آوین ویژه»

تاریخ جدید مصاحبه‌های علمی دکتری ۱۴۰۴ دانشگاه پیام نور فیلم کوتاه «او اینجا نیست» در ایتالیا اکران شد ثبت ۳۷ میلی متر بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه «چنان» استان ایلام از برگزاری نشستی برای حل مشکلات سینما تا فیلم‌های فارابی برای فجر مانع‌تراشی اشغالگران در مسیر خروج بیماران از غزه بانک‌ها به تعهدات قانونی خود درباره بخش کشاورزی عمل نمی‌کنند توجه به مسئولیت اجتماعی صنایع ضروری است ورود سامانه بارشی به غرب کشور| کاهش دما در برخی نقاط شارژ شهری تهران در سال ۱۴۰۴؛ هر خانوار چقدر پرداخت خواهد کرد؟ فیلترینگ به اقتصاد کشور آسیب زده است / ایران از درآمدهای حوزه IT محروم مانده است بازگشت «کامکارها» به عرصه کنسرت؛ «آتش زنده» به پایتخت رسید فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح صادر شد پروازهای هواپیمایی ایران ایر فرودگاه بیرجند لغو شد واریز یارانه معیشتی کالابرگ تا پایان ۱۴۰۴‌ | قالیباف از توافق بزرگ با دولت خبر داد ترامپ با یک «پرتره» از خودش متنفر شد! + عکس زمین رایگان برای احداث فضای ورزشی در عالیشهر اختصاص می یابد حرکت بین مفاهیم، پرسش‌ها و گسست‌ها در «شرح یک نبرد» حمله جدید آمریکا به الحدیده یمن

0

بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند برنامه جدی راه‌آهن است

  • کد خبر : 65354
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند برنامه جدی راه‌آهن است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند، انتقال داده‌ها بین بنادر و راه‌آهن را از اهداف برنامه هفتم توسعه و یکی از برنامه‌های جدی این شرکت در سال آینده برشمرد.

به گزارش بازار، جبار علی‌ ذاکری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی و نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی به‌عنوان یک بندر ریل‌پایه بیشترین حجم حمل و نقل دریایی در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت را برعهده‌ دارد، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند برای تخلیه کالا در بنادر استان هرمزگان تاکید کرد.

وی به اهمیت افزایش سهم ریل – بندر در بندر شهید رجایی اشاره و اظهار کرد: بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین بنادر کشور بوده که مطالعات خوبی در سال‌های گذشته در راستای توسعه این بندر انجام گرفته است و این بازدید میدانی نیز در راستای تحقق اهداف و پیگیری اقدامات مشترک توسط راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است.

مدیرعامل راه‌آهن ایران در خصوص برنامه‌های این شرکت برای افزایش سهم ریل- بندر به تعامل و هماهنگی مثبت راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و افزود: درحال حاضر انتقال بار از جاده به راه‌آهن به جهت افزایش ایمنی جاده‌ای در داخل کشور و همچنین افزایش ظرفیت ترانزیت بار از طریق کریدور شمال – جنوب انجام می‌شود.

‌ذاکری گفت: در راستای افزایش ظرفیت راه‌آهن برای تخلیه و بارگیری کالا در بنادر و همچنین اثرگذاری افزایش ترانزیت و جابه‌جایی کالا در بنادر روند افزایش جابه‌جایی بار از طریق راه‌آهن جزو تکالیف برنامه هفتم قرار گرفته است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به طرح کریدور شمال- جنوب تاکید کرد و ادامه داد: برای ارسال ۲۵ درصد کالاهای وارداتی از طریق ریل به سراسر کشور وزارت راه‌ و شهرسازی باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد.

مدیرعامل راه آهن ایران همچنین بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند، انتقال داده‌ها بین بندر و راه‌آهن به‌عنوان اهداف برنامه هفتم توسعه و یکی از برنامه‌های جدی راه‌آهن در سال آینده برشمرد و ادامه داد: سیاست‌مان در راه‌آهن عبور از روش‌های سنتی به سمت روش‌های نوین و سیستمی برای افزایش بهره‌وری و ایمنی است.

وی با بیان اینکه تا یک‌ماه آینده شاهد تحول خوبی در حوزه ترانزیت این موادمعدنی به خصوص گوگرد خواهیم بود، یادآور شد: در سه ماهه اخیر وضعیت تخلیه و ترانزیت گوگرد از طریق بندر شهید رجایی سرعت خوبی گرفته و تا یک‌ماه آینده شاهد تحول خوبی در حوزه ترانزیت این مواد معدنی خواهیم بود.

‌ذاکری اضافه کرد: در این بخش که یکی از برنامه‌های مدون سال ۱۴۰۴ است پیش‌بینی می‌شود تعداد واگن‌ها که در حال حاضر ۱۰۰ واگن در روز است به ۲۰۰ واگن در روز افزایش پیدا کند و این مهم نویدبخش افزایش ترانزیت بار در کشور خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=65354

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.