی و ٢ فروند اجاره‌ای می‌شود اما همانطور که گفته شد، در بسیاری از کشورها با یک فروند هواپیمای اجاره‌ای هم می‌توان شرکت هواپیمایی راه اندازی کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: با توجه به نیاز سرمایه‌ گذاری در حوزه صنعت هوانوردی باید از هرگونه ورود سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت کرد و کمک کنیم سرمایه وارد حمل و نقل هوایی شود. در حال حاضر مقرراتی که سازمان هواپیمایی برای صدور مجوز تعیین کرده،‌ سختگیرانه است و متقاضی باید استانداردهای زیادی را رعایت کند تا مجوز فعالیت پروازی را بگیرد.

اسعدی سامانی همچنین درباره تعداد هواپیماهای سرخط و فعال ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در کشورمان ٣۴۶ فروند هواپیما وجود دارد که به طور متوسط حدود ١۴٠ فروند هواپیما سرخط هستند البته ممکن است امروز یک هواپیما سر خط باشد اما به دلیل مسایل فنی یا عملیاتی این هواپیما از روزبعد در لیست هواپیماهای سرخط نباشد.

وی در پاسخ به این سوال آیا شرکتی با یک هواپیما شروع به کار کرده‌ است؟ گفت: طبق مقررات هواپیمایی کشوری هیچ شرکتی بدون در اختیارداشتن حداقل ٣ فروند هواپیمای ملکی نباید شروع به فعالیت کند اما ممکن است در شرکتی از ٣ فروند یک فروند آن فعال و ٢ دیگر فروند آن در حال چک باشد.

اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت هواپیماهای کارگو و باری صنعت هوانوردی کشورمان اظهار داشت: ٩ فروند هواپیمای باری داریم که از این تعداد ۵ فروند هواپیما فعال هستند البته نیاز به هواپیماهای باری را مراودات بین المللی تعیین می‌کند و در حال حاضر می‌توان گفت عملا کارگو فعالیت قابل توجهی در کشورمان ندارد.

وی با اشاره به علت کاهش عملیات هواپیماهای باری تاکید کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزاد شدن نرخ سوخت هواپیمای باری میزان عملکرد هواپیماهای کارگو افول کرد. جابه‌جایی گوشت، دارو، میوه ، تره بار و صیفی جات با هواپیما انجام می‌شود اما به دلیل هزینه بالا دیگر صادرات و انتقالات هوایی بار صرفه اقتصادی ندارد در حال حاضر هزینه حمل و جابه جایی هر کیلو تره بار و صیفی جات ٢.۵ دلار تمام می شود که برای تجار به صرفه نیست.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=107824

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.