آوین ویژه»

چند میلیون ایرانی در بازار رمز ارز فعالیت دارند؟ مقام حماس: نتانیاهو تمایلی به بازگشت زنده اسرا ندارد مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب شد جشنواره ها نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند شیوه برخورد صحیح با افرادی که لجبازی می کنند؛ روایتی که آیت الله بهجت از انجیل برنابا نقل کرد بیانیه پرسپولیس با چاشنی روحیه به کریم باقری ۱۵ گروه در مسابقات ملی مناظره دانشجویان خراسان‌شمالی ثبت نام کردند آیه یک سوره همزه؛ آتش زیر خاکستر اولین دوره تربیت مربی هوش مصنوعی ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می‌شود ۱۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف سرنگون شدند بهترین موتور آسانسور ایرانی موجود در بازار عوامل کودک آزاری منجر به فوت در بوکان دستگیر شدند پیش بینی قیمت طلا در ۱۴۰۴ با سیگنال حذف همتی | شرط ثبات بازار اعلام شد حجت‌الاسلام دیانی: حاج قاسم به نماد جهانی مقاومت و جهاد تبدیل شده است ستاد «زنان پای کار ایران» تشکیل شد قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۱ آبان | سکه ۵۵ میلیون را رد کرد! مراسم عزاداری شب چهارم محرم در هیئت خادمین الرضا(ع) رشت رشد نرخ ازر و صادرات دلیل گرانی سیب زمینی اعلام شد

2

انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 21762
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

به گزارش بازار، با حکم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) منصوب شد.

وی جایگزین شمس‌الدین فرزادی‌پور می‌شود که اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی، به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود.

خانلری نیمه دهه ۸۰ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بود. وی سال ۱۴۰۱ به‌عنوان مشاور راهبردی مدیرعامل هواپیمایی قشم منصوب شده بود. وی سابقه فعالیت در شهرداری تهران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

به‌طور معمول چند ماه پس از حکم سرپرستی، هیئت وزیران با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای انتصاب مدیرعامل ایران ایر موافقت می‌کند.

ایران‌ایربه عنوان ایرلاین حامی پرچم کشورمان، سالهاست با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود تغییرات مداوم مدیریت در این شرکت، در این سالها اتفاق خاصی در رفع چالش‌های هما رخ نداد و این شرکت همچنین زیان‌ده است. دلایل مختلفی درباره زیان‌دهی هما عنوان شده است، از صندوق بازنشستگی تا نرخ و مسیرهای تکلیفی و غیره.

تشدید تحریم‌ها علیه هما از ابتدای سال ۱۴۰۳، ناترازی اقتصادی در شرکت‌های دولتی-عمومی، آسیب‌های افزایش نامتناسب و ناهمگون، تعـدد و تکـثر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، پرداخت ناعادلانه یارانه سوخت به پروازهای خارجی، نرخ غیرمنصفانه هزینه سفرهای هوایی و نایاب بودن بلیت بخشی از چالش‌های رسوب‌کرده در صنعت هوانوردی است که بهره‌گیری و تسلط رقبای منطقه‌ای نظیر کشورهای امارات، ترکیه و قطر بر بازار سفرهای هوائی ایران را نیز می بایست به چالش‌های مذکور افزود.

به نظر می‌رسد واگذاری مدیریت این شرکت هواپیمایی پرظرفیت به فردی از درون صنعت، بتواند گامی به سوی رفع مشکلات این ایرلاین باشد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=21762

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.