آوین ویژه»

فیلمبرداری «سووشون» سرگیجه دارد؛ بعید است پلتفرم خط قرمزها را نداند! سهم هر فرد از فیض پروردگار به اندازه وسعت وجودی اوست سایه خاموشی بر اروپا: طوفان جوی اسپانیا و پرتغال را تاریک کرد اولیانوف:پاریس و لندن مسئول کمک به اوکراین در حمله به روسیه هستند فقه می‌تواند به قانون اصالت ببخشد حذف وی‌پی‌ان‌های آیفون از اَپ استور سلاح‌های جدید مصر، تل‌آویو را به وحشت انداخت پیگیری جدی مسکن نخبگان در سطحی ملی حال عمومی دانشجویان پیشوا خوب است سیگنال عجیب برای مبلغ حقوق ۱۴۰۴ کارگران | افزایش ۵۰ درصدی قطعی شد؟ ابراز نگرانی حکیم نسبت به حوادث کرانه باختری تلاوت آیه روز پانزدهم طرح زندگی با آیه‌ها توسط قاری کرمانشاهی السیسی ۱۸ فوریه به واشنگتن می رود احتمال آغاز یک تحول ارزی دیگر از اول بهمن ماه / عدم پذیرش FATF باعث خسارت‌های سنگینی به کشور شده است تقدیر از مرضیه برومند و اکبر زنجانپور در دانشگاه تهران یک‌طرفه شدن جاده چالوس به سمت تهران از ساعت ۱۸ | تردد از تهران به شمال ممنوع شد لعیا جنیدی دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران شد پزشکیان: بدون رسیدن به «وفاق» نمی‌شود در جامعه تغییر ایجاد کرد

2

انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 21762
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

به گزارش بازار، با حکم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) منصوب شد.

وی جایگزین شمس‌الدین فرزادی‌پور می‌شود که اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی، به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود.

خانلری نیمه دهه ۸۰ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بود. وی سال ۱۴۰۱ به‌عنوان مشاور راهبردی مدیرعامل هواپیمایی قشم منصوب شده بود. وی سابقه فعالیت در شهرداری تهران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

به‌طور معمول چند ماه پس از حکم سرپرستی، هیئت وزیران با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای انتصاب مدیرعامل ایران ایر موافقت می‌کند.

ایران‌ایربه عنوان ایرلاین حامی پرچم کشورمان، سالهاست با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود تغییرات مداوم مدیریت در این شرکت، در این سالها اتفاق خاصی در رفع چالش‌های هما رخ نداد و این شرکت همچنین زیان‌ده است. دلایل مختلفی درباره زیان‌دهی هما عنوان شده است، از صندوق بازنشستگی تا نرخ و مسیرهای تکلیفی و غیره.

تشدید تحریم‌ها علیه هما از ابتدای سال ۱۴۰۳، ناترازی اقتصادی در شرکت‌های دولتی-عمومی، آسیب‌های افزایش نامتناسب و ناهمگون، تعـدد و تکـثر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، پرداخت ناعادلانه یارانه سوخت به پروازهای خارجی، نرخ غیرمنصفانه هزینه سفرهای هوایی و نایاب بودن بلیت بخشی از چالش‌های رسوب‌کرده در صنعت هوانوردی است که بهره‌گیری و تسلط رقبای منطقه‌ای نظیر کشورهای امارات، ترکیه و قطر بر بازار سفرهای هوائی ایران را نیز می بایست به چالش‌های مذکور افزود.

به نظر می‌رسد واگذاری مدیریت این شرکت هواپیمایی پرظرفیت به فردی از درون صنعت، بتواند گامی به سوی رفع مشکلات این ایرلاین باشد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=21762

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.