آوین ویژه»

ربات انسان‌نما چینی Unitree G۱، دست می‌دهد و شما را بغل می‌کند! /عکس مراسم بزرگداشت شهدای عدالت در مدرسه شهید مطهری برگزار می‌شود احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تقسیط بدهی حقوق دولتی معادن قابل اجرا شد تالاب بین المللی امیر کلایه بازگشایی شد رئیس کل دادگستری لرستان: مجازات‌های جایگزین حبس ۱۱ درصد رشد کرد نشست احیای آکادمیک الهیات در ایران برگزار می شود فرزندان سردار قاسم سلیمانی در یک مراسم + عکس اسرائیل با آتش‌بس در لبنان مخالفت کرد اخراج گسترده افغان‌ها از ایران آغاز شد برخی برای دریافت تسهیلات به جای توسعه معادن امتیاز می‌گیرند/ صادرات مواد خام و عدم استفاده از تکنولوژی؛ موانع اصلی توسعه معادن واکنش کرملین به اخبار تلاش آمریکا برای ترور پوتین نظر دختران نوجوان درباره اعتکاف تقابل شیرهای ایران با موج آبی عربستان / ترکیب پرسپولیس مقابل الهلال عارف آقاسی از برج میلاد به استقلال چراغ سبز نشان داد!+ عکس تمرکز بر عدالت آموزشی و ارتقای نظام تعلیم و تربیت بازیکن مدنظر پرسپولیس در آستانه انتقال به سری آ چهارمین روز چهل و سومین جشنواره فیلم فجر

1

امکان حمل بار تا ۴ میلیون تن از طریق خط ریلی میانه ــ اردبیل

  • کد خبر : 58908
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۴۵
امکان حمل بار تا ۴ میلیون تن از طریق خط ریلی میانه ــ اردبیل

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت خط‌آهن میانه-اردبیل در سال اول دو و نیم میلیون تن خواهد بود و در سال بیستم به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار، هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: راه‌آهن میانه-اردبیل نه تنها اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور را امکان‌پذیر می‌سازد، بلکه به‌عنوان یک پروژه حیاتی در کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و تسهیل جابجایی بار و مسافر نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این پروژه یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های راه‌سازی کشور است و از نظر مهندسی و روش‌های اجرایی، خلق یک شاهکار با توان داخلی در ساخت خطوط ریلی کشور به شمار می‌رود.

بازوند افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، ظرفیت جابجایی مسافر در سال اول به ۶ دهم میلیون نفر مسافر و در سال بیستم به یک و نیم میلیون نفر خواهد رسید. همچنین در حوزه حمل بار، ظرفیت این خط‌آهن در سال اول دو و نیم میلیون تن خواهد بود و در سال بیستم به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: مسیر این خط‌آهن از مناطق مختلفی با ویژگی‌های جغرافیایی متنوع مانند تپه‌ماهور، دشت و کوهستان عبور می‌کند که اجرای آن نیازمند مهندسی دقیق و توجه ویژه است.

بازوند ادامه داد: سرعت طراحی برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر و برای قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند احداث ایستگاه‌های مهم این پروژه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، ۴ ایستگاه اصلی در دست احداث است که از جمله آنها ایستگاه اصلی اردبیل، گنجگاه، مهماندوست و فیروزآباد هستند که طبق برنامه زمان بندی و اولویت‌های اجرایی به اتمام می‌رسند.

بازوند خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل، موجب توسعه اقتصادی، صنعتی و گردشگری استان اردبیل خواهد شد و تأثیرات مثبت آن در کاهش محرومیت مناطق مختلف استان نیز به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

وی طول مسیر این خط ریلی را ۱۷۵ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۳۵ کیلومتر از این مسیر شامل پل‌های خاص، تونل و گالری است که شامل ۶۲ دستگاه تونل به طول حدود ۲۴ هزار متر، ۲۹ دستگاه پل بزرگ به طول ۴ هزار و ۳۰۰ متر و ۷۵۰۰ متر گالری است. تمامی این مسیر با اتکا به توان فنی و مهندسی داخلی کشور احداث شده است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=58908

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.