آوین ویژه»

سفر صالحی‌امیری به خراسان رضوی؛ از توسعه گردشگری تا بزرگداشت عطار افزایش قربانیان خروج هواپیما از باند در کره جنوبی به ۸۵ نفر زلنسکی: ۲ سرباز کره‌شمالی به اسارت درآمدند! شیائومی با دوربین غول‌پیکر و ارتباط ماهواره‌ای آمد / رقیب چینی آیفون ۱۶ پرومکس مسلم مسیگر آخرین بازی خود را برای تیم ملی فوتسال ایران انجام داد سه سارق متهم به عنف در کامیاران دستگیر شدند درخشش بانوان کاراته کرمانی در مسابقات کیوکوشین ناکامورا کشور قاچاق گسترده بادام هندی در بازار| واردات پنج قلم آجیل و خشکبار آزاد شود مستندسازی از تبار دودچراغ خورده‎ها نشان عالی «خورشید» را دریافت کرد تجمع خیابانی علیه ظریف در مشهد + فیلم پیش فروش بلیت اتوبوس سفرهای نوروزی ادامه دارد الزام پشتیبانی از فعالیت­‌های علمی و تحقیقاتی اساتید دانشگاه ابلاغ شد شیرخشک بدون محدودیت در مازندران توزیع می شود بورس و موج‌های مکزیکی‌اش در تالار شیشه‌ای تولید محصولات کیفی با نگاه به صادرات ماسوله در مِه هدیه ۷۰ میلیونی به نوزادان از شایعه تا واقعیت بورس بازان حال خوش بازار را خریدارند! (۲۶ آبان)

4

ساختار وزارتخانه باید کوچک‌تر شود

  • کد خبر : 43763
  • ۱۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
ساختار وزارتخانه باید کوچک‌تر شود

معاون سابق وزیر راه با بیان این‌که در جلسات دولت صندلی برای نشستن کم می‌آید،گفت: در یک پرونده علیه راهداری برای ۳۰ میلیارد تومان بدهی، ۹۰۰ میلیارد تومان حکم صادر شد.

به گزارش بازار، امیرمحمود غفاری در نشست “تفکیک وزرات راه و شهرسازی؛ کارآمدی بیشتر یا چالش مضاعف” با تاکید بر این‌که برای تفکیک وزارتخانه باید یک مطالعه جامع داشته باشیم، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی یک زیرساخت حیاتی برای کشور است و همینطور نمی‌توانیم بگوییم ادغام یا تفکیک شود.

وی با تاکید بر این‌که در چنین کارهایی باید ابتدا ماموریت‌ها و وظایف مشخص شود بعد به‌دنبال ادغام یا تفکیک باشیم، افزود: این در حالی است که همیشه شیپور (سرنا) را از سر گشاد آن می‌زنیم.

وی با اشاره به این‌که حدود ۲ دهه در دولت بوده‌ام، یادآور شد: در جلسات دولت، ۴۰ نفر دور میز می‌نشینند و صندلی کم می‌آید.این ضعف در دولت مشهود است.

معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: وقتی دوربین داخل جلسه می‌آید همه دور میز می‌نشینند، اما وقتی بیرون می‌رود هیچکس سرجای خودش نیست.

غفاری تاکید کرد: در میز دولت باید حداکثر ۱۸ نفر باشند و لازم است آنرا کوچک کنیم.

وی با بیان این‌که در ستاد وزارت راه و شهرسازی نیز به‌راحتی می‌توانیم نصف سازمان‌ها را کنار بگذاریم، در راه‌های روستایی که حدود ۸ سال قبل به سازمان راهداری الحاق شد ۹۰۰ میلیارد تومان حکم برای یک بدهی ۳۰ میلیارد تومانی صادر شد. حالا بماند که این حکم چگونه صادر شده است. ۱۳ سال از ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی می‌گذرد اگر قرار باشد این وزارتخانه تفکیک شود تکلیف نیروها و کارکنان چه می‌شود؟

وی اظهار کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود، تردید نداشته باشید که هر کسی وزیر شود درخواست نیروی انسانی و تجهیزات را برای وزارتخانه جدید دارد.

عدم تمرکز ‌به‌دلیل عریض و طویل بودن وزارتخانه، تفاوت اهداف و راهبردهای دو بخش، عدم ارتباط، پیوستگی، همبستگی و تجانس وظایف و مسئولیت‌های ادغامی، ضرورت تمرکز بر بخش مسکن و هدایت بخش مهمی از منابع راهسازی کشور به سمت مسکن از جمله مواردی بود که معاون سابق برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی از آنها به‌عنوان محورهای اصلی موافقت با تفکیک یاد کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=43763

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.