آوین ویژه»

پروژه جدید صهیونیست‌ها در سوریه چیست؟؛ تل آویو درصدد احداث یک گذرگاه اعلام آمادگی اتاق تهران برای تبادل هیات‌های تجاری تخصصی با روسیه نفتکش و کشتی باری انگلیس آتش گرفتند + فیلم سفارت جمهوری آذربایجان در دمشق بازگشایی شد گوشی اقتصادی جدید سامسونگ در راه است خانواده مقاوم جامعه مقاوم را می سازد جنایات رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته در غزه با ۴۰ شهید و ۳۰ مفقود+فیلم حمله پهپادی به صور و ادعای صهیونیستها درباره ترور فرمانده ارشد رضوان در پرونده‌های انضباطی از تجسس در زندگی شخصی دانشجویان پرهیز شود وجود ۱.۱ میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی در کردستان احیاء موفق مرد ۷۰ ساله بروجردی توسط اورژانس گاز ادارات متخلف قطع می‌شود تصادف ۲۰۷ با وَن در صفادشت؛ ۷ نفر مصدوم شدند واتساپ هک شد؛ کاربران ۲۴ کشور قربانی حمله بزرگ سایبری برترین‌های «سینماحقیقت» از نگاه تماشاگران معرفی شد مهدی طارمی و رونالدو هم تیمی شدند+ عکس کالابرگ الکترونیک تا چه زمانی اعتبار دارد؟ قطع گاز بیش از ۹۵۰ ساختمان اداری پر مصرف در کرمانشاه

1

احداث ۴۹۱ کیلومتر بزرگراه جدید در سیستان و بلوچستان گامی بلند به سوی توسعه زیرساختی

  • کد خبر : 65318
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
احداث ۴۹۱ کیلومتر بزرگراه جدید در سیستان و بلوچستان گامی بلند به سوی توسعه زیرساختی

زاهدان- پارسی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت ۴۹۱ کیلومتر بزرگراه در سه کریدور اصلی این استان خبر داد و گفت: این مهم گامی بلند به سوی توسعه زیرساختی است.

مهدی پارسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از ساخت ۴۹۱ کیلومتر بزرگراه در سه کریدور اصلی این استان خبر داد و اعلام کرد: این پروژه‌ها در مسیرهای شمال به جنوب، شرق به غرب و نوار ساحلی استان در حال اجراست و بخشی از برنامه‌های کلان دولت برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در این منطقه استراتژیک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به طول کلی ۱۵۹۷ کیلومتری این سه کریدور، ادامه داد: تاکنون ۶۷۱ کیلومتر از آن به بزرگراه تبدیل شده و عملیات ساخت باند دوم در ۴۹۱ کیلومتر دیگر نیز در دست اجراست.

پارسی با بیان اینکه تفویض اختیارات ساخت پروژه‌های راه‌سازی به استان، سرعت توسعه زیرساختی را افزایش داده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده تمام کریدورهای اصلی سیستان و بلوچستان به بزرگراه تبدیل خواهند شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین به نگاه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در این منطقه اشاره کرد و از پروژه‌های مهمی مانند راه‌آهن چابهار-زاهدان و شبکه بزرگراهی نام برد و ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند، شاخص بزرگراهی استان تا پایان دولت به میانگین کشوری برسد.

پارسی جذب اعتبارات را عاملی کلیدی در تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و تأکید کرد: هیچ طرح راه‌سازی در استان متوقف نشده است. با تخصیص به‌موقع منابع مالی، شاهد پیشرفت سریع‌تر این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی همچنین به نقش بندر چابهار در توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به مزیت‌های رقابتی بندر چابهار نسبت به بندرعباس و ارتباط مستقیم با کشورهای همسایه، این بندر به مقصد اصلی صادرات و واردات کالا از چین و هند تبدیل خواهد شد. تبدیل راه‌های استان به بزرگراه و تکمیل خط ریلی، بستر مناسبی برای رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم می‌کند.

پارسی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ و نقل زمینی، دریایی، ریلی و هوایی نه تنها به تحقق سیاست‌های کلان نظام کمک می‌کند، بلکه با بهره‌گیری از مزیت‌های ژئوپلتیکی و ترانزیتی منطقه، نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاران و توسعه فرهنگی و اجتماعی استان ایفا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: این پروژه‌های عظیم راه‌سازی، سیستان و بلوچستان را به یکی از قطب‌های مهم ترانزیتی و اقتصادی کشور تبدیل خواهد کرد و گامی بلند در مسیر توسعه پایدار این منطقه محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=65318

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.