آوین ویژه»

چیدمان عکس‌های کیارش مسیبی در پروژه «هفت‌وهشت» تبلیغ عجیب موبایل ترامپ خبرساز شد شرکت‌های دولتی دفاتر و حساب‌هایشان را به محل معادن منتقل کنند نقشه سوریه / کدام مناطق به تصرف تروریست‌ها درآمد؟ تعیین تکلیف حقابه هورالعظیم/ چه بر سر تالاب آمده است؟ وزیر صمت از خانواده‌های جان باختگان معدن دامغان دلجویی کرد هشدار کمبود کود شیمیایی به دلیل مشکلات تخصیص ارز مهاجرانی: نباید جان بخشی از جامعه با جانشان هزینه تولید برق را پرداخت کنند هشدار هواشناسی خراسان رضوی در پی کاهش دما و بارش های رگباری یادواره شهدای جانباز در قم برگزار می‌شود پیش‌بینی جایگزینی بیش از ۲۹۸ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت فرسوده در سال آینده استارلینک به کاربران ایرانی اجازه دسترسی داد؛ به چینی‌ها اما نه! دلایل تغییرات بالای ۲۰ درصد مبلغ فروش صنایع بورس ارباب سلیمانی: امسال کاهش هزینه‌های نمایشگاه قرآن کریم را شاهدیم ضرورت کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ برای مقابله با مقاومت میکروبی کاهش دید به ۶۰۰ متر در زابل و ثبت بارش باران در ۱۰۴ ایستگاه هواشناسی  برخورد ۳ خودرو در جاده دیلم – بهبهان ۲ مصدوم داشت توسعه ریلی راه پیروزی در جنگ کرویدورها؛ ظرفیت حمل و نقل ریلی هرمزگان دو برابر می‌شود

1

زیان ۲۶۰۰ میلیارد تومانی راه آهن در بخش مسافری

  • کد خبر : 16027
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
زیان ۲۶۰۰ میلیارد تومانی راه آهن در بخش مسافری

معاون شرکت راه آهن با با اعلام این‌که میزان سرمایه‌گذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: راه آهن سال گذشته ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش مسافری زیان دید.

به گزارش بازار، داوود طالبی اظهار کرد:صنعت ریلی یکی از بخش‌های بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در یک کشور فعال نباشد، هیچ خدمت و تولیدی در آن کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی ابلاغی به صنعت ریلی توجه ویژه داشته اند، به‌ویژه در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، به صراحت اولویت بخشی به صنعت ریلی و وصل شدن ریل به مبادی اقتصادی بار را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی با بیان این‌که در برنامه هفتم توسعه نیز رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به موضوع حمل‌ونقل داشته‌اند، افزود: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، به دنبال توسعه بخش‌های زیرساختی کشور است اما در اجرا این امر بطور کامل محقق نشده است. متاسفانه بسیاری از قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آن گونه که باید، اجرا نمی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در ادامه با بیان این‌که به‌دلیل عدم پشتیبانی لازم و به‌موقع در تامین منابع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، افزود: سال گذشته راه‌آهن‌ کشور ۲۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسافری زیان دید، در حالی که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیان مسافری برای راه آهن در نظر گرفته شده است.

طالبی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: استاندارد جهانی سرمایه‌گذاری در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است در حالیکه هزینه‌های کشور در این رابطه حدود ۸.۵ درصد است و این بیانگر پایین بودن میزان سرمایه‌گذاری در این بخش است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=16027

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.