آوین ویژه»

متن مکالمه جنجالی مجتبی جباری و صالح حردانی لو رفت ارباب سلیمانی: امسال کاهش هزینه‌های نمایشگاه قرآن کریم را شاهدیم معرفی برگزیدگان جشن مستقل سینمای ایران؛ ایران بهشت مستندسازان است؟ جزییات تصادف مرگبار در جاده ورامین تاکسی‌های برقی شاسی‌بلند از ماه آینده وارد تهران می‌شود اولیانوف: نشست ایران، روسیه و چین در پکن موفقیت‌آمیز بود پیش بینی بورس فردا بعد از سقوط آزاد ۱۳ آبان | سهامداران بخوانند اجرای “قانون الزام به ثبت” سند روند مطلوبی دارد کرمان می‌تواند مرکز موسیقی مقاومت باشد احداث مجتمع تخصصی تولید و فروش طلا در محدوده استان تهران درخواست برادر امیرمحمد خالقی از دستگاه قضایی توصیه آذری جهرمی به مردم درباره خرید و فروش طلا و دلار در طول مذاکرات ملانیا ترامپ کیست؟ / از مدلینگ تا بانوی اول آمریکا + عکس هشدار صمت خراسان شمالی به معادن درباره ایمنی داوران و فیلمنامه‌های راه‌یافته به جشنواره سهند معرفی شدند تلگراف: توافق پیشنهادی ترامپ، استعمار اقتصادی آمریکا بر اوکراین است بازدید میدانی مدیرکل بحران کرمانشاه از شعب کشیک بانک‌ها ادامه یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

1

انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 21762
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
انتصاب حسین خانلری به عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

به گزارش بازار، با حکم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، حسین خانلری به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) منصوب شد.

وی جایگزین شمس‌الدین فرزادی‌پور می‌شود که اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی، به‌عنوان سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود.

خانلری نیمه دهه ۸۰ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بود. وی سال ۱۴۰۱ به‌عنوان مشاور راهبردی مدیرعامل هواپیمایی قشم منصوب شده بود. وی سابقه فعالیت در شهرداری تهران را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

به‌طور معمول چند ماه پس از حکم سرپرستی، هیئت وزیران با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای انتصاب مدیرعامل ایران ایر موافقت می‌کند.

ایران‌ایربه عنوان ایرلاین حامی پرچم کشورمان، سالهاست با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود تغییرات مداوم مدیریت در این شرکت، در این سالها اتفاق خاصی در رفع چالش‌های هما رخ نداد و این شرکت همچنین زیان‌ده است. دلایل مختلفی درباره زیان‌دهی هما عنوان شده است، از صندوق بازنشستگی تا نرخ و مسیرهای تکلیفی و غیره.

تشدید تحریم‌ها علیه هما از ابتدای سال ۱۴۰۳، ناترازی اقتصادی در شرکت‌های دولتی-عمومی، آسیب‌های افزایش نامتناسب و ناهمگون، تعـدد و تکـثر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، پرداخت ناعادلانه یارانه سوخت به پروازهای خارجی، نرخ غیرمنصفانه هزینه سفرهای هوایی و نایاب بودن بلیت بخشی از چالش‌های رسوب‌کرده در صنعت هوانوردی است که بهره‌گیری و تسلط رقبای منطقه‌ای نظیر کشورهای امارات، ترکیه و قطر بر بازار سفرهای هوائی ایران را نیز می بایست به چالش‌های مذکور افزود.

به نظر می‌رسد واگذاری مدیریت این شرکت هواپیمایی پرظرفیت به فردی از درون صنعت، بتواند گامی به سوی رفع مشکلات این ایرلاین باشد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=21762

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.