آوین ویژه»

نواف سلام از سوی عون مامور تشکیل کابینه شد ناگفته‌هایی از سفر به تبریز پایان جشنواره بیستم تهران-مبارک رقم خورد/ معرفی برگزیدگان کری جنجالی علیرضا بیرانوند برای پرسپولیسی‌ها مدیر خاورمیانه «بی‌بی‌سی» جاسوس موساد از آب درآمد پزشکیان: نباید یارانه انرژی قشر پولدار از جیب فقرا پرداخت شود + فیلم تعامل پایدار نسل جدید برای تاب‌آوری سیستم‌های اکولوژیکی حیاتی است آمریکا آماده جنگ شد بارش شدید باران در شهر ایلام ۱۳ پهپاد اوکراینی در غرب روسیه سرنگون شدند بازدید قالیباف از پشت صحنه سریال‌های «سلمان فارسی» و «موسی کلیم‌الله» راهپیمایی روز جهانی قدس در کشمیر کاهش فوتی‌های ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن در اردبیل همکاری بخش خصوصی و دولت برای حفظ یوزپلنگ ایرانی از خطر انقراض ترامپ: در صورت آزاد نشدن اسرای صهیونیست، در خاورمیانه جهنم به پا خواهد شد مشاور نتانیاهو: تداوم جنگ زیان‌های جانی سنگینی را برای ما در پی دارد ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ها اعلام شد (۱۵ اسفند) حقوق بازنشستگان در اروپا | کدام کشور بالاترین حقوق بازنشستگی را پرداخت می‌ کند؟

2

عوارض ۵ آزادراه افزایش یافت| پیمایش خودروها تعیین‌کننده میزان عوارض

  • کد خبر : 52720
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
عوارض ۵ آزادراه افزایش یافت| پیمایش خودروها تعیین‌کننده میزان عوارض

از امروز اول بهمن، عوارض جدید از رانندگان و کاربران جاده‌ای برای عبور از پنج آزادراه دولتی تهران- قم، تهران- ساوه، کرج- قزوین، بندرعباس- شهید رجایی و قزوین- زنجان دریافت خواهد شد.

به گزارش بازار، عوارض این آزادراه‌ها در پنج سال گذشته افزایش نیافته بود و به گفته مسئولان سازمان راهداری درآمدهای آنها به هیچ عنوان کفاف نگهداری آزادراه‌ها را نمی‌داد.

به گفته «رضا اکبری» سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از دو سال پیش به‌روز رسانی این عوارض درخواست شده بود تا اینکه این مورد به شورای اقتصاد رفت و در آنجا نرخ جدید برای پنج آزادراه دولتی مصوب شد.

وی با اشاره به عوارض فعلی یک‌هزار و ۲۰۰ تومانی آزادراه تهران- قم که به صورت یکسان از کاربران جاده دریافت می‌شود، گفت: میزان عوارض پرداختی برای افرادی که تا فرودگاه امام یا کل مسیر تا قم را پیمایش داشتند یکسان بود؛ مساله‌ای که این عادلانه نبود و بر این اساس مقرر شده عوارض جدید به صورت پیمایشی دریافت شود.

سرپرست سازمان راهداری ادامه‌داد: در خوشبینانه‌ترین حالت حتی با این نرخ‌های جدید ۲هزار میلیارد تومان از این آزادراه‌ها که در مقایسه با نیاز فوری پنج هزار میلیارد تومانی ناچیز است.

وی خاطرنشان‌کرد: در این راستا بسته‌ای تهیه خواهد شد تا اضافه درآمدها صرف همین عمران و بهسازی همین آزادراه‌ها شود. همچنین تا ۳۰ درصد تخفیف برای افرادی که به طور دائم از این آزادراه‌ها استفاده می‌کنند در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته مسئولان، هزینه‌های نگهداری آزادراه‌ها و هزینه‌های عمرانی در سال‌های گذشته چندین برابر شده، اما نرخ عوارض آزادراهی برای سال‌ها ثابت مانده و نیاز بود که متناسب با وضعیت آزادراه‌ها و هزینه‌ها متناسب سازی شود.

هزینه نگهداری آزادراه‌ها سالیانه پنج‌هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که شامل مواردی همچون نگهداری آسفالت، خط کشی، تعمیر تجهیزات، روشنایی حریم، نگهداری زمستانه و غیره است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=52720

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.