آوین ویژه»

طعنه سنگین خیابانی به فوتبال مردان ایران! پروژه‌های نهضت ملی زیر ذره‌بین /ورود وزارت راه به آمار مسکن حمایتی شرط مهم برای پرداخت وام تعمیر مسکن اپل واچ به دوربین مجهز می‌شود بازداشت ۲۲ نفر از عوامل وقایع ارومیه هشدار یک عضو شورای شهر به وضعیت وخیم نظافت و نگهداشت درختان کاشت بیش از یک میلیون بوته گل فصلی و دائمی در شهر یزد فوری/ حمله سوم ایران به اسرائیل قطعی شد تخطی از سرعت مطمئنه علت حادثه مینی‌بوس دانش آموزان در زنجان بود پزشکیان، سخنران مراسم شب قدر حرم امام خمینی دادستان کل: اتهامات رابطان اسرائیل با جدیت در حال پیگیری است شرح آیه روز سیزدهم پویش «زندگی با آیه‌ها» در خراسان رضوی اعمال سهمیه دانشگاهی برای خانواده شهدای حمله رژیم صهیونیستی بررسی بازار نوظهور ارز توافقی پرواز موفق پهپاد عظیم‌الجثه چینی / هیچ چیز جلودار این غول پرنده نیست حضور بیش از ۲۰۰۰ نظامی سوری در خاک عراق حضور ۸۰۰۰ تماشاگر در سوپرجام تعطیلی تمام باشگاه‌های فوتبال تا اطلاع ثانوی

3

مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی، ساختاری است| تعامل بخش خصوصی با دولت برای افزایش ناوگان

  • کد خبر : 39893
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی، ساختاری است| تعامل بخش خصوصی با دولت برای افزایش ناوگان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: مشکلات ناوگان حمل و نقل هوایی، مشکلاتی ساختاری است که از گذشته نیز وجود داشته است. 

به گزارش بازار، «مقصود اسعدی سامانی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگویی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی در تلاش برای سرخط آوردن هواپیماهای زمین‌گیر و همچنین افزایش ناوگان خود هستند.

این مقام صنفی بیان‌داشت: به‌تازگی وزارت راه و شهرسازی جلساتی با صندوق توسعه ملی به‌منظور اخذ تسهیلات برای حمل و نقل داشته که تخصیص بخشی از این تسهیلات برای افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل هوایی می تواند ناترازی موجود در عرضه و تقاضا را برطرف کند.

وی معتقد است: مشکلات ناوگان حمل و نقل هوایی، مشکلاتی ساختاری است که از گذشته نیز وجود داشته و بخشی از آن نیز به دلیل قیمت‌گذاری دستوری بوده است.

اسعدی سامانی ابراز داشت: رایزنی‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری با صندوق توسعه ملی به نتیجه خوبی رسیده و امیدواریم بخش خصوصی که در گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته بود، در کانون توجهات قرار بگیرد تا بتواند نقش خود را در افزایشه ناوگان هوایی ایفا کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از تعاملات و ارتباطات خوب این انجمن با سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: در تلاشیم با همفکری و تعامل با دولت مشکلات موجود را کاهش دهیم.

تحریم‌ها مانع استفاده از خدمات لیزینگ برای خرید هواپیما

وی یادآور شد: در جهان خرید هواپیما به صورت نقدی نیست و به طور معمول شرکت‌های هواپیمایی از خدمات لیزینگ استفاده می‌کنند؛ یعنی شرکت‌هایی هستند که هواپیما را به صورت اجاره در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌دهند، اما کشورمان به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند از این ساز و کار جهانی استفاده کند و در داخل کشور نیز چنین ساختاری وجود ندارد.

اسعدی ادامه‌داد: سرمایه‌گذاری در این عرصه و خرید هواپیما بسیار سنگین است، اما به دلیل تحریم‌ها و همچنین عدم توجه کافی دولت‌ها در گذشته به صنعت حمل و نقل هوایی، بخش خصوصی خود به تنهایی باید سرمایه مورد نیاز این مهم را تامین می‌کرد.

تاثیر کنار گذاشتن قیمت‌گذاری دستوری بر افزایش ناوگان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه خاطرنشان‌کرد: با حکم دیوان عدالت اداری که بر اجرای قانون برنامه پنجم توسعه تاکید دارد، امیدواریم عقب ماندگی‌ها در حوزه افزایش ناوگان به تدریج جبران شود.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت بلیت پروازها و کنار گذاشته شدن قیمت‌گذاری دستوری آثار خود را به‌تدریج در این زمینه نیز خواهد گذاشت، گفت: هرچند این موضوع در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست و کمی زمان خواهد برد، اما امیدواریم عقب ماندگی‌ها جبران شود و تعداد هواپیماهای فعال در کشور افزایش یابد.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: اصلاح قیمت بلیت پروازها در همین مدت کوتاه تاثیر خود را گذاشته است، به طوری که موجب از بین رفتن دلالی و بازار سیاه شده و بلیت به راحتی در دسترس افراد قرار گرفته و تعداد پروازها افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=39893

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.