آوین ویژه»

گفتگو با عبدالرضا نصاری در برنامه سیمرغ مهر «حاج قاسم» آموزگار منطق مقاومت به جهانیان راهکار بحث‌برانگیز ترامپ برای مقابله با آتش‌سوزی‌های جنگلی لس‌آنجلس ترامپ: عصبانی نیستم؛ والتز درس عبرت گرفت! گفتگوی ویژه «هفت» با عزت‌الله ضرغامی زخمی شدن یک نیروی ارتش لبنان در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی امانوئل ماکرون: حمله اسرائیل به بیروت غیر قابل قبول است خبر جدید برای متقاضیان حج / ثبت نام حج تمتع کی شروع می‌شود؟ لوگوی گوگل تغییر کرد / دانش خود را محک بزنید جبهه مقاومت تحت فشار محکم‌تر و پرانگیزه تر می‌شود رونمایی از پوستر “ادای وظیفه برای سرباز وظیفه” در کرمان واکنش مولوی عبدالحمید به برنامه جنجالی صدا و سیما انفجار منزل مسکونی در همدان حادثه آفرید راه‌آهن: انعقاد قراردادهای بخش خصوصی با تولیدکنندگان داخلی مستقل از نقش نظارتی راه‌آهن است چالش ارتباطی مردم بخش های چغامیش و مرکزی دزفول از ضعف آنتن دهی تسلای چین که دنیا را غافلگیر می‌کند نخستین جلسه ستاد ملی جشن‌های نیمه شعبان برگزار شد خبر بد برای پرسپولیس برای مقابله با دو غول عربستانی!

1

حدود ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی داریم

  • کد خبر : 22000
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
حدود ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی داریم

مشاور مدیرعامل راه‌آهن گفت: حدود ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی داریم و ما در همین شرایط فعلی، بدون این که بخواهیم امکاناتی اضافه کنیم این مسیر را تا ۵ میلیون تن افزایش خواهیم داد.

به گزارش بازار، سید محمدعلی امامی الطریقی، مدیر کل پشتیبانی و آماده‌سازی سازمان توسعه تجارت درمورد رقابت ایران بیان کرد: تصمیمات در حوزه کریدوری فقط اقتصادی نیست بلکه ابعاد مختلف امنیتی، سیاسی و حتی فرهنگی و اجتماعی دارد که توجه به همه ابعادش نتیجه و ثروتی است که حاصل می‌شود. اگر شرکت‌هایی که در چین هستند زنجیره تأمینشان درست نباشد مثل زمان کرونا اتفاقی که می‌افتد این است که روی بازار مصرف ما با مشکل روبه‌رو می‌شوند و تأمین کالا برای آنها سخت می‌شود؛ بنابراین تمام ارکان و عناصر و زنجیره‌ی موجود باید در کنار هم باشند.

او گفت: آن‌چه که در این خصوص برای ما مهم است این است که ظرفیت اشتغال ما بسیار افزایش پیدا می‌کند و ر حوزه حمل و نقل جاده، ریل و دریا می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. در نتیجه، ما می‌توانیم با کاهش هزینه‌های حمل و نقل و لجستیکی که اتفاق می‌افتند سهم بزرگی از این درآمدها را کسب کنیم. در نتیجه، بین ۱ میلیارد تا ۵ میلیارد دلار برآورد شده است که می‌توانیم از ترانزیت و جا به جایی کالا از مسیر ایران درآمد کسب کنیم.

در ادامه، محمد سیاوشی، کارشناس حمل و نقل و ترانزیت گفت: شاخص عملکرد لجستیک که هرچند سال، بانک جهانی منتشر می‌کند جایگاه و رتبه تمام کشورهای جهان را از منظر لجستیک بررسی و تعیین می‌کند که در این شاخص، ۶ حوزه مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرند و در نهایت، رتبه نهایی کشورها مشخص می‌شود که این ۶ حوزه عبارتند از گمرک، زیرساخت‌ها، حمل و نقل بین‌المللی، پیگیری و رهگیری کالا، تحویل به موقع کالا و شایستگی و کیفیت خدمات لجستیکی.

سیاوشی اظهار کرد: ما در سال ۲۰۱۸، حائز رتبه ۶۴ و در سال ۲۰۲۳ حائز رتبه ۱۲۴ از میان ۱۳۹ کشور جهان بودیم که متأسفانه شاهد سقوط آزاد بودیم و درواقع، این حوزه‌ها مطالعه شده‌اند و ما امروز، مشکلات و موانع خودمان را می‌دانیم و می‌توانیم با یک برنامه راهبردی به اصلاح امور بپردازیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های لجستیکی و ترانزیتی خودمان بهره لازم را ببریم.

در ادامه، سید محمدعلی امامی الطریقی، مدیر کل پشتیبانی و آماده‌سازی سازمان توسعه تجارت گفت: یکی از جدی‌ترین مسائل، بحث‌های زیرساختی هستند و مسیر شمال به جنوب همین مشکل را دارد.

در ادامه، نورالله بیرانوند، مشاور مدیرعامل راه‌آهن افزود: در حال حاضر، شبکه ریلی مسیر شمال به جنوب از سه شاخه غرب دریای خزر، شرق دریای خزر و از خود دریای خزر فعال است و حدود ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی داریم و ما در همین شرایط فعلی، بدون این که بخواهیم امکاناتی اضافه کنیم این مسیر را تا ۵ میلیون تن افزایش خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=22000

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.