آوین ویژه»

صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۳ دیوان عدالت اداری: اسکودا حق برگزاری آزمون وکالت ندارد اکران مستندی درباره یک تخته‌سنگ باستانی پاریس حمله به کنسولگری روسیه در مارسی را محکوم کرد هیچ قصوری در احداث پروژه‌های استان ایلام پذیرفتنی نیست نجات جوان ۳۸ ساله بر اثر مارگزیدگی در کوه نیر کهگیلویه و بویراحمد زمان بازگشت مهدی طارمی مشخص شد افزایش پروازهای مستقیم ایران و تونس در دستور کار اذعان بورل بر سیاست دوگانه اتحادیه اروپا درباره جنگ غزه و اوکراین فراوری تولیدات خام کشاورزی لرستان به ۴۹ هزار تن رسید ۹۸ پروژه عمرانی و اقتصادی دهه فجر در سمنان افتتاح می‌شود کلنگ‌زنی پروژه اتصال بلوار کشاورز به کمربندی یاسوج-اصفهان و پل سوم آخرین وضعیت رقابت ترامپ و هریس/ ترامپ چند رای دارد؟ عامل تیراندازی در پلدختر دستگیر شد تجاوز دوباره اسرائیل به جنوب سوریه واکسیناسیون علیه طاعون دامی در مازندران انجام می شود بیانیه ۶ نهاد سازمان ملل درباره «بی‌اعتنایی به جان انسان‌ها» در غزه قیمت‌گذاری در اختیار شرکت‌های هواپیمایی است

0

۴۹۱ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است

  • کد خبر : 65316
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
۴۹۱ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۴۹۱ کیلومتر بزرگراه در سه کریدور اصلی شمال- جنوب، شرق به غرب و نوار ساحلی این استان در حال ساخت است.

به گزارش بازار، مهدی پارسی روز سه شنبه افزود: طول سه کریدور اصلی سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۵۹۷ کیلومتر است که تاکنون ۶۷۱ کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده و عملیات اجرایی ساخت باند دوم در ۴۹۱ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.

وی تاکید کرد: با تفویض اختیار اخیر ساخت پروژه‌های راه سازی به سیستان و بلوچستان به سرعت وارد خیز توسعه زیر ساختی شده ایم بطوریکه در چند سال آینده تمام کریدورهای استان تبدیل به بزرگراه خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت های ارتباطی استان نظیر راه آهن چابهار- زاهدان و شبکه بزرگراهی دارد که امیدواریم که با همین هدف گذاری تا پایان دولت شاخص بزرگراهی استان را به متوسط کشوری برسانیم.

وی جذب اعتبارات را در سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های بزرگراهی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص به‌موقع منابع مالی طرح‌های این حوزه از شتاب بیشتری برخوردار می‌شوند.

پارسی گفت: همچنین از آنجایی که بندر چابهار به علت شرایط خوبی که نسبت به بندرعباس دارد و ارتباط با کشورهای اطراف یک مزیت خاص داشته و صاحبان بار و شرکت‌های حمل و نقل بین المللی حتما از کشور چین و هند کالاهایشان را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد تبدیل هر چه سریعتر راه‌های استان به بزرگراه در کنار خط ریلی این مسیر سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بزرگراه ها نقش و جایگاه مهمی در تحقق سیاست‌های کلی نظام و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های ژئوپلتیکی و ترانزیتی منطقه ای دارد، بر این اساس تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها حمل‌ و نقل زمینی در کنار سایر مسیرهای دریایی، ریلی و هوایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی کشورهای همجوار را بیشتر برای حضور در استان تشویق می‌کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به شرایط راهبردی این مرز و بوم ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد در توسعه فرهنگی و اجتماعی جایگاه و نقش ویژه ای دارد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=65316

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.