آوین ویژه»

مهلت ثبت درخواست مهمانی در دانشگاه علمی کاربردی تمدید شد ظرفیت‌ها و چالش‌های بانوان پژوهشگر حوزوی درخواست دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای اختصاص دوباره یارانه تغذیه دانشجویی اعتصاب کارکنان پست کانادا نبیه بری: لبنان هرگز اراضی اشغالی خود را نادیده نمی‌گیرد تنور فیلم‌های نوروزی همچنان داغ است؛ گیشه در انتظار اکران‌های جدید هواشناسی امروز؛ ۱۰ فروردین| بارش پراکنده باران در غرب و شمال غرب کشور ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ها اعلام شد (۲۰ فروردین) شوخی عضو منتقد با شهردارتهران؛آمارهایتان از جمعیت تهران بیشتر نشود دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای واقعه تروریستی خاش آغاز شد معاملات ماهانه آپشن به ۳۷۰ میلیون قرارداد رسید انتشار پوستر نمایش «چلوکبابی حاجی مولوی» شناسایی پژوهشگران پر استناد ISC در علوم انسانی و اجتماعی، هنر و معماری جزییات تصادف مرگبار در بزرگراه آزادگان+فیلم صادرات سالانه ۱۳ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای خراسان جنوبی کاهش نرخ سود اوراق گواهی سپرده باید حساب شده باشد ۳۶ دانشجومعلم پیشوا مسموم شده اند؛حال عمومی آنها مساعد است

2

صنعت هوانوردی کشور نیازمند بازمعماری است | لزوم حل مسائل اقتصادی این صنعت

  • کد خبر : 31441
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
صنعت هوانوردی کشور نیازمند بازمعماری است | لزوم حل مسائل اقتصادی این صنعت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صنعت هوانوردی با وجود تشدید تحریم‌ها از نظر تکنولوژیکی به مشکل بر نمی‌خوریم اما باید مسائل اقتصادی آن را حل کنیم که نیازمند باز معماری است.

به گزارش بازار،‌ «حسین پورفرزانه» امروز (سه شنبه) در نشست خبری در جریان هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک در محل مصلای تهران افزود: امروز آوردن هواپیما قطعات یا متخصصان صنعت هوایی به کشور راحت‌تر از حل مسائل مالی صنعت هوایی است و در این راستا نیازمند صندوق‌های متمرکز هستیم.

وی بیان‌داشت: مشکلات مالی سبب شده تا ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی آسیب ببینند.

پورفرزانه اظهارداشت: اقتصاد صنعت هوایی مهمتر از موضوع تحریم قطعه یا هواپیما است و آسیب اصلی به اقتصاد این صنعت وارد شده است.

وی ادامه داد: تحریم‌ها سبب پیر شدن صنعت هوایی کشور شده و اکنون متوسط عمر ناوگان هواتیی کشور بیش از ۲۷ سال است.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: هرچند محدودیتی برای آوردن هواپیما به کشور نداریم، اما بهره‌مندی شرکت‌های هواپیمایی و سرمایه‌گذاران از منابع مالی محدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که سرمایه‌گذار ایرانی با رقمی حدود چهار تا پنج میلیون دلار نقد، هواپیمای با عمر بالای ۲۷ سال وارد می‌کند و پس از آن هزینه‌های زیادی انجام می‌دهد تا آن هواپیما سرپا و آماده به کار شود، اما در خارج از کشور با همین رقم ۱۰ درصد پول یک هواپیمای ۵۰ میلیون دلاری پرداخته می‌شود و باید گفت تحریم‌ها ستون‌های سرمایه‌گذاری کشورمان را تحت فشار قرار داده است.

پورفرزانه در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص رای دیوان عدالت اداری برای نرخ بلیت پروازها ،اظهار داشت: رای دیوان این مساله را به طور شفاف مشخص کرده است و تصمیم عاقلانه و عادلانه‌ای بود.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد زمانی که دستوری شود، آسیب زا خواهد شد، معتقدیم عرضه و تقاضا باید تعیین کننده نرخ بلیت پروازها باشد و دولت نیز در این میان نظارت عالی و مسئولیت رگولاتوری داشته باشد.

این مقام مسئول، یکی از پارامترهای تعیین کننده نرخ بلیت را سوخت هواپیما برشمرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی سوخت، میزان اثرگذاری آن در نرخ بلیت کمتر از ۲ درصداست و چنانچه افزایش قیمت سوخت اجرایی شود این سهم به ۱۰ تا ۱۱ درصد قیمت بلیت خواهد رسید.

وی تعداد هواپیماهای فعال کشور را ۸۵ فروند برشمرد و افزود: تعداد ۱۳۰ تا ۱۴۰ فروند هواپیما به صورت متغیر به ارائه خدمات پرواز می‌پردازند، با این حال تاکید می‌کنم آوردن هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کافی نیست و باید بتوانیم اقتصاد صنعت هوانوردی را اصلاح کنیم.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=31441

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.