آوین ویژه»

مدیر تراکتور آب پاکی را روی دست یاغی‌های پرسپولیسی ریخت جدول لیگ برتر بعد از قهرمانی تراکتورسازی تبریز دانشجوی دانشگاه علوم تحقیقات تهران کجاست؟ + عکس ضرورت مشارکت دولت و جوامع محلی برای حفظ منابع طبیعی در کرمان درخواست عجیب اتحادیه: نان سنگک را آزاد کنید دانش‌آموزان و فرهنگیان استان بوشهرآماده استقبال از هیئت دولت هستند دختر بیل گیتس از بیماری پدرش پرده برداشت استقبال ایران از پیمان سه‌جانبه مرزی ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان 1403 حباب خودرو را ترکاند! یک پنجم طرح های سازمان تحقیقات کشاورزی فناور می‌شود امیدوار: تصمیم شبانه نگیرید| اصناف در تصمیمات اقتصادی دخیل نیستند یکی از این دو غول خارجی فردا سرمربی قطعی پرسپولیس است بلیت پرواز تهران-مشهد ۹.۴میلیون تومان شد رشد بیش از ۲۵ درصدی پروژه فولاد اقلید پارس تا پایان سال ۱۴۰۳ + ویدیو واردات کالا، فقط با ۵۰۰ میلیون سرمایه! بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان استعفای یک مقام دیگر ارتش رژیم صهیونیستی زمین‌لرزه ۳.۵ ریشتری فریدونشهر را لرزاند

2

سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد

  • کد خبر : 112943
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۲
سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد بوده و توجه به توسعه حمل و نقل جاده‌ای معطوف شده است.

به گزارش بازار، زهرا بختیاری مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیشینه صنعت هوانوردی در ایران به سال ۱۳۰۴ هجری شمسی بازمی‌گردد، زمانی که حق انحصاری تأسیس شبکه پروازی به شرکت هواپیمایی یونکرس آلمان واگذار شد گفت: صنعت هواپیمایی به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فناوری با سطح پیچیدگی بالا، با چالش‌های زیادی مواجه است. تحریم‌ها و محدودیت‌های مستقیم و غیرمستقیم، یکی از دشواری‌های عمده در راستای توسعه این صنعت به شمار می‌رود و برخی کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های طولانی‌مدت باعث ایجاد چشم‌انداز منفی نسبت به صنعت هوانوردی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش یاتا در سال ۱۹۳۷، ایران در زمینه خدمات بین‌المللی و داخلی در حوزه جابه‌جایی و حمل مسافر و بار هوایی، تقریباً در سطحی همپای ترکیه و بالاتر از عربستان قرار داشت. رویکردهای حاکم بر حمل و نقل هوایی و کمبود آینده‌نگری برای این صنعت نشان‌دهنده عدم وجود استراتژی و اهداف مشخص است.

او بیان کرد: توسعه نامتوازن بخش حمل و نقل و سهم پایین حمل و نقل هوایی از بودجه‌های سالانه، در مقایسه با سایر اشکال حمل و نقل مدرن، مشهود است. به عنوان مثال، سهم توسعه حمل و نقل هوایی از کل اعتبارات عمرانی کمتر از نیم درصد بوده و توجه بیشتری به توسعه حمل و نقل جاده‌ای معطوف شده است.

علاوه بر این، بخش حمل و نقل هوایی نیز، تمرکز بر ساخت فرودگاه‌ها بر توسعه ناوگان و تجهیزات غالب شده است. خرید و فروش هواپیما و قطعات آن یک امر انحصاری است که تحت تأثیر شرایط جهانی و بین‌المللی این صنعت قرار دارد. صنعت هواپیمایی به دلیل حاکمیت قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز سازمان‌های جهانی مانند ایکائو و یاتا، یک صنعت بین‌المللی محسوب می‌شود. این صنعت همچنین یکی از پیشرفته‌ترین صنایع دنیا و در زمره صنایع های‌تک قرار دارد که در لبه فناوری قرار دارد.

متأسفانه در متن برنامه هفتم توسعه، به صنعت هوانوردی و مسائل مرتبط با آن توجه جدی نشده است. به نظر می‌رسد که در این برنامه، کلی‌گویی در خصوص الزامات صنعت هوانوردی صورت گرفته و پیشنهادات اجرایی مبتنی بر داده‌های ملموس دیده نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=112943

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.